اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلزات

از جمله فلزات نانوذرات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

فولاد MMFX2 
MMFX2 از جمله فولادهای اصلاح شده توسط فناوری نانو است که در مقایسه با فولادهای معمولی, ساختار متفاوتی دارد. ساختار فولاد MMFX2 که به صورت لایه ای تکه تکه و منحصر بفرد است باعث شده این فلز نانوساختار از استحکام, انعطاف پذیری و مقاومت بالا در برابر خوردگی برخوردار باشد. MMFX2 در مسطح سازی سازه های بتنی کاربرد داردو به دلیل تشابه آن با فولاد ضد زنگ می تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد زیرا هزینه آن از نظر اقتصادی مقرون بصرفه تر است. میلگرد MMFX2 نیز در پیش ساخت تیرهای پل به عنوان رکاب کاربرد دارد.

فولاد Sanduk Nauoflex
Sanduk Nauofles نوعی فولاد ضد زنگ است که از شکل پذیری, مقاومت بالا و کیفیت عالی برخوردار است. این فولاد به دلیل داشتن نانوذرات مس در ساختار خود مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و قابلیت جوش خوردگی آن در مرز دانه های فولاد بهتر است. مقاومت بالای این فولاد در برابر سایش و فرسودگی منجر به کاهش هزینه های ساخت و نگهداری سازه شده است.

نانوکابل ها
کابل های فولادی دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند و در ساخت پل های معلق کاربرد دارند. این کابل های قوی زمان و هزینه های ساخت را کاهش می دهند.

پیچ و مهره های نانو
سازه های مقاوم و بلند به اتصالات محکم و بادوام نیاز دارند, بنابراین پیچ و مهره های نانو که مقاومت آنها با سرد کردن و بازپخت محقق می شود در سازه ها کاربرد دارند. نانوذرات وانادیم و مولیبدن باعث تاخیر در شکست پیچ و مهره ها می شود, در اصل این ذرات اثر تردی هیدروژنی را کاهش می دهد و با کاهش فاز سمنتیت بین دانه ای ریزساختار فولاد را بهبود بخشیده و مقاومت پیچ و مهره را افزایش می دهد.

از ویژگی های فلزات نانوساختار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فلزات نانوساختار دارای نقایص بسیار کمی هستند که این امر باعث شده مقاومت آنها در برابر خوردگی بالا رود.
  • این فلزات برخلاف دارا بودن سختی و مقاومت بالا, ترد و شکننده هستند و شکل پذیری آنها بسیار محدود است.
  • استحکام فلزات نانوساختار نسبت به سایر مواد بالاتر است و علت این امر وجود دانه های بسیار ریز با مساحت سطحی بالا در آنها می باشد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>