اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایران یکی از مهم ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان متانول در دنیاست. سهم مصرف داخلی متانول در ایران در قیاس با حجم تولید بسیار ناچیز است و از این رو بررسی بازار جهانی متانول برای هدف گذاری صحیح در جهت صادرات متانول برای تولیدکنندگان این ماده کاملا حیاتی است. مهم ترین بازار صادراتی متانول برای تولیدکنندگان جهانی و بالطبع تولیدکنندگان ایرانی، بازار متانول کشور چین است. کشور چین در سال 2019 حدود 10.1 میلیون تن متانول وارد کرده است و حدود 24% از مصرف متانول (معادل11.8 میلیون تن) در چین به تأمین خوراک واحدهای MTO/P مربوط می شود. سهم واحدهای تبدیلی متانول از کل تقاضای متانول چین در سال 2024 حدود 29% (معادل 15.9 میلیون تن) خواهد شد. لذا بررسی توسعه این واحدها می تواند به پیش بینی تقاضای بخش مهمی از متانول در چین کمک نماید.

واحدهای تبدیلی MTO/P در راستای تأمین تقاضای روزافزون الفین ها در چین به وجود آمده اند و متانول تولیدی یا وارداتی را به انواع الفین تبدیل می کنند. این واحدها عمدتا به صورت یکپارچه می باشند؛ به این معنا که الفین های تولید شده در واحدهای MTO در ادامه به پلی الفین ها (پلی اتیلن و پلی پروپیلن) تبدیل می شوند.

عوامل محیطی حاکم بر اقتصاد واحد های MTO

الفین

برای پیش بینی توسعه واحدهای MTO در چین لازم است تا هر یک از عوامل مؤثر بر صرفه اقتصادی واحدهای تبدیلی متانول به الفین به صورت مجزا بررسی شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>