اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کامپوزیت به ترکیبی از دو یا چند ماده با یکدیگر گفته می شود. کامپوزیت ها از یک جزء زمینه و یک جزء تقویت کننده تشکیل می شوند و از نظر نوع این اجزاء به سه دسته کامپوزیت های زمینه فلزی, کامپوزیت های زمینه پلیمری و کامپوزیت های زمینه سرامیکی طبقه بندی می شوند. در این بخش به معرفی کامپوزیت های زمینه فلزی پرداخته شده و سعی بر آن شده تا اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار داده شود. این نوع کامپوزیت ها در مقایسه با فلزات یکپارچه دارای مزایای بیشتری هستند از جمله مقاومت بالا در برابر خستگی, ضریب انبساط پایین تر, مقاومت سایشی و خزشی بالا, خواص بهتر در حرارت های بالا و …. استفاده از این کامپوزیت ها در مقایسه با فلزات باعث صرفه جویی در هزینه خواهد شد.

فلزات

کامپوزیت های زمینه فلزی MMC از جمله کامپوزیت های جدید هستند که روز به روز خواص آنها بهبود یافته و آگاهی از آنها کاربرد این مواد را رواج بخشیده است. این کامپوزیت ها نقش بسیار مهمی در بهبود آلیاژها و فرآیند ساخت آنها ایفا می کنند. کامپوزیت های زمینه فلزی از یک جزء زمینه فلزی و یک جزء تقویت کننده تشکیل می شوند. اصولاً زمینه یک آلیاژ فلزی انتخاب می شود و فلز خالص به ندرت برای زمینه به کار می رود. در کل این کامپوزیت ها از یک زمینه آلیاژ فلزی نرم و افزودنی تقویت کننده که اغلب یک ماده سرامیکی است تشکیل می شود. این ماده سرامیکی به منظور تقویت و تامین سفتی مناسب به زمینه اضافه می شود. در ساخت کامپوزیت های زمینه فلزی از آلیاژها و فلزات گوناگون نظیر آلیاژهای مس, آلومینیوم, روی, تیتانیوم, سوپر آلیاژهای پایه نیکل و … استفاده می شود.

تفاوت کامپوزیت های زمینه فلزی با سایر کامپوزیت ها به شرح زیر می باشد:

  • این کامپوزیت ها در مقایسه با کامپوزیت های زمینه پلیمری ظرفیت گرمایی بالاتر و نسبت به کامپوزیت های زمینه سرامیکی ظرفیت گرمایی پایین تری دارند.
  • تقویت کننده ای که در کامپوزیت زمینه فلزی استفاده می شود استحکام و مقاومت زمینه را بالا می برد اما در کامپوزیت های زمینه سرامیکی این افزودنی تقویت کننده باعث کاهش خسارات ناشی از تاب برداشتن می شوند.
  • در کامپوزیت های زمینه فلزی, فاز زمینه یک فلز آلیاژی و یا یک فلز خالص است و پلیمر یا سرامیک به عنوان فاز زمینه مورد استفاده قرار نمی گیرند.
  • کامپوزیت های زمینه فلزی در مقایسه با کامپوزیت های زمینه سرامیکی دارای تافنس بیشتری بوده و داکتیل تر هستند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>