اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بتن مولد الکتریسیته

سلول های خورشیدی بتنی

تیمی از مهندسین، معماران، دانشمندان و طراحان در دانشگاه کاسل آلمان بر روی یک ماده ساختمانی با نام دیسکریت پژوهش می کنند که قادر است نور خورشید را به الکتریسیته تبدیل کند. در این ماده از بتن به عنوان ماده پایه استفاده می شود و وقتی با گرافیت ترکیب می گردد، می توان از آن الکتریسیته تولید کرد. پس از سخت شدن بتن، با لایه هایی از دی اکسید تیتانیوم، مایع ارگانیک، الکترولیت و رویه ی شفاف پوشیده می شود.

نتیجه این ترکیب یک سلول خورشیدی رنگی و حساس است که فرض می شود که بتن به عنوان الکترود عمل کرده و هم زمان خواص خود را نیز حفظ می کند. تبدیل انرژی خورشیدی به نیروی الکتریکی از قوانین فوتوسنتز پیروی می کند و همچنین این ماده دارای سازگاری بالایی با محیط زیست می باشد.

اگر چه، این نوع از سلول های خورشیدی قبلا هم وجود داشته است، اما این اولین بار است که دانشمندان در تلاش هستند تا این سلول ها را در مصالح ساختمانی هم چون بتن بکار گیرند. این سلول های خورشیدی حساس جایگزینی اقتصادی برای سلول های خورشیدی متداول سیلیکونی است و انتظار می رود که در آینده از دیسکریت به عنوان نماهای ساختمانی و سیستم های نوین دیوارهای پیش ساخته استفاده شود. اگر چه که پروژه هنوز در مرحله پیش نمونه است اما توسط وزارت توسعه و مسکن آلمان تا 150000 یورو پشتیبانی شده است.

تیم پژوهشی در حال حاضر بر روی بهینه سازی پوشش ماده کار می کنند تا بتوانند بهینه ترین کارایی را هنگام تبدیل انرژی خورشیدی به دست آورند. در ابتدا از عصاره مویز استفاده شد، و در حال حاضر مایع های دیگر به کار گرفته می شود تا هدف افزایش کارایی تا 2 درصد حاصل شود.

اگر چه این عدد در مقایسه با سطح بازدهی پنل های فوتو ولتاییک کوچک به نظر می رسد، اما نکته اساسی این است که بتن فوتو ولتاییک در موارد بسیار بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که هزینه تولید آن بسیار کمتر است.زیرا اجزا این سلول های حساس به آسانی قابل دسترس بوده، سازگار با محیط زیست می باشند و به آسانی باز یافت می شوند. همچنین، هزینه تولید آن ها به صورت چشم گیری کمتر از هزینه سلول های سیلسکونی خورشیدی است.

علاوه بر این، دیسکریت نسبت به نورهای غیر مستقیم و پراکنده عکس العمل نشان می دهد که اجازه می دهد تا از بتن فوتو ولتاییک در دیوار هایی که رو به شمال قرارمی گیرند و در معرض تابش کم نور خورشید هستند و همچنین نصب پنل های فوتو ولتاییک توجیه ندارد، استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>