اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واکر چیست و چگونه می تواند به ما کمک کند؟ در جامعه افرادی وجود دارند که به دلایل مختلف مانند سانحه، مادر زادی، کهولت سن، بیماری های مختلف، سکته قلبی یا مغزی و… قادر به درست راه رفتن نمی باشند و یا در حین راه رفتن تعادل ندارند. واکر وسیله ای است که می تواند به این افراد بسیار کمک کند.

واکر چیست
واکر وسیله ایست جهت توان بخشی در امر راه رفتن. این وسیله به دلیل داشتن چهار پایه، نسبت به عصا در حفظ تعادل بیشتر کمک می کند و پایدارتر است.

واکر

موارد استفاده از واکر
کمک به راه رفتن: این وسیله به افرادی که در حین راه رفتن مشکل دارند و یا تعادل ندارند بسیار کمک می کند. استفاده از واکر در این افراد سبب می شود تا از بروز مشکلاتی که در نواحی کمر، ستون فقرات، لگن و … ایجاد می شود تا حد زیادی جلوگیری یا روند آن را کند کنند.
کاهش درد در اندام تحتانی بدن: زمانی که اندام های تحتانی بدن مثل لگن، ساق پا، زانو و… به درد دچار می شوند، واکر به بیمار کمک می کند تا در حین معالجه فشار از روی این قسمت ها برداشته شود تا آسیب نبینند.
عمل جراحی و توصیه پزشک: افرادی که به تازگی عمل جراحی در ناحیه تحتانی بدن انجام داده اند، برای سرعت بخشیدن به روند بهبود باید تحت نظر پزشک هرچه سریع تر اقدام به راه رفتن کنند. واکر این امکان را برای بیمار میسر می کند.

انواع مختلف واکر چیست ؟
واکر ساده: این مدل واکرها بدون چرخ می باشند که به آن ها واکر قدم رو نیز میگویند. برای حرکت کردن باید کاملاً واکر را بلند کنید و در جلو قرار دهید بعد قدم بردارید. بیشتر مناسب استفاده در منزل هستند.
بعضی از واکرهای ساده قابلیت جمع شدن ( واکر تاشو) نیز دارند که حمل و نقل آن ها بسیار آسان تر است.

مدل دیگر این واکر ها واکر پله ای است که این مدل به دلیل داشتن دو دسته در ارتفاعات مختلف (پله ای)، برای نشستن و برخاستن بر روی صندلی یا توالت فرنگی بسیار مناسب می باشد.

واکر دو چرخ: این مدل از واکر مانند مدل ساده است با این تفاوت که دو چرخ در جلو دارد. وجود چرخ باعث می شود تا برای استفاده بیرون از منزل مناسب باشد.
در هنگام حرکت کردن باید واکر چرخ دار قدم رو را هل دهید و دیگر نیاز به بلند کردن ندارد.

واکر

واکر سه یا چهار چرخ ( رولیتر): واکری که 3 یا 4 چرخ دارد، استفاده از آن برای افرادی که عضلات تحتانی آنها تحلیل رفته و نیاز به استفاده مداوم از واکر دارند، مناسب تر و آسان تر است. در بیشتر مدل های رولیتور صندلی برای نشستن به آن متصل است. در این مدل واکر معمولا سبدی برای حمل وسیله و ترمز برای استفاده راحت تر در بیرون از منزل، تعبیه شده است. بعضی از مدل های رولیتور قابلیت جمع شدن نیز دارند. رولیتور تاشو بسیار حمل و نقلش آسان است.

نکات مهم در مورد خرید واکر:
ارتفاع واکر: قابلیت تنظیم ارتفاع واکر بحث بسیار مهمی است زیرا این وسیله برای برداشتن فشار از روی اندام های تحتانی شما درست شده است.در صورت تنظیم نبودن ارتفاع فشار بر روی بعضی اندام ها زیاد می شود و کاربرد واکر را بسیار ضعیف می کند.
نکته: زمانی ارتفاع واکر با قد شما مناسب است که دسته های واکر در محدوده لگن قرار بگیرد.زاویه داخلی آرنج به هنگام گرفتن دسته ها در حدود 165 درجه باشد.

عرض واکر: عرض واکر باید متناسب باشد تا امکان عبور از اکثر جاها را داشته باشد. اگر در منزل یا اطراف محل زندگی تان جاهای باریک وجود دارد حتما به این نکته توجه کنید.
وزن واکر: واکر برای برداشتن فشار از روی اندام های شما درست شده است. سنگینی واکر مخصوصاً در مدل ساده باری اضافه در حین راه رفتن به شما می افزاید. به وزن واکر در هنگام خرید توجه کنید، هرچه واکر سبک تر باشد بهتر است.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از واکر:
سعی کنید تا همراه با واکر راه بروید و پای خود را بر روی زمین نکشید.
در سطوح ناهموار هنگام انداختن وزن خود بر روی واکر دقت کنید که تمامی چرخ ها بر روی زمین باشد.
در منزل به هنگام استفاده از واکر مراقب قالیچه، سیم برق و … باشید زیرا در صورت گیر کردن به واکر تعادل شما را به هم می زند و بسیار خطر ساز است.
مراقب کودکان و حیوانات باشید زیرا حرکت آن ها غیر قابل پیش است.
در هنگام راه رفتن با واکر پا های خود را زیاد به پایه های واکر نزدیک نکنید زیرا ممکن است پاهایتان به پایه ها گیر کنند و تعادل خود را از دست بدهید.
واکر را خیلی دور از خود قرار ندهید و قدم های کوتاه بردارید.
هر روز چرخ ها و ترمز های واکر را کنترل کنید و از سلامت آنها مطمئن شوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>