اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کیف تخصصی احیاء
کیف تخصصی احیاء شامل تمامی امکانات لازم برای عملیات اولیه ALS و احیاء شخص بیمار و آسیب دیده می باشد.

عملیات ALS و BLS به صورت مختصر به عملیاتی گفته می شود که قبل از رسیدن به بیمارستان انجام می شود. این عملیات برای حفظ حیات و زنده نگه داشتن بیمار انجام می شود و انتظار درمان کامل بیمار با این روش، وجود ندارد. فرق این عملیات در تعداد و تخصص افرادی است که در داخل آمبولانس به بیمار رسیدگی می کنند.

با در نظر گرفتن این مورد، حد فعالیت های قابل انجام توسط افراد نیز تغییر می کند. حد فعالیت های قابل انجام در عملیات ALS گسترده می باشد چون فرد متخصص نیز همراه دیگر کارکنان وجود دارد و می تواند از ابزارهایی مانند سوزن برای برش پوست، الکتروشوک و … استفاده کند.

دستگاه

کیف تخصصی احیاء شامل تمامی امکانات لازم برای عملیات اولیه ALS و احیاء شخص بیمار و آسیب دیده می باشد. طراحی این کیف ها به گونه ای است که برای هر تجهیزاتی مانند کلاه ایمنی، دستکش، بطری آب، کپسول اکسیژن و … جایگاه و جیب جداگانه ای وجود دارد تا دسترسی به آن ها راحت تر باشد و عملیات مربوط به نجات با سرعت بیشتری انجام شود. بافت محکم و جادار این کیف ها از تجهیرات موجود در آن محافظت می کند.

محل قرار گیری هر نوع لوازم و دارویی مخصوص و متناسب با جنس و اندازه آن می باشد به طوری که برخی داروها در ظرف شیشه ای قرار می گیرند و برای همین محل قرار گیری آنها باید به گونه ای باشد که در اثر برخورد با دیگر لوازم دچار شکستگی نشوند.

برخی از ویژگی های کیف تخصصی احیاء
جادار بودن و وجود جیب جداگانه برای هر نوع دارو و تجهیزاتی با اندازه های مختلف
قابل حمل بودن با دست و به صورت کوله پشتی
آرایش و ترتیب بندی منظم و دسترسی آسان به تجهیزات موجود در داخل کیف
داشتن جنس خوب و محکم برای مقاوم بودن در برابر ساییدگی و ضربه
ساختار ضدعفونی شده و زیپ محکم که باعث جلوگیری از ورود میکروب و آلودگی به کیف و تجهیزات داخل آن می شود.

مقاوم بودن در برابر نفوذ آب به اجزای داخل کیف
کیف تخصصی احیا یکی از لوازمی است که بایستی در منازل، ارگان ها و نهادها وجود داشته باشد تا افراد بتوانند در موقع نیاز بتوانند از آن استفاده نمایند.

حتی هنگامی که شما قصد دارید به کوهنوردی یا سفر بروید بایستی که این کیف را به همراه داشته باشید. در ضمن باید داروها و وسایلی را که بیشتر مورد استفاده هستند، در آن نگهداری گردد.

محتوای کیف های تخصصی احیا چیست؟
همانطور که گفته شد در داخل کیف های تخصصی احیا تجهیزاتی وجود دارند که برای اقدامات مرتبط با کمک های اولیه مورد استفاده قرار می گیرند.

محتویات داخل کیف های احیا برحسب نیاز و استفاده می تواند متفاوت باشد اما معمولا ابزارهای ضروری در تمام کیف ها وجود دارد. در ادامه برخی از ابزارهای داخل کیف احیا را معرفی خواهیم کرد.

معمولا داخل کیف احیا لارنگوسکوپ وجود دارد، لارنگوسکوپ ابزاری است که ظاهری شبیه به داس داشته و برای چک کردن وضعیت حنجره ی بیمار از آن استفاده می شود. با کمک این دستگاه لوله ی تنفسی نیز درون مجرای تنفسی بیمار جایگذاری می شود.

پیچ دهان باز کن وسیله ی دیگر موجود در کیف احیا است. این وسیله به امدادگران کمک می کند تا فک فرد مصدوم را باز کنند تا راه تنفسی مصدوم باز شود.

