اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بالابر بیمار چیست؟
کاربرد
افراد کم توان و یا ناتوان با مشکلات زیادی روبرو هستند که انجام آن امور گاهی موجب آسیب رسیدن به آنها می شود، یکی از مهم ترین آن ها جابه جایی و حرکت به محل مورد نظرشان است، این افراد که توانایی های کمتری نسبت به افراد سالم دارند که باعث می شود به یک ابزار کمکی برای حرکت بهتر نیاز داشته باشند.

بالابر بیمار یا همان لیفت بیمار وسیله ای است که کمک شایانی به این افراد می کند؛ افراد کم توان و یا ناتوان برای جابه جایی از روی زمین، ویلچر و یا تخت با مشکل روبرو هستند که این بالابر مشکل آن ها را تا حد زیادی کم کرده است.

نوعی از این بالابرها را ضدآب و ضدزنگ می سازند که این بالابره برای شستشو و حمام به این افراد کمک می کند؛ بالابر بیمار قابلیت تحمل وزن های سنگین را دارد و از افتادن و آسیب دیدن افراد هنگام جابه جایی جلوگیری می کند و سرعت حرکت این افراد را در خانه و بیمارستان درمواقع اورژانسی بالا می برد.

دستگاه

این وسیله به جای کمی نیاز دارد و و در صورتیکه به آن نیازی نداشته باشیم می توان آن را در بالای سقف جمع کرد و در مواقع نیاز آن را پایین آورده و استفاده می کنیم.

بالابر بیمار را می توانید به صورت الکترونیکی و با کمک کنترلرها، هدایت کرده و کار حمل بیمار را انجام دهید.

خرید بالابر
در خرید بالابر یا همان لیفت بیمار باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید:

هنگام استفاده از بالابرباید بیمار احساس راحتی و امنیت کامل داشته و بالابر به طور کامل علمی و دقیق بر اساس اصول ساخته شده باشد.

موتوری که برای بالابر استفاده شده متناسب و از محل درست خریداری شده باشد نه اینکه تقلبی و یا از موتور تخت های بیمارستانی استفاده کرده باشند، زیرا در این صورت جان بیمار به خطر افتاده و احتمال آسیب رسیدن و سقوط از ارتفاع وجود دارد.

باید بالابر صفحه نمایش برای مشاهده ی میزان شارژ را داشته باشد تا در هنگام جابه جایی برای بیمار مشکلی ایجاد نشود (در ارتفاع نماند) و لیفت بیمار همیشه شارژ کافی داشته باشد.

بتوان به راحتی زاویه ی میان پایه ها را تغییر و متناسب با محل قرار داد که بیمار بتواند به سهولت بر روی مبل، تخت و یا هر محلی که قصد داشت برود.

گارانتی که به دستگاه اختصاص داده شده برای تمام اجزای دستگاه باشد و حتما موتور دستگاه بالابر هم مشمول گارانتی قرار بگیرد.

محل های استفاده از بالابر
امروزه این بالابرها کاربرد های زیادی دارند زیرا می توانند وزن های سنگین را تحمل کنند از این بالابر ها در بیمارستان، منازل مسکونی، فروشگاه ها و... نیز برای حمل و جابه جایی وسایل سنگین، افراد و یا ابزاری در ارتفاعات استفاده می کنند.

انواع بالابرها
بالابر بیمار در انواع مختلف سقفی، دیواری و پرتابل وجود دارد.

این بالابرها در قیمت ها و قدرت های مختلفی ساخته شده اند که باعث می شود هر فردی متناسب با نیاز خود آن ها را انتخاب و خریداری کند؛ اما در بین انواع آن، نوع برقی که کار را برای دیگر افراد آسان تر می کند طرفداران بیشتری دارد

بالابرهای پله
نوعی وسیله ی حرکتی برای حرکت آسان تر و سریع تر افراد ناتوان و سالخورده از پله ها است که دارای یک موتور و ریل است که می توان آن را تا کرد و آن به آسانسور پله معروف است.

