اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پنل بتنی

اجرای دیوارپوش سه بعدی بتنی

مراحل اجرای دیوارپوش تخت و دیوارپوش سه بعدی بتنی یکسان است. این مراحل به ترتیب زیر است:

  • آماده سازی دیوار زیر دیوارپوش
  • برش دادن تایل های بتنی در صورت نیاز
  • نصب تایل های بتنی با چسب مناسب
  • ریختن دوغاب برای پر کردن درزه ها
  • تمیز کردن سطح تایل ها
  • مراقبت و نگهداری

آماده سازی بستر

ابتدا بستر یعنی دیوار زیر دیوارپوش سه بعدی و تخت بتنی، باید از نظر موقعیت و شرایط و از نظر متریال، که می تواند انواع مختلف گچ، سیمان، چوبی و غیره باشد، با دقت مورد بررسی قرار گیرد. ظرفیت تحمل بار دیوار باید بررسی شود و مقدار آن با وزن هر متر مربع از تایل قرار گیرنده روی آن مقایسه شود. دیوار اولیه باید دارای سطح صافی باشد و آمادگی لازم برای نصب دیوارپوش را داشته باشد.

انتخاب چسب مورد استفاده

چسب مورد استفاده برای چسباندن تایل بتنی به دیوار باید با توجه به نوع کاربرد، برای استفاده در دیوارپوش داخلی و یا خارجی، و مناسب بودن برای این کاربرد بررسی و انتخاب شود.

برش دادن

تایل های بتنی را می توان در صورت نیاز با یک تیغه مرطوب وتیز برش داد و به شکل دلخواه در آورد.

نصب تایل بتنی

تایل های بتنی متناسب با طراحی کنار هم قرار می گیرند و با عملکرد مکمل یکدیگر، طرح مورد نظر طراح را ایجاد می کنند. در این مرحله تایل های برش داده شده توسط چسب به دیوار اولیه چسبانده می شوند.

پر کردن درزه ها

دوغاب ریختن باعث پر شدن درزه های بین تایل ها و ایجاد یک سطح صاف می شود، برای این کار پیشنهاد می شود سطح تایل ها مرطوب نگه داشته شود. علاوه بر ایجاد یک سطح صاف و تمیز، پخش دوغاب سیمان روی پانل های دیوار یک لایه عایق ایجاد نموده و خاصیت غیر قابل نفوذ پذیری در برابر آب را افزایش می دهد.

تمیز کاری

تایل های بتنی طی تمیز کردن آلودگی های انباشته شده روی سطح نیاز به مراقبت بیشتری دارند. هنگام تمیز کردن تایل ها باید از اسفنج یا پارچه های غیر ساینده استفاده کرد تا موجب سایش سطحی آن ها نشود. اگرچه سطح تایل های بتنی بسیار بادوام است و در برابر لکه و اسید مقاوم است، اما با همه انواع دوغاب و یا محصولات پاک کننده نمی توان آن ها را به کار برد و باید هنگام تمیز کردن سطح آن ها دقت کافی داشت.

برای تمیز کردن روزمره می توان از گردگیر یا پارچه خشک استفاده کرد و برای تمیز کردن منظم تایل ها می توان پارچه های ریز بافت مرطوب را بکار برد. در صورت نیاز به تمیز کاری بیشتر از یک تمیز کننده غیر اسیدی و غیر ساینده استفاده می شود و پس از آن با پارچه خشک می گردد.

مراقبت و نگهداری

تمام مواد رنگی و مایعاتی که در معرض تماس با سطح تایل قرار گیرند، می توانند منجر به تغییرات دائمی در آن شوند. تایل بتنی قالب بندی شده محصولی بسیار مقاوم در برابر سایش و لکه است. با این حال میزان دوام موثر سطح بستگی به نحوه استفاده از آن دارد. بنابراین برای اطمینان از دوام طولانی مدت، باید از تماس اجسام تیز و سخت با سطح تایل جلوگیری کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>