اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گچ یک مصالح ساختمانی است که از سنگ گچ موجود در طبیعت به دست می آید. سنگ گچ به صورت سولفات دو کلسیم آبدار در منابع سطح زمین یافت می شود و پس از خرد شدن و انتقال به کوره به شکل پودرهای بسیار ریز سفید رنگ برای مصارف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

گچ

این نوع مصالح در صنایع مختلف کاربرد دارد اما از جمله کاربردهای رایج آن مربوط به صنعت ساختمان سازی است. کار با این مصالح ساختمانی دارای پیچیدگی و ریزه کاری مخصوص به خود می باشد، از این رو برای استفاده از آن به مهارت و ترفندهای خاص نیازمند است. این متریال برای پوشش سطوح مختلف و دکوراتیو نمودن آن ها به کار می رود و به دلیل داشتن رنگ سفید، جلوه ای تمیز و روشن به فضا می بخشد.

هنگام استفاده از گچ رعایت یکسری نکات بسیار حائز اهمیت می باشد که در این نوشته به آنها می پردازیم. در صورت عدم رعایت اصول گچ کاری سطح مورد نظر دچار ترک خوردگی می شود و ظاهری ناخوشایند ایجاد می کند. کار با این متریال کار آسانی نیست، از این رو توجه به نکاتی که در این نوشته عنوان می شوند شما را در استفاده از این مصالح ساختمانی راهنمایی می کند و نتیجه بهتری را به ارمغان می آورد.

گچ وقتی از کوره بیرون آورده شد به آسیاب منتقل می شود و به صورت پودر در می آید. هر چه اندازه ذرات آن کوچک تر باشد، کیفیت آن بالاتر خواهد بود و برای گچ بری های ظریف نیز بسیار مناسب تر است. گچ به صورت پودر و به حالت فله ای در بازار به فروش می رسد.

این ماده میل به ترکیب با آب دارد، از این رو آب و رطوبت را به راحتی جذب نموده و در صورت عدم استفاده فاسد می شود. پاکت های گچ را باید در محیطی به دور از رطوبت و نم نگهداری نمود تا بتوان آن ها را برای مدت زمان بیش تری در انبار نگه داشت. این ماده به سرعت با آب واکنش نشان می دهد و سخت می شود به همین دلیل کار کردن با آن نیازمند دقت و حوصله فراوان است. زمان گیرش نمونه مرغوب این محصول نباید از 8 دقیقه کمتر و از 25 دقیقه بیشتر شود.

گچ

ویژگی های گچ ساختمانی

  • این ماده بسیار سبک بوده و از این رو استفاده از آن هیچ گونه بار اضافی بر ساختمان وارد نمی کند.
  • استفاده از آن می تواند به نوعی سبب ایجاد عایق صوتی و حرارتی شود.
  • خاصیت شکل پذیری گچ بالا بوده و می توان آن را به اشکال مختلف در آورد.
  • در صورت کثیف شدن، امکان تمیز کردن آن به راحتی وجود ندارد.
  • بزرگ ترین ایراد این محصول جذب رطوبت و طبله کردن در اثر آن می باشد. اعمال این ماده بر روی سطوح فلزی موجب ترکیب شدن آن با فلزات و تولید سولفات می شود، در نتیجه عمر قطعه مورد نظر کاهش پیدا می کند. از این رو قبل از پوشش سطوح آهنی، مسی و سربی با گچ باید یک لایه ضد زنگ روی آنها قرار گیرد.
  • مقاومت این متریال در برابر حریق بالا بوده و یک متریال کندسوز محسوب می شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>