اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مانیتورینگ فشار خون غیرمستقیم (ABPM) یک دستگاه فشار خون پرکاربرد است که در همه حال می تواند همراه شما باشد. این مانیتورینگ قابل حمل بوده وشما می توانید به صورت 24 ساعته از آن استفاده کنید.

مانیتورینگ فشار خون این دستگاه از یک دستگاه فشار خون دیجیتال کوچک استفاده می کند که با یک کمربند در اطراف بدن شما متصل و دستبند آن هم دور بازوی شما است. این دستگاه به اندازه کافی کوچک است و قابلیت حمل آسان و کوچک بودن آن باعث شده است که شما به طور عادی می توانید زندگی روزمره خود را ادامه دهید و حتی با آن بخوابید.

دستگاه

چرا من به یک مانیتور 24 ساعته نیاز دارم؟
با اندازه گیری فشار خون خود در فواصل منظم 24 ساعته، پزشک شما قادر است تصاویری روشن از نحوه تغییر فشار خون شما در طول روز داشته باشد. دلایل متعددی برای این کار وجود دارد. پزشک ممکن است به دنبال ارزیابی میزان فشار خون شما در کلینیک و یا منزل باشد.

همچنین از دیگر مزیت های این دستگاه فشار خون این است که پزشک شما اثربخشی داروهای مصرفی را به طور دقیق تری ارزیابی می کند، تا مطمئن شود فشار خون شما در طول روز کنترل می شود. آنها ممکن است بخواهند ببینند آیا فشار خون شما در شب دچار تغییر می شود یا خیر. در این صورت، ممکن است لازم باشد داروهای خود را تغییر دهید.

دقت هولتر 24 ساعته چقدر است؟
جهت اطمینان از عملکرد مناسب هولتر آن را خشک نگه دارید. قبل از ملاقات با پزشک و نصب آن به حمام رفته یا دوش بگیرید و هیچ گونه پماد یا لوسیونی به بدن خود اعمال نکنید.

از فعالیت هایی که ممکن است منجر به خیس شدن پایشگر گردند خودداری کنید.

میدان های مغناطیسی و الکتریکی می توانند در عملکرد پایشگر هولتر اختلال ایجاد کنند. در هنگام استفاده از هولتر از نواحی دارای ولتاژ قوی اجتناب کنید.

در مواردی که اشتباهات یا اعداد نادرستی ثبت می شوند، هولتر باید دوباره و به درستی نصب شود.

تفسیر نتایج هولتر مانیتورینگ 24 ساعته
پس از سپری شدن بازه زمانی توصیه شده برای آزمایش، فرد به مطب پزشک خود بازگشته و پایشگر هولتر را خارج می کند.

پزشک فعالیت های ثبت شده را خوانده و نتایج هولتر را تحلیل می کند. بسته به نتایج آزمایش، امکان دارد قبل از تعیین یک تشخیص نیاز به انجام آزمایش های بیشتر باشد.

نتایج هولتر می تواند بیان کند که داروی مصرفی فرد موثر نبوده و یا در صورت مصرف دارو جهت درمان ریتم های غیر عادی قلبی نیاز به تغییر مقدار مصرف آن باشد.

این وسیله مخصوصا در تشخیص ریتم های قلبی نامنظمی مفید است که برای فرد بدون درد و ناشناخته هستند.

استفاده از یک پایشگر هولتر بدون درد بوده و یکی از بهترین راه های تشخیص مشکلات قلبی احتمالی یا دیگر مشکلات می باشد.

خطرات هولتر مانیتورینگ چیست؟
استفاده از یک پایشگر هولتر هیچ گونه خطری نداشته و هیچ دردی ایجاد نمی کند. هولتر سیم هایی دارد که به صفحه های کوچکی به نام الکترود متصل می شوند تا الکتروکاردیوگرام (نوار قلب) را ثبت کنند.

دستگاه

این الکترود ها به قفسه سینه متصل می شوند. از آنجایی که الکترود ها به وسیله چسب های نواری یا دیگر چسب ها به بدن فرد متصل می شوند، امکان دارد سبب بروز تحریکات پوستی خفیفی شوند.

در صورت داشتن حساسیت به هر گونه چسب، آن را با تکنسین خود مطرح کنید.

مزایای هولتر در چیست؟
سنجش چندین باره فشار شریانی
اجتناب از خطا ها یا تشخیص های نادرست احتمالی
همزمان با اینکه بیمار فعالیت های معمول خود را انجام می دهد، فشار خون او در شب و روز سنجش می شود.
ارزیابی ریتم شبانه روزی فشار خون
ایجاد ارتباطات بیشتر بین فشار خون و عوارض قلبی عروقی (نارسایی بطن چپ، میکرو آلبومینوری) نسبت به آزمایش استاندارد بالینی
قابلیت اطمینان و مداومت بیشتر نسبت به آزمایش های بالینی
ارائه تصویر شفاف تر از تغییر پذیری فشار خون

مانیتورینگ فشار خون در طول 24 ساعت چگونه عمل می کند؟
به طور معمول این دستگاه در بیمارستان برای شما نصب شده است. اندازه گیری فشار خون 24 ساعته، دقیقا مانند تمام کنترل کننده های فشار خون معمولی است: نحوه کار به این صورت است که شما کاف را در دستگاه دیجیتال و بالای بازو فشار داده و سپس به آرامی آن را آزاد می کنید.