این بالابر ها دارای یک صندلی هستند که برای امنیت سرنشین در آنها یک کمربند ایمنی تعبیه شده است، این بالابرها می توانند وزنی معادل 127 کیلو گرم را حمل و جابجا کنند.

این نوع از بالابرها دارای دو عدد ریموت برای کنترل بهتر در زمان برخورد با مانع هستند و اگر برق قطع شود دارای ترمز هستند که به دو شکل ایستاده وindoor و outdoor ایمنی بوده و مشکلی ایجاد نمی شود؛ بالابرهای پله دو نوع

نشسته وجود دارند که صندلی نشیمنگاه قابلیت چرخش در 90 درجه را دارد.

کاربرد
قابل استفاده در بیمارستان ها، آپارتمان ها، مراکز خرید و.... برای افراد ناتوان و کم توان هستند.

دستگاه

صندلی های پله رو
برای اینکه این صندلی ها را نصب کنیم به فضایی حدود 60 تا 70 سانتی متر نیاز دارد اما به دلیل قابلیت تا شدن فضای زیادی را اشغال نمی کنند.

بالابرهای پله
چرخشی.1

هیدرولیکی.2

خانگی.3

ویلچربر.4

ایستاده.5

صندلی بالابر های پله ای
این بالابر ها به دو نوع مستقیم و پاگردان هستند که از نظر قیمت بالابر مستقیم ارزان تر از نوع دیگر آن است.

در بالابر پله مستقیم فرد می تواند در هر پله ای که قرار دارد سوار و یا پیاده شود اما بالابر های پاگردگردان در هیچ پله ای توقف نمی کند و کل مسیر را مستقیم و بدون وقفه می رود.

این بالابر ها توسط پیچ و مهره به صورت موقت به محل پله ها متصل می شود و اگر بسته باشد فضایی حدود 15 سانتی متر و در زمانی که از آن استفاده می شود فضایی تا حدود 45 سانتی متر را اشغال می کند.

بالابر های پله با کمک کشنه کابلی و نوعی هدایت کننده ی خطی وظیفه جابه جای افراد را انجام می دهد.

جلیقه بالابر بیمار
جلیقه های بالابر بیمار به شکل ید برای انواع مختلف از بالابر های بیمار قابل استفاده است؛ جلیقه بالابر در دو نوع قابل دسترس است: جلیقه بالابر ایستا و جلیقه بالابر زیرنشیمنی.

جلیقه بالابر ایستا از زیر کتف بیمار را حمل می کند ولی در جلیقه های زیرنشیمنی بیمار از نشیمنگاه جابجا می شود.

تعویض و تعمیر بالابرهای بیمار
بالابر ها بسیار کم به تعمیر و یا تعویض اجزا نیاز دارند، تسمه های این بالابرها حداقل باید بین هر یک تا 3 سال تعویض شوند؛ فردی که کار تعمیر بالابرها را انجام می دهد باید تمام وسایل مورد نیاز خود اعم از یاتاقان و... را به همراه داشته و قسمت های متحرک را کامل روغن کاری کرده و تمام قسمت ها را برای یافتن هرگونه مشکلی بررسی کند.

تسمه ها یا همان سیلنگ ممکن است توسط بیمارانی که به بی اختیاری ادرار مبتلا هستند کثیف شود که نیاز بیشتری به تعویض و شستشو دارند به همین دلیل اغلب تسمه ها را از جنس نایلون و تریلن می سازند که کمتر احتمال پوسیدگی دارند.تسمه ها قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارند و برای جلوگیری از خراش توسط تسمه به ماشین لباسشویی در کیسه ای قرار داده و آن را می شویند.

سخن پایانی
بالابر بیمار و یا همان لیفت بیمار کارایی های زیادی داشته و در مشاغل و اماکن مختلفی به افراد در انجام کار ها و جابه جایی کمک زیادی کرده است.

انواع مختلف بالابر بیمار برای حفظ سلامتی افراد و جلوگیری از آسیب های ناشی از حرکت کمک زیادی به افراد ناتوان و کم توان کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>