اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه رگ یاب چیست و چگونه کار می کند؟
خون گرفتن از افرادی که رگ های واضح و مشخصی ندارند یکی از معضلاتی است که به شدت کارشناسان آزمایشگاه و پرستاران را به دردسر می اندازد و بیماران نیز از پیدا نشدن رگ های خود آزار می بینند. در چند سال اخیر دستگاه رگ یاب برای حل این مشکل به حرفه پزشکی ورود پیدا کرده است.

یکی از مشکلاتی که بعضی از افراد چاق، بانوان و کودکان دارند، پیدا نشدن رگ های خونی از روی پوست هنگام نمونه گیری است؛ به طوری که پزشکان و پرستاران که قصد گرفتن خون از این افراد را دارند با مشکل مواجه می شوند.

به لطف پیشرفت تکنولوژی و ابداعات مهندسان، امروزه دستگاهی طراحی و ساخته شده است که رگ های خونی را به وضوح به پزشکان و پرستاران نمایش می دهد تا بتوانند بدون هیچ گونه خطایی، به درستی رگ را شناسایی کرده و نمونه گیری را انجام دهند.

دستگاه

اصول کار دستگاه رگ یاب
اگر بخواهیم در یک جمله کوتاه اساس کار این دستگاه را شرح دهیم باید بگوییم دستگاه رگ یاب، بر اساس اختلاف در نرخ جذب نور در خون و اطراف بافت آن است.

دستگاه های رگ یاب به طور کلی تکنولوژی های مختلفی دارند اما اساس کار همه آن ها تقریبا مشابه با هم است.

همان طور که توضیح دادیم اساس تمامی دستگاه ها بر مبنای اختلاف نرخ جذب هموگولبین خون نسبت به سایر بافت های بدن است. بنابر این از امواج در محدوده نزدیک مادون قرمز (NIR یا Near InfraRed) استفاده می شود به طوری که این نور توسط خون جذب می شود ولی بقیه بافت ها این نور را بازتاب می دهند.

اما نکته جالب اینجاست که بعد از تاباندن نور مادون قرمز به بافت، اطلاعات توسط دستگاه دریافت می شود و با کمترین تاخیری در دستگاه پردازش شده و قسمت هایی از بافت که ناحیه رگ بوده است و خون را عبور داده، به صورت دیجیتالی روی سطح پوست رنگ آمیزی می شود.

به فرایند رنگ آمیزی که بر روی پوست به صورت آنلاین (برخط) توسط دستگاه انجام می شود، نقشه ی رگ یا Vein Mapping گفته می شود.

مزایای استفاده از رگ یاب ها
دسترسی دقیق به رگ ها
اولین و مشخص ترین ویژگی دستگاه های رگ یاب دسترسی دقیق به وریدهای داخلی است.

پیدا کردن این رگ در شرایطی کار سختی است و با وجود دستگاه رگ یاب بسیاری از دردهای غیر ضروری که بیمار باید تحمل کند، جلوگیری می کند.

اکثر ما از اینکه پرستار سوزنی را داخل دستمان وارد کند ولی خون وارد آن نشود، ترس عچیبی داریم و با استفاده از این دستگاه این مشکلات به صورت کامل برطرف خواهد شد.

این مشکلات اغلب برای افراد مسن، چاق، افراد سیاه پوست، کم خون و افرادی که به بعضی از بیماری های مزمن مبتلا شده اند، وجود دارد.

دستگاه

نمایش مسیر رگ ها و تعیین محل سوزن
اگرچه جای تجربه یک پزشک حاذق و متبحر را نمی توان پر کرد ولی دستگاه های رگ یاب در پیدا کردن دقیق نقطه قرار دادن رگ به پرستاران و پزشکان کمک شایان توجهی خواهد کرد.

از آنجایی که این دستگاه تمایزی بین افراد مختلف قائل نیست و برای هر نوع بدن و رگی قابل استفاده است، به راحتی می توان موقعیت سیاهرگ کوبیتال میانی را که بهترین مکان برای خون گیری است را پیدا کرد.

کمک به متخصصان زیبایی
یکی از کاربردهای بسیار جالب این وسیله استفاه آن در زیبایی و تزریقات به داخل بافت صورت است.

اکثر ما نمی دانیم که برای تزریق این مواد آرایشی و بهداشتی که به زیر پوست تزریق می شود، محدودیت هایی وجود دارد که یکی از آن ها عدم تزریق مایع مورد نظر داخل رگ ها است و در بعضی مواقع امکان اشتباه در تزریق وجود دارد.

اما با استفاده از دستگاه رگ یاب می توان به راحتی از عوارض این تزریق ها جلوگیری کرد. تزریق هایی که شاید آثار بدی بر روی پوست بگذارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
چنگیز قهو ه ای:
با سلام لطف میکنید نحوه کار= قیمت این دستگاه را در واتساپ یا به هر طریقی که مصلحت میدانید.نمایش دهید؟؟ با تشکر فراوان
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

عبدالله شاهین سوق:
باسلام لطفا قیمت دستگاه را اعلام بفرمایید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

فریبا اطهری:
دستگاه رگ یاب ( قابل حمل و سبک ) موجود است ؟ قیمت آن چند است؟ گارو رگ یاب چند قیمت است؟
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>