اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پنل بتنی

بتن یکی از بادوام ترین سطوح در دراز مدت است و به ندرت نیاز به جایگزینی دارد. سطح بتنی می تواند در برابر سایش، لکه و رطوبت مقاومت کند. استفاده از بتن به عنوان پوشش دیوار یا کف، تا چند سال پیش به محیط هایی مانند پستو ها، گاراژ ها و انبار ها محدود بود.

اما امروزه به دنبال تلاش معماران برای دستیابی به طراحی جدید تر، استفاده از بتن در دیوارپوش سه بعدی مدرن و دیوارپوش بتنی تخت نه تنها پذیرفته شده است، بلکه به عنوان عنصر تامین کننده ظرافت در دکوراسیون داخلی به کار می رود.

دیوارپوش سه بعدی بتنی

همانطور که گفته شد، بتن ماده ساختمانی پر کاربردی است که در تزئینات داخلی ساختمان، از جمله دیوارپوش داخلی، به کار می رود. بتن در پوشش دیوار می تواند به شکل سنگ بتن، تایل و روکش بتنی و همچنین متریال بتن اکسپوز، که در ادامه شرح داده می شود، به کار رود. پانل های بتنی دیوارپوش در دو شکل به کار می روند:

  • تایل بتنی دیوار تخت
  • دیوارپوش سه بعدی بتنی

دیوارپوش بتنی تخت

یکی از کاربرد های دیوارپوش بتنی تخت و دیوارپوش سه بعدی بتنی، استفاده از آن ها به عنوان روکش تزئینی داخلی یا خارجی است. با افزودن عنصر سبکی و زیبایی به پانل بتنی پوشاننده دیوار، از طریق کاهش و جایگزینی سیمان به کار رفته در آن، دیوارپوش دکوراتیو حاصل موجب احساس راحتی بیشتری در فضا می شود.

تایل های بتنی دیواری بزرگ که در گذشته به کار می رفتند، اجسام سنگینی بودند که به لایه نازکی از بتن میچسبیدند و باید به دیوار های باربر و سازه های تقویت شده متصل می شدند.امروزه تایل های بتنی تقریبا در همه جا، داخل و یا خارج ساختمان، قابل استفاده و نصب هستند. از موارد کاربرد تایل بتنی می توان دیوار، کف، اطراف شومینه، استخر، پاسیو و نمای ساختمان را نام برد.

تایل های بتنی با طبیعت سازگار هستند و اغلب از مواد بازیافتی مانند شیشه خرده، آلیاژ های بازیافتی و سیلیسیوم تولید می شوند. پانل های دیوارپوش بتنی پیش ساخته دارای وزن کم، قابلیت نصب آسان و قابلیت تنظیم به روش های مختلف هستند. در بیشتر موارد اندازه تایل بتنی و رنگ آن ها با توجه به نیاز، قابل سفارش و تغییر است و می تواند در اندازه، طرح، رنگ و شکل های مختلف تولید شود.

دیوارپوش سه بعدی بتنی

با استفاده از قالب های گوناگون می توان پانل بتنی را به صورت تخت و یا پانل سه بعدی و در اشکال چاپی تولید کرد. پانل های تخت دیوارپوش بتنی با ضخامت تنها 4 میلی متر و وزن بیش از 7 کیلوگرم در هر متر مربع بسیار سبک هستند و می توان با چسب دیوار آن ها را به هر سطح صاف از جمله دیوار متصل کرد.

این تایل ها بسیار نازک هستند و می توان با استفاده از یک تیغه تیز به آسانی آن ها را برش داد. پانل دیوارپوش بتنی با سه روکش از روغن جامد بتنی مهر و موم شده است که آن را به رنگ و آب مقاوم می سازد.

در پاره ای از موارد، پانل های دیوارپوش سه بعدی بتنی را می توان با حرارات دادن به شکل منحنی درآورد و در دیوار و قسمت های گرد به کار برد. با توجه به ریز بافت ساخته شده از سیمان، پانل های دیوارپوش سه بعدی بتنی می توانند بدون ترس از ترک برداشتن حفاری و پیچیده شوند.

لبه های منظم مربعی با اتصالات ساده نصب می شوند و نیازی به جوش دادن برای اتصال آن ها به دیوار نیست. درز های گوشه به هم متصل می شوند، با پودر مرمت و اصلاح بتن پر می شوند و در پایان برای حصول یک سطح صاف شسته و تمیز می شوند.

دیوارپوش بتن اکسپوز

بتن اکسپوز، به عنوان یک سنگ دکوراتیو، در طراحی داخلی فضاهای مدرن بسیار پر کاربرد است. در حالت کلی مواد اکسپوز موادی هستند که به صورت خام و بدون روکش به کار برده می شوند و بتن اکسپوز نیز یک سطح صاف تشکیل شده از بتن و در واقع راه حلی مدرن برای داشتن یک دیوار بدون درز است که در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

این بدین معنی است که بر روی سطح بتنی پوششی دیگر اجرا نخواهد گردید. بنابراین در تایل بتن اکسپوز، کیفیت سطح ظاهری بتن، که به عنوان پانل نهایی نصب می شود، از اهمیت زیادی برخوردار است. این امر به ویژه در سازه های عمومی و بنا های معماری نقش خود را بیشتر نمایان می سازد.

برای تولید بتن اکسپوز، بتن خام را فشرده می کنند. به طور کلی بتن اکسپوز دارای افزودنی هایی است که باعث بالا بردن تحمل آن در برابر شوک های حرارتی و جذب آب می شود. تایل بتن اکسپوز به صورت پانل های پیش ساخته و ضد آب تولید می شود.

بتن اکسپوز را می توان با رنگ و یا به صورت طبیعی و بدون رنگ و همچنین در بیشتر فرم ها و سازه ها، ابعاد مختلف و تمامی فصول اجرا کرد. طول عمر بالا و سرعت اجرای دیوارپوش بتن اکسپوز از مزایای این نوع پوشش می باشد.

مزایای دیوارپوش سه بعدی بتنی

  • وزن کم و نصب آسان
  • مقاومت در برابر سایش
  • مقاومت در برابر رطوبت و نفوذ آب
  • مقاومت در برابر لکه
  • ساختار غیر سمی و سازگار با محیط زیست
  • قابلیت ساخت در اندازه قابل سفارش
  • قابل استفاده در انواع مختلف سبک و رنگ
  • دارا بودن عمق و امکان ساخت سه بعدی
  • نیاز به تعمیر و نگهداری کم
  • هماهنگی آن در به کار گیری کنار پوشش های دیگر
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>