اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینیوم یک مصالح ساختمانی است که از سنگ بوکسیت به دست می آید. این سنگ در اثر هوازدگی سنگ گرانیت و یا بازالت ایجاد می شود و دارای مقادیر زیادی آلومینیوم است. بیشترین مقدار آلومینیومی که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد از این سنگ استخراج می شود. آلومینیوم یک فلز نرم نقره ای رنگ است که به عنوان فراوان ترین فلز در سطح زمین شناخته شده است.

آلومینیوم

واکنش پذیری عنصر آلومینیوم بسیار بالاست، به همین دلیل آن را نمی توان به طور خالص در طبیعت یافت بلکه باید از سنگ های معدنی استخراج نمود. فلز آلومینیوم در صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی، هواپیماسازی، ساخت و ساز و … مورد استفاده قرار می گیرد و از قابلیت ها و مزایای منحصر بفردی برخوردار است.

آلومینیوم را می توان بازیافت کرد و مجدداً استفاده نمود. این فلز خواص اولیه خود را حفظ می کند و یک فلز بادوام است که جمع آوری و بازیافت آن در مقایسه با تولید آن مقرون بصرفه تر می باشد. یکی از مزیت های بازیافت آلومینیوم صرفه جویی در مصرف انرژی تولید آن است به نحوی که با استفاده مجدد از این متریال حدود 90 درصد در انرژی صرفه جویی می گردد. بنابراین استفاده از آلومینیوم های موجود به جای تولید آنها هزینه کمتری در بر خواهد داشت. این فلز با مصرف انرژی پایین بازیافت می شود و برای مصارف گوناگون به اشکال مختلف در می آید.

آلومینیوم از چگالی پایینی برخوردار است و نقطه ذوب آن 658 درجه سانتی گراد می باشد. این فلز در مقابل سایر فلزات از ویژگی های منحصر بفردی نظیر قابلیت چکش کاری، ریخته گری، پرچ کاری، جوشکاری و لحیم کاری برخوردار است و می توان از آلیاژهای آن محصولات متنوعی ساخت. این متریال هیچ گونه خطری برای انسان ایجاد نمی کند و دوستدار محیط زیست است.

این فلز بعد از آهن از جمله پرکاربردترین فلز شناخته شده و در تمام صنایع کاربرد دارد. در حال حاضر یک سوم آلومینیوم تولید شده در دنیا در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این فلز به دلیل قابلیت چکش کاری قابل استفاده در اشکال مختلف است. از آلومینیوم برای ساخت قاب درب و پنجره، سقف، انواع پارتیشن، پانل های آلومینیومی، داربست، حفاظ ساختمان، میل پرده، قطعات سیستم های تهویه و … استفاده می شود. وزن آلومینیوم حدوداً یک سوم وزن آهن است، از این رو در صنعت ساخت و ساز به وفور کاربرد دارد.

این فلز سبک وزن از قابلیت شکل پذیری فوق العاده ای برخوردار است و مقاومت آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی بالا می باشد. رایج ترین کاربرد آلومینیوم در ساختمان مربوط به ساخت درب و پنجره است. درب و پنجره های آلومینیومی بار اضافی بر ساختمان وارد نمی کنند و طول عمر بسیار بالایی دارند. این فلز علی رغم وزن بسیار سبک، از مقاومت فشاری بالایی برخوردار است.

به همین دلیل یک چهارچوب آلومینیومی از مقاومت بالا در برابر بار و تنش برخوردار است و همین پایداری استاتیکی آن را به متریالی ایده آل در صنعت ساخت درب و پنجره تبدیل نموده است. محصولاتی که از این فلز ساخته می شوند را به راحتی می توان حمل و جا به جا نمود و نیازی به تجهیزات سنگین برای حمل و نقل آنها نمی باشد. سازه های آلومینیومی قابل جا به جایی هستند و اتصال و یا نصب آنها به آسانی و با سهولت انجام می شود.

آلومینیوم

یکی دیگر از ویژگی های آلومینیوم مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. وجود اکسید طبیعی در سطح آلومینیوم به عنوان لایه محافظ عمل کرده و این فلز را از مواد خورنده مصون می دارد. این لایه نازک بسیار مقاوم و متخلخل است و یک پوشش عالی برای آلومینیوم به شمار می آید. فلز آلومینیوم در برابر هوا و رطوبت زنگ نمی زند، به همین دلیل می توان از آن در مناطق مرطوب استفاده نمود.

این فلز آب و رطوبت را جذب نمی کند و در اثر انقباض دچار شکستگی و ترک خوردگی نیز نخواهد شد. دوام و پایداری این ماده در مقایسه با مصالح دیگر بالاتر است، به همین دلیل درب و پنجره هایی که از آلومینیوم ساخته می شوند در اثر تحمل بار تغییر شکل نداده و کج نمی شوند.

آلومینیوم نیز مانند تمام فلزات ماده ای نسوز است و مقاوت آن در برابر آتش بالاست. اگر در یک ساختمان آتش سوزی رخ دهد این متریال آسیب نخواهد دید. علاوه بر آن این متریال در برابر تابش اشعه خورشید مقاوم است، از این رو سطوح آلومینیومی برای قرار گرفتن در معرض نور آفتاب نیازی به پوشش ندارند زیرا اشعه فرابنفش هیچ آسیبی به آن وارد نمی کند. آلومینیوم در ساختمان به شکل آلیاژ مصرف می شود و دارای عناصری مانند سیلیسیم، منیزیم و منگنز است.

این عناصر مقاومت آلیاژ را در برابر عوامل مختلف بالا می برند. آلیاژهای آلومینیوم در دو نوع آلیاژهای کارپذیر و آلیاژهای ریختگی تولید می شوند و هر کدام در دو نوع حرارت پذیر و حرارت ناپذیر تقسیم می گردند. آلیاژهای آلومینیوم را می توان با انجام عملیات حرارتی ویژه و یا انتخاب آلیاژ مناسب بسیار مقاوم نمود و استحکام آنها را در حد فولاد رساند. بنابراین برای مصارف ساختمانی می توان به آلیاژهای پایدار و بسیار مقاوم دست یافت.

آلومینیوم خطرات ناشی از زلزله را می کاهد و فشار کمتری به پی بنا وارد می کند. این ماده یک متریال ایده آل برای استفاده در ساختمان است. این ماده یک فلز بسیار سبک و مقاوم با قابلیت انعطاف پذیری بالاست که به راحتی خم می شود و دومین فلز چکش خوار به شمار می آید. آلومینیوم در برابر اکسید شدن مقاومت بالایی دارد و همواره مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته است.

از ویژگی های بارز آلومینیم قابلیت بازیافت آن است زیرا کیفیت آلومینیومی که تازه تولید می شود با کیفیت آلومینیوم بازیافت شده فرق چندانی نمی کند. این فلز کاربردی ماده ای تجدیدپذیر با ضریب هدایت حرارتی مناسب است که نه تنها در نمای ساختمان بلکه در تزئینات داخلی ساختمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده و آلیاژهای آن اگر در برابر آتش قرار گیرند، دمای آن به کندی افزایش می یابد، از این رو ضد اشتعال محسوب می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>