اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


هوش مصنوعی


چگونه هوش مصنوعی شهرها را تغییر خواهد داد؟

همانطور که می دانیم هوش مصنوعی دیگر به داستان های علمی تخیلی محدود نمی شود، بلکه به واقعیت زندگی ما تبدیل شده است، و در حال حاضر نقشی در تغییر شرکت های بزرگ بازی می کند، اما به موازات اینکه فن آوری رشد می کند، هوش مصنوعی می تواند به طور اساسی راهی را برای ارائه خدمات شهری و تعیین سیاست های شهری برای شهرها ارائه دهد.

سه کارشناس در هفته شهرهوشمند سیلیکون ولی، دیدگاه خود را از آنچه هوش مصنوعی می تواند برای شهرها انجام دهد ارائه دادند. این چشم انداز ها الهام بخش هستند و اگر وارد زندگی شهری شوند، شهرهای فردایک ابزار جدید برای ساده تر کردن زندگی شهروندان در اختیار خواهند داشت و از عواقب ناخواسته تصمیم گیری سیاست ها جلوگیری خواهند کرد. در ادامه بخوانید که آینده با حضور هوش مصنوعی چگونه خواهد بود:

1- جلوگیری از عواقب ناخواسته سیاست ها

تصمیم گیری ها و سیاست های اتخاذ شده در زمینه شهری معمولا با یک نیت خوب شروع می شوند اما در نهایت به آسیب زدن به ساکنانی که قرار بود به آنها کمک شود منجر می شوند. به طور مثال به سناریوی زیر دقت کنید:

شما قصد دارید به یک محله فقیر نشین برای بهبود کیفیت زندگی افرادی که تحت خدمت رسانی شما هستند، کمک کنید. بنابراین یک تکنولوژی جدید را برای پیاده سازی به آن محل می آورید. این کار باعث جذاب تر شدن آن محل، آمدن ساکنان جدید و رفت و آمد های بیشتر و بالا رفتن اجاره و ارزش املاک می شود. نتیجه این است که افرادی که شما می خواستید به آن ها کمک کنید دیگر توانایی مالی زندگی در آنجا را نخواهند داشت.

تد لر سرپرست داده ها و اطلاعات در شهر اوستین مرکز تگزاس پیش بینی می کند: «زمانی خواهد آمد که هوش مصنوعی مدل های هوشمندی را ارئه می دهد و به تصمیم سازان این امکان را می دهد که تمامی تأثیراتی که تصمیم هایشان ممکن است به دنبال داشته باشند را ببینند. حتی تأثیراتی که در حال حاضر ار آن ها باخبر نیستند.»

تد لر می گوید: «همانطور که هیچ پدر و مادری نباید هر چیزی که فرزندانشان در هر زمانی می خواهند را فراهم کنند، شهرها هم باید همین کار را با شهروندان خود انجام دهند. زیرا ما می توانیم با کمک هوش مصنوعی طرح های شهری را که مخاطره آمیز هستند را شناسایی کنیم. تد لر در ادامه به ایجاد جاده های امن تر اشاره کرد و گفت: «همیشه پیش فرض برنامه ریزان ترافیک این بوده است که افرادی که از پیاده رو استفاده می کنند نباید برای مسیریابی در مسیرها سرگردان باشند، حتی گوشی های هوشمند نیز تخمین امن و دقیقی نمی دهند. ولی روزی فرا خواهد رسید که هوش مصنوعی راهکارهای بهتری ارائه خواهد داد.

2- پیش بینی نیازهای شهروندان

صنعتی که هوش مصنوعی در شرف وارد شدن به آن است، مراکز پاسخگویی تماس و گفتگواست. کامپیوترها هر روز برای درک بهتر یک گفتگو در حال پیشرفت هستند حتی اگر صدای شخص بم بوده و یا لهجه داشته باشد. شرکت ها به شدت به فن آوری هایی که به کاهش هزینه هایشان کمک می کند علاقه نشان می دهند در واقع پیش بینی می شود تا سال 2020 مراکز پاسخگویی تماس ها تا حد زیادی خودکار خواهند شد.

اما شهرها هم می توانند پلتفرمی برای فن آوری ها به منظور خدمت بهتر به مردم باشند. برخی اوقات مردم درخواست هایی دارند که مربوط به بخش های مختلف شهری است مانند گرفتن مجوزساخت و ساز، باز کردن یک رستوران و موارد دیگر. میشل رادنیکی معاون IBM در مورد راه حل های صنعتی می گوید: «هوش مصنوعی می تواند راه را برای منسجم کردن همه بخش های شهر هموار کند و این راه می تواند مراکز تماس پیشرفته باشند که تمام آنچه که یک فرد در حال تلاش برای انجام آن است را درک کرده و او را به تمامی نقاطی که می توانند به او کمک کنند یا با کار او مرتبط باشند وصل کند و این کار نامیدی را از بین برده و هدررفت زمان را کمتر می کند.»

3- بهبود رویکرد خدمات آنلاین

برنامه ریزی یک سفر بسیار آسان تر از قبل شده است در هر شهر بزرگی شما می توانید شرایط ترافیک مسیر خود را ببینید و مسیری را که شما را در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد می رساند را انتخاب کنید. چیتان گوپتا  مدیرارشد داده، در این باره می گوید: «این خدمات با کمک هوش مصنوعی می تواند خیلی دقیق تر باشد.»گوپتا می گوید:

موضوع این است که خدمات امروز که در سنسورهای راهنمایی و رانندگی شاهد هستیم صحیح هستند. اما چیزی که با کمک هوش مصنوعی میسر می شود این است که هوش مصنوعی پیش بینی بسیار دقیق تری در مورد برنامه های ورزشی و کنسرت ها و اینکه شما چه زمانی باید حرکت کرده یا با چه روشی سریعتر به این برنامه ها خواهید رسید را ارائه می دهد.

علاوه بر این هوش مصنوعی می تواند سودمندی اطلاعات سنسورها را بیشتر کرده و با نمایش های ویدئویی دیجیتال به مدیران حمل و نقل اجازه می دهد منتظر ماندن مردم در صف برای اتوبوس یا مترو را بهتر درک کنند.

4- اولویت قرار دادن انسان ها

هوش مصنوعی به گونه ای در فیلم ها نمایش داده می شود که کمی مردم را می ترساند. اما در خصوص هوش مصنوعی، اینگونه نیست که کامپیوترها تمام دنیا را تسخیر کنند. هوش مصنوعی اجازه می دهد تا تجزیه و تحلیل داده ها و راه های این نوع تجزیه و تحلیل ها هوشمند تر انجام شود. هوش مصنوعی ارزشی است که به بهتر کردن زندگی مردم منجر می شود. رادنیکی می گوید: «به کامپیوترها اجازه دهید که کارهای سنگین را انجام دهند اما حتما انسان ها را جهت تفسیر داده ها و استفاده از نتایج درگیر کنید.

او می گوید: « شما باید یک انسان را وارد این مساله کنید تا مسئولیت پذیری آن فرایند بیشتر شود. برای گرفتن نتایج تحلیل دقیق تر حتما از یک کامپیوتر (هوش مصنوعی) استفاده کنید ولی نتیجه نهایی را جهت افزودن دلائل و ارزش های بشری را، از یک انسان بخواهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>