اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میلگرد

نحوه نگهداری از میلگرد

  • در بتن میلگرد فولادی، برای بستن میلگرد ها به یکدیگر از سیم آرماتور بندی استفاده می شود.
  • میلگرد در صورت نگهداری در مکان نامناسب، اکسید می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، باید میلگردها را در یک مکان عاری از نم و سرپوشیده نگهداری کرد.
  • در صورتی که میلگردهای شما دچار زنگ زدگی شدند، لازم است که قبل از استفاده از آن ها سطحشان را از زنگ پاک کنید. این کار را می توانید به وسیله برس های سیمی و یا ابزارهای صنعتی و مکانیکی انجام دهید. در صورت زنگ زدایی از سطح میلگرد، مقاومت و چسبندگی آن کاهش پیدا خواهد کرد.


انواع میلگرد
میلگردها در شکل، جنس، طول و اندازه های مختلفی وجود دارند ولی تعدادی از آنها نسبت به بقیه رایج تر هستند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

  • میلگرد ترمکس

در تولید میلگرد ترمکس، برای رسیدن به مقاومت استاندارد، میلگرد تولیدی که دارای دمای بالایی است را از داخل لوله های آب عبور می دهند که به صورت ناگهانی خنک می شود. در این حالت سطح میلگرد تا عمق مشخصی دارای مقاومت بالاتر از 400 می شود اما مغز میلگرد دارای مقاومت پایین تری در حدود 340 می باشد.

  • میلگرد اروپایی

این نوع میلگرد به خاطر قیمت و جنس آن معروف است. میلگرد اروپایی قیمت پایینی دارد، از منگنز تولید شده و کم ترین مقاومت دربرابر خم شدن درآن وجود دارد. به همین دلیل استفاده از این نوع میلگرد در مناطق زلزله خیز و یا ساختمان هایی که لازم است ساختاری ضد زلزله داشته باشند، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

  • میلگرد آلیاژسازی

در این روش، فولاد مورد نیاز برای تولید میلگرد، از طریق اضافه کردن فرو آلیاژها ساخته می شود و شمش تولیدی در فرآیند نورد به شکل مورد نظر درمی آید. سپس در فضای آزاد و به مرور زمان خنک می شود.

آرماتور تولید شده در تمام سطوح، دارای خواص مکانیکی و شیمیائی یکسان است که در مواقع زلزله و فشار، مقاومت یکنواخت و بهتری را از خود نشان می دهد. قیمت تمام شده میلگردهای آلیاژسازی به دلیل فرایند تولید و مواد اولیه به کار رفته در آن، از آرماتورهای ترمکس بیشتر می باشد.

  • میلگرد فولاد کربن

میلگرد سیاه از جمله آرماتورهای پر استفاده می باشد. این میلگرد دارای استحکام کششی خوبی است اما یکی از عیب های آن، زنگ زدن می باشد. میلگرد سیاه بعد از زنگ زدن موجب ترک خوردن بتن اطرافش می شود و می شکند.

  • میلگرد با روکش اپوکسی

این آرماتور در واقع میلگرد سیاه با روکش اپوکسی است. استحکام این آرماتور با میلگرد سیاه یکسان است ولی به دلیل استفاده از روکش اپوکسی، 70 تا 1700 برابر نسبت به زنگ زدگی مقاوم تر است.

  • میلگرد گالوانیزه

میزان مقاومت در برابر زنگ زدگی در میلگردهای گالوانیزه کمتر از روکش آپوکسی می باشد ولی میلگردهای گالوانیزه در برابر آسیب پذیری بسیار مقاوم ترند، از این رو نسبت به میلگرد روکش اپوکسی دارای ارزش بیشتری می باشند. قیمت این آرماتور تقریبا 40 درصد از روکش اپوکسی گرانتر است.

  • میلگرد فایبرگلاس

فایبر گلاس گزینه ای عالی برای تقویت بتن می باشد، زیرا در برابر زنگ زدگی مقاوم است ولی از آنجایی که فایبرگلاس شبیه به فیبر کربن است، نمی توان آن را هنگام استفاده خم کرد. قیمت میلگرد فایبرگلاس حدود 10 برابر گرانتر از اپوکسی است ولی از آنجایی که بسیار سبک است، قیمت تمام شده آن در برابر مقدار مشابه اپوکسی تقریبا 2 برابر می باشد.

  • میلگرد فولاد استنلس

گرانترین گزینه برای تقویت بتن، میلگرد فولاد استنلس است که قیمت آن حدود 8 برابر آرماتور اپوکسی است. فولاد استنلس 1500 بار بیشتر نسبت به آرماتور سیاه در برابر زنگ زدگی مقاوم است. از فولاد استنلس تنها در شرایط خیلی خاص استفاده می شود، زیرا قیمت بالایی دارد؛ ولی از نظر کیفیت، بهترین نوع آرماتور می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>