اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترالی بیمارستان چیست؟
ترالی جزو تجهیزات هتلینگ بیمارستانی است. ترالی واحد متحرکی است که به حمل تجهیزات پزشکی و حمل دارو در بیمارستان میپردازد. داروها و تجهیزات ترالی از قبل آماده شده اند تا در زمان مورد نیاز بتوانند آن را سریع در اختیار اورژانس قرار داد.
ترالی بیمارستان یکی از تجهیزات دو جهته می باشد که هم در احیای حال بیمار کمک می کند وهم به پرستاران و پزشکان در راحتی کارشان کمک می کند. از این رو باید جنس این ترالی ها خوب و با کیفیت باشد.که اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی بر تولید استاندارد آنها نظارت دارد.
ترالی بیمارستان انواع مختلفی دارد که هرکدارم برای قسمتی از بیمارستان تهیه شده است.

دستگاه

ترالی اورژانس:
ترالی اورژانس واحد متحرکی است که در قسمت های مختلف بیمارستان قرار می گیرد تا در زمان نیاز بتوان آن را سریعا به بیمار رساند. تجهیزاتی که در این ترالی قرار می گیرد براساس یک سری اهداف از قبل تعیین شده است.که این اهداف عبارت اند از برقراری راه هوایی، اصلاح و پیشگیری از اختلالات اسید و باز و آب، نگهداری و گردش خون درحالت اپتیموم.

ترالی احیا:
این ترالی یک واحد متحرک است برای احیای قلبی ریوی بیماران از قبل تجهیز شده است. که در قسمتهای مختلف بیمارستان یا اورژانس قرار دارد.و همچنین این ترالی قادر است در زمان توقف عمل قلب و ریه به سرعت به بالین بیمار برسد.

ترالی بیهوشی:
جنس این ترالی از استیل 304 است.که برای اتاق عمل مورد استفاده است. از دیگر خصوصیات این ترالی به شرح زیر است.
دارای 12 باکس جهت قرار دادن داروهای بیهوشی.دارای دو کشوی طولی در بالا و یک کشو در پایین.دارای دو چرخ ترمز دار و دو چرخ بدون ترمز بیمارستانی روان.

ترالی دارو:
این ترالی هم مانند بقیه از جنس استیل 304 تولید شده که قابل استفاده در بخشهای مختلف بیمارستان از جمله اتاق تریتمنت، اورژانس و سایر قسمت ها می باشد.این ترالی دارای 24 کشو می باشد که در هر کشو داروها باید به ترتیب چیده شوند تا در زمان نیاز سریعا به آن دسترسی پیدا کنند. ترتیب قرار گیری این دارو ها در ترالی به این صورت است.

ترالی

طبقه اول:
در این طبقه انواع آمپول های مورد نیاز و ضروری قرار می گیرد. لیست آمپول ها به این ترتیب است.
1.آمپول آتروپین. 2.آمپول اپی نفرین 3.کلسیم کلراید 4.ویال لیدوکائین 5.آمپول ایندرال 6.آمپول آمیودارون 7. آمپول دوپامین 8.آمپول دوبوتامین 9. آمپول نیتروگلیسرین 10. آمپول وراپامیل 11.آمپول لازیکس 12.آمپول هیدرولازین.

طبقه دوم:
در این طبقه از ترالی دارو، داروهایی مانند: سرنگ، باند، گاز، لوله آزمایش و دستکش ها قرار دارند.

طبقه سوم:
در این طبقه چسب ها و سرم ها قرار دارند.که به اندازه مشخص و نوع مورد نیاز قرار دارند.
آنژیوکت سبز، صورتی و آبی از هر کدام 3 عدد، خاکستری و نارنجی هر کدام 1 عدد , سه راهی آنژیوکت 2 عدد
اسکالپ وین سفید، آبی و سبز از هر کدام 3 عدد
چسب معمولی و ضد حساسیت از هرکدام 1 حلقه
ست سرم 5 عدد + ست خون و میکروست 1 عدد
سرم نمکی یا رینگر یک عدد - سرم قندی 5% 1 عدد + سرم شستشو 1 عدد

طبقه چهارم:
در این طبقه بقیه تجهیزات و داروهای مورد نیاز از قبیل پانسمان ها، لوله تراشه ها، بتادین، چراغ قوه و گوشی قرار دارند.

نکاتی راجع به تمامی ترالی های بیمارستان:
بعد از استفاده از ترالی باید طبق لیست تجهیزات تکمیل شوند.و همچنین باید این وسایل طوری قرار بگیرند که تمامی پرسنل در هر شیفتی بتوانند راحت از آن استفاده کنند و نیز اینکه باید برچسب های روی تجهیزات ترالی خوانا و خوش خط نوشته شود تا در زمان مورد نیاز دسترسی راحت باشد. و در آخر اینکه تمامی وسایل ترالی ها بعد از هر بار استفاده از طریق حرارت استریل می شوند.

بخش CSR
CSR در حقیقت قلب بیمارستان است.زیرا عملکرد نادرست این بخش فعالیت اتاق عمل را ناکام خواهد گذاشت و مرکز استریل مکانی است که کلیه وسایل مورد نیاز بخش ها و اتاق عمل بیمارستان در آنجا ضدعفونی و استریل می گردند.استریل کردن به معنی از بین بردن تمام موجودات ریز زنده بیماری زا است و الزامی کاملاً اجتناب ناپذیر جهت انجام اعمال جراحی در شرایطی کاملاً استریل می باشد.استریلیزاسیون امری مطلق است؛یعنی وسیله ای تقریباً استریل در حیطه استریلیزاسیون مفهومی ندارد.
بهترین مکان برای قرار گیری بخش CSRدر نزدیکی اتاق عمل است تا در هنگام حمل وسایل برای استریل نمودن مشکلاتی مانند هدر رفتن وفت، انرژی و ایجاد خسارت به دستگاهها و وسایل پیش نیامده و وسیله مورد نظر به موقع به اتاق عمل تحویل داده شود.

مراحل استریلیزاسیون
شامل:پاکسازی، ضدعفونی، استریلیزاسیون
استریل کردن ست ها و لوازم جراحی اهمیت زیادی دارد از آن رو که موجب از بین رفتن موجودات زنده می شود.
بخش CSR دارای سه اتاق مجزاست که شامل: اتاق کار، اتاق اتوکلاو و اتاق استریل است که به ترتیب غیر استریل، نیمه استریل و استریل است که در اتاق استریل یا تمیز رفت و آمده ها به صورت کنترل شده می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>