درون کیف احیا ساکشن نیز وجود دارد. از ساکشن برای پاک کردن مجرای تنفسی، یا تمیز کردن زخم های بیمار برای مداوای بهتر استفاده می شود.

درون کیف ایروی دهانی- حلقی نیز وجود دارد که در زمان بیهوشی فرد مصدوم، به امدادگران کمک می کند دهان مصدوم را باز نگهدارند.

مهم ترین داروی موجود در کیف احیا، آمپول دگزامتازون است. این آمپول می تواند واکنش های التهابی و آلرژیک را در فرد مصدوم کاهش دهد.

برای آسان شدن تزریقات، آنژیوکت نیز در کیف احیا موجود است که داخل رگ مصدوم جایگذاری می شود تا گرفتن خون و تزریق داروها ساده شود.

پد الکلی نیز در کیف وجود دارد تا زخم های موجود احتمالی ضدعفونی شوند. برای کمک به بیماران دچار عارضه ی قلبی، قرص های زیرزبانی نیتروگلیسیرین نیز در پک درمانی کیف احیا موجود هستند.

کیف

جهت کمک به تخلیه ی ادرار بیماران بدحال، سوند نلاتون نیز در این کیف وجود دارد. همچنین معمولا لوله تراشه نیز همراه امدادگران است راه هوایی بیمار باز شود و تبادلات گازی انجام شود.

استفاده از کیف های تخصصی احیا
معمولا کیف های تخصصی احیا توسط امدادگران استفاده می شود زیرا استفاده از برخی وسایل موجود در آن نیاز به تخصص و مهارت دارد. اما می توان در محیط های مختلف کیف های امداد را جایگذاری کرد تا اگر حادثه ای جان افراد را تهدید نمود، تا زمان رسیدن آمبولانس بتوان مراقبت های اولیه را انجام داد.

همچنین افراد تشویق می شوند تا اصول مراقبت های اولیه و CPR را آموزش ببینند تا بتوانند نقش فعال تری در کمک به مصدومان در زمان حادثه داشته باشند. کیف تخصصی احیا به شکلی طراحی شده است تا با اشغال فضای کم، تمام وسایل ضروری برای محافظت از افراد را در خود جای دهد و بتواند در زمان حادثه نقشی مفید در نجات جان افراد داشته باشد.

چه مواقعی باید در هنگام استفاده باید احتیاط نمود؟
داروهای این کیف باید دور از دسترس اطفال و کودکان قرار گیرد. همچنین روی شیشه ی هر کدام از داروها می بایست برچسبی وجود داشته باشد تا در مواقع استفاده خطایی رخ ندهد.

برخی داروها را تنها تا زمان مشخصی می توان استفاده کرد و این نکته بسیار اهمیت دارد. چرا که داروها بعد از مدتی خاصیت خودشان را از دست می دهند و می توانند باعث مسمومیت بشوند.

بایستی توجه داشته باشید که مصرف آسپیرین می تواند در بیمارانی که دچار مشکل معده هستند، ایجاد خونریزی نماید. پس در هنگام استفاده از این دارو به این نکته نیز توجه داشته باشید. همچنین در رابطه با مصرف قرص ویتامین ث باید گفت که چون این قرص خاصیت اسیدی دارد، احتمال چنین عارضه ای وجود خواهد داشت.

چند نکته راجع به کیف احیا
در رابطه با کیف احیا چند نکته وجود دارد که باید رعایت کنید. این نکات عبارتند از:

برای نگهداری جعبه احیا، از 2 درجه ی سانتی گراد تا 30 درجه ی سانتی گراد است.
زمانی که از چراغ قوه استفاده نمی کنید، باطری هایش را در آورید و قبل از هر برنامه، باطری نو جایگزین نمایید.
در صورت استفاده از هر یک از وسایل کیف ی احیا، بایستی در سریع ترین زمان و قبل از آغاز
برنامه ی بعدی، وسیله را جایگزین نمایید.
با توجه به این که داروها تاریخ مشخصی را برای استفاده دارند، داروهای تاریخ گذشته را به دور بریزید و داروهای جدید را جایگزین نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>