این دستگاه، فشارخون را با فواصل منظم در طول روز می گیرد: معمولا، هر 15-30 دقیقه در طول روز و 30-60 دقیقه در شب. شما باید مانیتور را در طول شب فعال نگه دارید و می توانید در هنگام خواب، دستگاه را در زیر بالش یا در رختخواب خود قرار دهید.

مانیتورینگ فشار خون در طی شبانه روز به طور دقیقی عمل کرده و شما به راحتی و بدون احساس ناراحتی می توانید آن را همراه داشته و کارهای عادی خود را انجام دهید. تنها کاری که توصیه می شود همراه این دستگاه دیجیتال فشار خون انجام ندهید، شنا کردن و یا دوش گرفتن است.

در پایان 24 ساعت، شما می توانید دستگاه فشار خون 24 ساعته و کاف را از خود جدا کرده و برای ارزیابی به بیمارستان بروید. مانیتورینگ فشار خون تمام موارد را در طی 24 ساعت ذخیره کرده و نتایج در بیمارستان توسط پزشک آنالیز خواهد شد.

در طی نظارت 24 ساعته فشار خون چه کارهایی انجام دهم؟
برای آن که صحت و نحوه کار دستگاه مانیتورینگ فشار خون را بررسی کنید، مطمئن شوید که لوله متصل به دستگاه، پیچ خورده یا خم نشده باشد. همچنین، درست قبل از اینکه دستگاه شروع به خواندن کند، با صدای بوق علامت می دهد. هنگام شنیدن این صدا شما باید:

در صورت امکان برای بار اول ثابت مانده و اگر دست خود را روی قلب خود نگه داشته اید، این موقعیت را حفظ کنید.
نظارت بر فشار خون، فشار خون (BP) را طی یک دوره 24 ساعته در حالی که بیمار بیدار یا خواب است، ثبت می کند. در کلینیک پزشک، ابزاری به نام sphygmomanometer برای اندازه گیری فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا یک یا دو بار در طی یک ویزیت، فشار خون گرفته می شود.در اغلب موارد نظارت بر فشار خون سرپایی، فشارخون در طول روز هر 20 تا 30 دقیقه یک بار و در طول شب هر یک ساعت یک بار اندازه گیری می شود. ضربان قلب نیز می تواند همزمان اندازه گیری شود.

برای به دست آوردن میانگین فشار خون، می توان چندین بار فشار خون را در طول دوره 24 ساعته محاسبه کرد. تغییرات فشار خون و ضربان قلب، الگوی توزیع فشارخون و سایر آمارها نیز می تواند محاسبه شود.

چرا هولتر 24 ساعته فشارخون انجام می شود؟
نظارت بر فشارخون، اطلاعات بیشتری در مورد ارتباط تغییرات فشارخون فرد با فعالیت های روزانه و الگوهای خواب را می دهد. نیروی کار خدمات پیشگیرانه ایالت متحده (USPSTF) در حال حاضر توصیه بر تایید تشخیص فشار خون بالا با این روش می کند.برای اکثر افراد، فشارخون سیستولیک در طول خواب حدود 10 تا 20 درصد کاهش می یابد. با این حال، در برخی افراد ممکن است فشارخون در طول خواب کاهش نیافته و حتی ممکن است افزایش یابد.

هولتر فشار خون می تواند نوسانات غیر طبیعی فشارخون را تشخیص دهد زمانیکه فشارخون فقط در مطب پزشک بررسی می شود و تشخیص داده نمی شود. این یک روش بسیار مفید برای تشخیص فشارخون روپوش سفید، فشار خون masked و فشار خون پایدار است:

#فشارخون روپوش سفید (white coat hypertension)

برخی از افرادی که داروهای کاهنده فشارخون مصرف نمی کنند (داروهای ضد فشار خون)، فشارخون بالا در مطب پزشک برای آنها اندازه گیری می شود که تحت عنوان "فشار خون روپوش سفید" شناخته می شود.
فشارخون روپوش سفید می تواند منجر به تشخیص اشتباه در بیماران با فشار خون نرمال شود. فشارخون روپوش سفید در 15-30% بیماران با فشارخون بالا مشاهده شده است. هنگامی که نظارت متحرک نتایج را در محدوده طبیعی خارج از مطب پزشک نشان می دهد، بیماران معمولا نیازی به مصرف داروهای ضد فشار خون ندارند.
# فشار خون masked
این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که فشارخون بیمار در مطب پزشک طبیعی است، اما زمانی که بیمار در خانه است افزایش می یابد که در 20٪ افرادی که برای فشارخون بالا درمان می شوند، دیده می شود.
# پرفشاری خون پایدار
فشار خونی که هم در مطب پزشک و هم در خانه بالا است و با افزایش احتمال آسیب به قلب و کلیه ارتباط دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>