اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هود نوزاد
هود نوزاد که هود اکسیژن یا اکسی هود نیز نامیده می شود، محفظه شفافی است که بالای سر نوزاد قرار می گیرد. این محفظه با اکسیژن اشباع می شود و عمل اکسیژن رسانی را برای نوزادی که توانایی تنفس دارد اما به اکسیژن بیشتری نیاز دارد انجام می دهد.

با استفاده از این دستگاه بدون ماسک و فشار احتمالی به سر و گردن می توان اکسیژن رسانی به نوزاد را انجام داد. محفظه دستگاه شفاف است تا امکان رویت داخل محفظه وجود داشته باشد و همچنین دارای شیر ورود اکسیژن و دریچه تنظیم هوا است. دستگاه هود نوزاد بر روی تجهیزات پزشکی دیگر مانند تخت احیا نوزاد یا انکباتور نوزاد نیز قابل استفاده است.

نوزاد در حالت کاملا صاف خوابانده می شود و هود اکسیژن به طور کامل روی سر نوزاد قرار می گیرد به گونه ای که با گردن، چانه و شانه نوزاد تماسی نداشته و نشتی اکسیژن نیز نداشته باشد. اکسیژن از طریق نازل دستگاه به داخل محفظه هدایت می شود و دبی ورودی آن توسط مانومتر منبع و پیچ تنظیم هوای هود کنترل می شود. معمولا هود نوزاد دارای دو دریچه است که امکان دسترسی به نوزاد را بدون برداشتن محفظه فراهم می کند.

دستگاه

در استفاده از این دستگاه باید دقت کرد غلظت اکسیژن مورد نیاز به درستی تجویز و تهیه شود. برای این منظور از شیر مخلوط هوا و اکسیژن استفاده می شود. چنانچه نوزاد در معرض اکسیژن بیش از حد باشد ممکن است باعث آسیب دیدن شبکیه چشم، آسیب مزمن ریوی، عفونت و قارچ های پوستی شود. برای این منظور درصد اکسیژن خون نوزاد مرتب توسط دستگاه پالس اکسیمتر چک می شود که به محض آنکه این درصد به بالای 95% برسد، از غلظت اکسیژن ورودی 10 % کاسته می شود.

جعبه ای شفاف می باشد که سر نوزاد را می پوشاند و بهترین روش تجویز و کنترل اکسیژن درمانی در نوزادان است. اکسی هود همانطور که در شکل نشان داده شده است، تنها سر را می پوشاند و باقی بدن جهت مراقبت های پرستاری در دسترس است.

اکسیژن از طریق هود به وسیله هوای مرطوب شده با نبولایزر و یا سیستم بلندر و همودیفایر متصل شده و به بیمار منتقل می شود. البته با توجه به سایز اکسی هود ممکن است نرخ 10-15 L/min به منظور ثبات سطح اکسیژن استفاده شود.
در مراقبت های نوزادان نارس، بسیار مهم است تا از مخلوط گاز گرم و مرطوب و بدون تماس مستقیم با سر بیمار حاصل گردد. دمای پائین و انتقال سرمای ایجاد شده توسط نرخ جریان بالا منجر به Cold Stress می گردد. در نوزادان نارس Cold Stress منجر به مصرف اکسیژن بیش از حد شده و احتمال آپنه را افزایش می دهد. دمای گاز مورد نیاز نوزادان در اکسی هود باید در حداقل NTE یا Natural Temperature Environment قرار گیرد.
دمای NTE با توجه به سن و وزن نوزاد متفاوت است؛ در نوزادان با وزن کمتر از 1200گرم، این دما تقریبا 35درجه بوده و در نوزادان با سن بیشتر و وزن 2500گرم یا بیشتر، NTE پائین تر و در دمای تقریبی 30درجه قرار می گیرد.

دستگاه

موارد استفاده از اکسی هود:
بهترین روش انتقال اکسیژن در انکوباتور از طریق اکسی هود می باشد. چراکه به علت باز شدن انکوباتورها نگهداری غلظت اکسیژن ممکن نیست. جهت مراقبت های درمانی نوزادان به علت متغیر بودن، FiO2 تجویزی معمولا کمتر از 0.4 است. اکسی هود روی سر نوزاد و داخل انکوباتور قرار می گیرد. میزان غلظت اکسیژن و دمای گاز درون اکسی هود و انکوباتور به طور مداوم ارزیابی گردد. ایده آل ترین حالت مانیتورینگ دائم انکوباتور یا غلظت اکسیژن داخل هود است و اجازه بهتر در کنترل FiO2 را می دهد.

همچنین در مواردی که نوزاد قادر به تحمل دیگر وسایل اکسیژن رسانی مانند نازال کانولا نباشد استفاده از اکسی هود پیشنهاد می گردد.

در اکسی هود به علت تولید فلو از طریق نبولایزر و یا بلندر اکسیژن، FiO2 بین 0.21-1.0 قرار می گیرد. با این وجود بیماران نیازمند اکسیژن با غلظت بالا در اکسی هود قرار داده می شوند. و نگهداری FiO2 بیشتر از 0.5 به علت باز بودن قسمت گردنی هود اندکی دشوار است.

مشخصات اکسی هود:
دارای کانکتور مستقیم 22/15 mm
مواد سازنده: PP, PE, PET, ABS
محدوده فلو: 6-15LPM
میزان غلظت اکسیژن: 24%-44%

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>