اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

متر لیزری به وسیله ای گفته می شود که با استفاده از آن می توان طول، سطح، زاویه و غیره را اندازه گیری کرد. آن چه که در این مطلب به بیان آن می پردازیم، معرفی ویژگی های متر لیزری و کاربرد آن می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

متر لیزری

متر لیزری
یکی از وسایل دقیق و کاربردی برای اهالی فن متر لیزری می باشد. همان گونه که در بالا گفته شد، با استفاده از این وسیله می توان طول، سطح، زاویه و برخی محاسبات فیثاغورث را اندازه گیری کرد. با استفاده از متر لیزری می توان نسبت به تعیین فاصله اجسام از یکدیگر نیز اقدام کرد. نحوه عملکرد این دستگاه به گونه ای است که با استفاده از زمان رفت و برگشت یک پالس لیزر به هدف، می توان فاصله مورد نظر را اندازه گیری کرد. این وسیله نمونه ای از وسایل پرکاربرد می باشد و بسته به کاربرد آن از نمونه های مختلفی برخوردار می باشد.

از آن جایی که نور لیزر از طیفی متمرکز برخوردار بوده و معمولا تک فرکانس می باشد، استفاده از آن برای اندازه گیری با دقت بالا مناسب می باشد. نور لیزر از سرعت ثابتی برخوردار بوده و مدت زمان پایایی آن بالا می باشد. از آن جایی که این نور دیرتر از نور سفید پراکنده می شود، می توان از آن برای فواصل دور استفاده کرد. به همین خاطر نور لیزر گزینه مناسبی برای استفاده در انواع مترهای لیزری می باشد.

ویژگی های متر لیزری و نکات مهم در خرید آن
همان گونه که در بالا گفته شد، متر لیزری نمونه ای از وسایل مفید در صنایع مربوطه شناخته می شود که تنها با عملکردی بسیار ساده امکان اندازه گیری فواصل مختلف از چند میلیمتر تا 200 متر را امکان پذیر می کند.

از جمله پارامترهایی که یک متر لیزری می تواند از آن برخوردار باشد، می توان به دامنه اندازه گیری، دقت اندازه گیری و محاسبات اضافه آن اشاره کرد. دامنه اندازه گیری به قابلیت متر در اندازه گیری نسبت داده می شود. این دامنه بین 0.5 متر تا 250 متر می تواند متغیر باشد. دقت اندازه گیری یا همان تلورانس دستگاه متر لیزری به صورت علامت مثبت و منفی بر روی دستگاه نشان داده می شود. هرچه میزان این عدد کم تر باشد، دقت اندازه گیری دستگاه بالاتر می باشد. یکی دیگر از پارامترهایی که برخی از مترهای لیزری از آن برخوردار می باشند. محاسبات اضافی می باشد. این محاسبات شامل مواردی هم چون اندازه گیری سطح، حجم، مقادیر فیثاغورث و غیره می باشد.

آن چه که در خرید مترهای لیزری باید به آن توجه داشت، انتخاب نمونه ای باکیفیت می باشد. از دیگر نکات مهمی که باید به آن توجه داشت، برد متر لیزری است. این گونه مترها با بردهای متفاوتی به بازار عرضه می گردند. هرچه برد دستگاه بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر می رود. انتخاب نوع برد مترهای لیزری باید با توجه به نوع کاربرد انتخاب و نمونه مناسب از آن ها خریداری شود. از آن جایی که از این دستکاه در محیط های کارگاهی و صنعتی بیش تر استفاده می شود، انتخاب نمونه ای مناسب که نسبت به ضربه از مقاومت بالاتری برخوردار باشد، نکته مهمی است که باید به آن توجه شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>