اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ونتیلاتور اطفال
ونتیلاتور اطفال دستگاهی است که در بخش اطفال و نوزادان یا در منزل جهت انجام عمل تنفس برای کودکانی که خود قادر به تنفس نیستند استفاده می شود. این دستگاه در بخش مراقبت های ویژه نوزادان نیز برای نوزادان نارس مورد استفاده قرار می گیرد.

ونتیلاتور دستگاهی است که در بخش های مختلف بیمارستان مانند مراقبت های ویژه و بخش بیهوشی و هم چنین در منزل برای بیمارانی که قادر به تنفس نیستند استفاده می شود و عمل تنفس را برای بیمار انجام می دهد. استفاده ی دیگر آن در حین انواع عمل جراحی است که بیمار در حالت بیهوشی قرار دارد، اما پس از عمل، روند تنفس بیمار به حالت عادی بر می گردد. ونتیلاتور نوزادان در بخش اطفال بیمارستان و بخش مراقبت های ویژه ی نوزادان مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه

علاوه بر این، از نوع پرتابل این ونتیلاتور در منزل نیز برای اطفال استفاده می شود که هزینه ی کمتری نیز دارد. این دستگاه عملکردی دقیقا مشابه با ونتیلاتور ثابت اطفال دارد. ونتیلاتور اطفال هوای قابل تنفس را در صورت نیاز همراه با اکسیژن بیشتر به ریه وارد کرده و سپس دی اکسید کربن را خارج می نماید. در این دستگاه پارامترهای بسیاری قابل تنظیم می باشند مانند:

سرعت تنفس
حجم تنفس
میزان اکسیژن لازم
فشار هوای ورودی به ریه

ونتیلاتور اطفال که به صورت غیر تهاجمی استفاده می شود و به کمک آن، اکسیژن رسانی به بیمار بهتر شده و از خستگی عضلات تنفسی جلوگیری به عمل می آید. هم چنین این دستگاه این قابلیت را دارد که با تنفس خود به خودی بیمار هماهنگ شود و راه های هوایی بیمار را پایدار نگه دارد. استفاده از ونتیلاتور در شرایط مختلف امکان پذیر است، به طور مثال در شرایطی که تعداد تنفس از یک حد مشخص بالاتر باشد، یا بیمار نیاز به اکسیژن بیشتر داشته باشد. علاوه بر این اگر میزان دی اکسید کربن بیش از یک حد مشخص شود لازم است از ونتیلاتور استفاده شود. دستگاه ونتیلاتور اطفال از قسمت های زیر تشکیل شده است:

کمپرسور هوا برای ترکیب کردن هوا با اکسیژن کافی و ایجاد یک هوای فشرده
میکسر
مرطوب کننده ی هوا
نبولایزر جهت دارو رسانی از طریق تنفس
استفاده از ونتیلاتور در اطفال
بسیاری از بیماری های تنفسی و غیر تنفسی سبب می شود تا بیماران برای انجام تنفس نیاز به تجهیزات کمکی مانند ونتیلاتور داشته باشند. تحقیقات بسیاری برای بررسی اثربخشی استفاده از این تجهیزات انجام شده است در این تحقیق سعی بر این شده است تا فواید و مضرات استفاده از تجهیزات کمک تنفسی در اطفال بررسی شود.

دستگاه

روش مطالعه استفاده از ونتیلاتور برای اطفال
به منظور جمع آوری اطلاعات لازم بر روی 20352 بیمار 1 تا 18 سال مطالعه انجام شده است. 7060 بیمار از تجهیزات کمک تنفسی استفاده کرده اند. در این بین تعدادی از بیماران مراقبت در منزل بوده اند که از تجهیزاتی مانند ونتیلاتورهای پرتابل و دستگاه اکسیژن ساز استفاده کرده اند.

از بین این بیماران 47% نیاز به اکسیژن، 28% ساکشن، 22% ونتیلاسیون فشار مثبت، 17% تراکستومی، 8% ونتیلاتور و 9% نیاز به تجهیزات پیشرفته تنفسی داشته اند. حدود 93% از بیمارانی که به تجهیزات تنفسی مانند ونتیلاتور نیاز دارند مبتلا به بیماری های مزمن می باشند و سالیانه حدود 25 هزار دلار هزینه صرف درمان این بیماران می شود. که البته تفاوت بسیاری بین هزینه نگهداری و درمان در بیمارستان و منزل می باشد.

در نمودار زیر متوسط هزینه ی درمانی با توجه به شرایط بیمار آورده شده است که همان طور که مشاهده می شود بالاترین هزینه مربوط به بیمارانی است که نیاز به ونتیلاتور دارند.

نتیجه استفاده از ونتیلاتور برای اطفال
با توجه به اطلاعات مربوط به بیماران می توان اینگونه نتیجه گرفت که نگهداری از بیماران اطفال که نیاز به تجهیزات تنفسی دارند کاری بسیار حساس و پرهزینه می باشد. با توجه به تفاوت هزینه های نگهداری از بیماران در منزل و بیمارستان توصیه می شود که بیمارانی که به بیماری های مزمن تنفسی مبتلا هستند در منزل مراقبت شوند.

تجهیزاتی مانند ونتیلاتور پرتابل در مقایسه با ونتیلاتورهای بیمارستانی هزینه ی کمتری را دارند و برای استفاده در منزل مناسب تر می باشند و همچنین نتایج نشان می دهد که در بسیاری از موارد استفاده از ونتیلاتور پرتابل برای اطفال کافی می باشد و روشی ایمن و اثربخش برای نگهداری از بیماران در منزل با کمترین هزینه درمانی می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>