اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اصولا برای تقویت بتن و سازه به منظور تحمل نیروهای کششی از میله های فولادی به نام میلگرد استفاده می شود. بتن قابلیت تحمل نیروهای فشاری را دارد اما گاهی نیروهای کششی می توانند باعث شکستن آن شوند. میلگرد یا آرماتور، فولادی است که به عنوان یک عامل تقویت کننده عمل کرده و مقاومت کششی بتن را بالا می برد.

بیشترین کاربرد میلگرد در صنعت راه و ساختمان به منظور جبران مقاومت کششی بتن است اما از آن در شبکه بندی ها، نگهدارنده ها و تقویت کننده ها نیز استفاده می شود. میلگردها در اندازه های استاندارد تولید می شوند و به شکل های مختلف در اعضای بتنی مسلح مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله به بررسی انواع میلگرد و ویژگی های آن می پردازیم پس با ما همراه باشید.

میلگرد

انواع استاندارد میلگرد در ایران
استانداردهای تولید میلگرد در کشورهای مختلف متفاوت است. در هر استاندارد، طبقه بندی مشخصی برای خواص مکانیکی میلگرد وجود دارد. میلگرد تولیدی در ایران مطابق استاندارد روسی می باشد و با توجه به آن به سه گروه زیر تقسیم بندی می شود.

  • میلگرد نرم بدون آج A1

میلگرد A1 به عنوان میلگرد نرم شناخته شده است و معمولا به دو شکل صاف و بدون آج تولید می شود. این میلگرد با تنش جاری 2300 کیلوگرم و گسیختگی 3800 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی 25 درصد نوعی میلگرد داکتیل است که برای انجام عملیات جوشکاری و تغییر شکل مناسب می باشد.

  • میلگرد نیمه سخت با آج ساده A2

میلگرد A2 تحت عنوان میلگرد نیمه خشک و نیمه نرم شناخته شده و به دو شکل آجدار و آج فنری شکل تولید می شود. این نوع میلگرد با تنش جاری 3000 کیلوگرم و گسیختگی 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی 19 درصد برای خاموت زنی مناسب می باشد.

  • میلگرد سخت با آج پیچیده A3

میلگرد A3 نوعی میلگرد خشک محسوب می شود که با تنش جاری 4000 کیلوگرم و گسیختگی 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی 14 درصد برای انجام عملیات ساختمانی کاربرد دارد. انجام عملیات جوشکاری بر روی این میلگرد توصیه نمی شود.

تولیدکنندگان برتر میلگرد در ایران

میلگرد ذوب آهن اصفهان، میلگرد کویر کاشان، مجتمع فولاد خراسان، کارخانه فولاد میانه، فولاد آناهیتا گیلان، مجتمع فولاد روهینا، میلگرد کوثر اهواز، میلگرد نیشابور، فولاد بافق یزد، میلگرد ابرکوه یزد، میلگرد سیرجان، میلگرد شاهین بناب، میلگرد ظفر بناب، میلگرد حسن رود، میلگرد آذر فولاد امین، میلگرد امیر کبیر خزر، میلگرد کرمان و میلگرد الیگودرز از تولید کنندگان برتر میلگرد در ایران هستند.

قیمت میلگرد
قیمت میلگرد نیز مانند بسیاری از کالاهای فولادی دیگر روزانه و گاهی ساعتی تغییر می کند و به عواملی چون قطر، اندازه، استاندارد و نوع آن و همچنین نوسانات بازار ارز بستگی دارد. برای دیدن قیمت بروز این محصول، به بخش قیمت میلگرد مراجعه کنید.

کلام آخر
ما در این مقاله به بررسی میلگرد، انواع و اقسام و وزن آن و همچنین معرفی تولید کنندگان برتر این محصول پرداختیم. همانطور که گفته شد به فولادی که برای جبران مقاومت کششی پایین بتن در سازه های بتنی به کار می رود میلگرد می گویند که به شکل سیم می باشد.

وزن میلگردها به ضخامت و اندازه و نوع مواد بکار رفته در آن بستگی دارد. همچنین قیمت این محصول روزانه بوده و مدام در حال تغییر است. امیدواریم این نوشته به اطلاعات شما در مورد میلگرد افزوده باشد و در انتخاب محصولی باکیفیت راهنمای شما عزیزان باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>