اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ایزوگام دمیده چیست؟

همانطور که از نام ایزوگام دمیده مشخص است، از قیر دمیده ساخته شده است. در حقیقت روند تشکیل ایزوگام دمیده، با دمیدن هوا درون مازوت یا نفت کوره ساخته می شود. ایزوگام دمیده در مقایسه با ایزوگام پلیمری عمر و کیفیت کمتری دارد که به عواملی بسیاری در مواد سازنده آنها از جمله قیر بسته است.

قیر دمیده با دمیدن هوا، با فشار، به داخل مازوت تولید می شود. دمای این ماده حدود 200 تا 300 درجه بوده که داخل مازوت پمپاژ می شود. این عمل اتم های هیدروژن و اکسیژن را ترکیب می کند و طی آن فرآیند بسپارش رخ می دهد. نصب ایزوگام در انواع مختلف آن، از جمله ایزوگام دمیده با مقداری بوی گازوئیل همراه است. همچنین دوده نیز از موادی است که هنگام نصب این نوع از ایزوگام تولید می شود. ضخامت ایزوگام دمیده به دلیل چسبندگی کم قیر دمیده زیاد است.

1- مواد مورد نیاز در ساخت ایزوگام دمیده

  • قیر دمیده
  • فویل آلومینیوم که ضخامتی حدود 15 تا 16 میکرون داشته باشد
  • پلی استر
  • تیشو (اسپانباند)
  • پلاستیک مخصوص که به رول ایزوگام می بندند
  • پودر تالک

2- آشنایی با قیر دمیده؛ ماده اصلی سازنده ایزوگام دمیده

قیر دمیده معمولا به شکل جامد و سخت می باشد. که طی فرایند بسپار و پس از عملیات تصفیه به وجود می آید. در این مراحل با توجه به روش های ساخت، افزودنی دیگری نیاز نداشته و مستقیماً وارد خط تولید ایزوگام می شوند.

قیر دمیده دارای خاصیت الاستیکی هستند که شامل اتم های هیدروژن ترکیب شده با اکسیژن هوا می باشد. از قیر دمیده در ساخت و یا حتی ترمیم و تعمیر ایزوگام دمیده و در نتیجه به عنوان پوشش و عایقی در پشت بام و باتری اتومبیل و اندودکاری استفاده می شود.

3-کاربرد قیر دمیده در عملکرد ایزوگام

از قیر دمیده در ساخت ورقه ای عایق و پوششی در بام، باتری ماشین و اندود کاری استفاده می شود. علامت اختصاری قیر دمیده را با R نشان می دهند.قیر دمیده ماده ای هیدروکربنی است به رنگ سیاه یا قهوه ای تیره. به طور کلی به حالت جامد دیده می شود که با افزایش دما حالت خمیری به خود می گیرد. قیر دمیده به کار رفته شده در ایزوگام دمیده باعث شده تا این نوع از ایزوگام نسبت به ایزوگام پلیمری کیفیت و عمر مفید کمنری داشته باشد.

4- معرفی ومشخصات ایزوگام در دو نوع BOF و BPP

ایزوگام BOF ایزوگامی است که ماده اصلی ان قیر دمیده می باشد. در ساخت این نوع ایزوگام همواره تلاش شده است با به کارگبری مواد اولیه مرغوب، طبق استاندارد های جهانی، نوع قابل قبول ایزوگام دمیده را تولید و به بازار عرضه کنند. در حالی که ایزوگام دمیده نسبت به نوع پلیمری آن کیفیت کمتری دارد.

مواد تشکیل دهنده ایزوگام پلیمری BPP:

عنصر اصلی سازنده سقف پلیمری 70 درصد است که از پالایش نفت خام در اثر حرارت بالا به دست می آید. این نوع قیر خالص در برج های تقطیر پالایشگاه از هم جدا می شود تا به صورت جامد و نیمه جامد در دسترس باشند.پلی استر، لایه آلومینیوم و تیشو از مواد سازنده ایزوگام پلیمری نوع BPP هستند.

مواد سازنده ایزوگام های BOF نوع دمیده:

مواد اولیه به کار رفته شده در ایزوگام دمیده در مقایسه با ایزوگام پلیمری متفاوت است که درصد خلوص کمتری نیز دارد. درجه نرمی آن بیشتر و نسبت به تغییرات دما حساسیت کمتری از خود نشان می دهد. به همین دلیل در ساخت ورق های پوششی پشت بام و باطری اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد.قیر دمیده پلی استر لایه آلومینیوم و تیشو از مواد سازنده ایزوگام دمیده نوع BOF هستند.

تفاوت های ایزوگام پلیمری (BPP) و دمیده (BOF):

ایزوگام پلیمری BPP که از قیر خالص 60 و 70 درصد تشکیل شده است دارای کیفیت بسیار بالاتری نسبت به ایزوگام دمیده می باشد. چرا که قیر به کار رفته شده در این ایزوگام دمیده، از دمیدن هوا به داخل مازوت یا نفت کوره ای به دست می آید که همین امر کیفیت پایین تر، ضخامت بیشتر و عمر مفید کمتر را برای ابزوگام به همراه می آورد.

5- عمر مفید ایزوگام تولید شده با قیر دمیده

عمر مفید ایزوگام هایی که از قیر دمیده توسط مازوت تشکیل شده است، به طور میانگین 1 تا 2سال در شرایط جوی مساعد می باشد. همچنین عمر مفید آن دسته از ایزوگام های دمیده که ضخامت کمتر از 4 میلیمتر دارند به کمتر از 6 ماه می رسد!

6- نکاتی به هنگام نصب ایزوگام دمیده

هنگام تولید این نوع ایزوگام نکاتی رعایت می شود تا میزان مقاومت آن را به حد قابل قبول برساند. افزایش کیفیت و خواص فیزیکی متناسب با شرایط محیط، میزان نرمی و نقش پذیری ایزوگام تولید شده در کیفیت نهایی آن حائز اهمیت است.

نصب ایزوگام معمولا در محل های از جمله انبارها، تونل ها، گلخانه ها، دامداری ها، استخر و پشت بام رواج دارد. تولید ایزوگام نوع BOF با تنوع زیاد در کارخانجات مختلف و برندهای شناخته شده، حق انتخاب را به مشتری را می دهد تا طبق نظر خود و سلیقه شان به تهیه ایزوگام دمیده مورد نظرشان بپردازند.و

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>