اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

درل

پیچ گوشتی شارژی
انواع پیچ گوشتی های شارژی دارای مشخصات و ویژگی های فنی هستند که می توانند بر عملکرد آن تأثیرگذار باشند. در ادامه به بررسی این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

موتور
موتورهایی که در ساخت پیچ گوشتی شارژی مورد استفاده قرار می گیرند، موتورهای DC می باشند. به طور کلی موتورهایی که در ابزار شارژی کاربرد دارند، به دو نوع ذغالی و بدون ذغال یا براشلس تقسیم بندی می شوند.

موتورهای بدون ذغال یا همان براشلس از قابلیت های بیش تری نسبت به انواع ذغالی برخوردار هستند. در محصولی که از این موتور استفاده شده باشد، قدرت و گشتاور بیش تر بوده و استهلاک پایین تر می باشد. پیچ گوشتی های شارژی با موتور براشلس از قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر برخوردار می باشد.

گشتاور
منظور از گشتاور مقدار نیروی چرخشی ابزار می باشد. از این رو می توان گفت قدرت این ابزار در مقدار گشتاور و برحسب نیوتون متر اندازه گیری می شود. اگر یک پیچ نیاز داشته باشد در محل خود محکم بسته شود، نیاز به نیروی گشتاور بیش تری دارد. هم چنین محصولی با قدرت گشتاور بالاتر در سوراخ کاری نیز قوی تر عمل می کند.

گشتاور سنج یا تورک متر
برخی مدل های این محصول از مکانیسمی با نام گشتاور سنج یا تورک متر برخوردار می باشند. وجود این المان سبب می شود با انتخاب عدد مناسب، دستگاه نیرویی بیش از آن چه که مشخص کردیم به پیچ وارد نکند. در این صورت از هرز شدن پیچ جلوگیری می شود. وجود این مکانیسم برای بستن پیچ در متریال هایی هم چون چوب که دارای بافت نرم تری هستند، مناسب می باشد.

کلید دو و سه حالته
در برخی مدل های شارژی این محصول، با توجه به کیفیت و امکانات این دستگاه می توان دستگاه را در حالت دریل، پیچ گوشتی و در برخی مدل های بالاتر در حالت چکش نیز قرار داد.

سرعت
سرعت دستگاه با توجه به سرعت چرخش مته که بر حسب دور بر دقیقه اندازه گیری می شود، محاسبه می شود. ترکیب سرعت و گشتاور دستگاه مقدار توانایی این ابزار را مشخص می کند.

گیربکس
در دریل های شارژی برای تنظیم نسبت سرعت به گشتاور از گیربکس استفاده می شود. قرار دادن کلید گیربکس بر روی دور یک، سرعت چرخش سه نظام را کم تر کرده و گشتاور افزایش پیدا می کند. این حالت برای بستن پیچ هایی که سایز بالایی دارند، مناسب می باشد. قرار دادن کلید گیربکس روی دور دوم سرعت آن را افزایش داده و گشتاور کم تر می شود. این حالت برای سوراخ کاری چوب مناسب می باشد.

روشنایی
برخی از مدل های این محصول دارای روشنایی ای ای دی می باشند. این ویژگی سبب می شود در مکان هایی که نیاز به نور متمرکز برای انجام کار می باشد، کاربر به راحتی نسبت به باز و بسته کردن پیچ اقدام کند. از این رو می توان گفت این ویژگی می تواند بسیار کاربردی باشد.

نوع باتری
نیکل کادمیوم و لیتیوم یون دو نمونه باتری است که برای این محصول مورد استفاده قرار می گیرد. نیکل کادمیوم ارزان تر بوده و اندازه بزرگ تری دارد. این مدل شارژ کم تری را در خود نگه می دارد.

باتری لیتیوم یون اندازه کوچک تری داشته و شارژ را به مدت زمان بیش تری در خود نگه می دارد. نوع باتری می تواند در قیمت دستگاه نیز تأثیرگذار باشد.

دیمر(کنترل سرعت)
این ویژگی در پیچ گوشتی های شارژی در دو نوع الکترونیکی و مکانیکی وجود دارد و استفاده از آن به منظور کم و زیاد شدن سرعت چرخش دستگاه صورت می گیرد. استفاده از دستگاه در سرعت پایین تر کنترل باز و بسته کردن پیچ را بالاتر می برد و از رد کردن سر پیچ جلوگیری به عمل می آورد.

طراحی ارگونومیک دسته
در هنگام خرید توجه داشته باشید که محصول از دسته ای با طراحی ارگونومیک برخوردار باشد. این ویژگی سبب می شود کاربر در هنگام کار با دستگاه خسته نشده و راحت باشد.

قفل اسپیندل
کارکرد این قفل به گونه ای است که زمانی که انگشت از روی کلید برداشته می شود، از حرکت دستگاه جلوگیری به عمل می آید.

سه نظام
یکی از ویژگی هایی که در انتخاب این ابزار باید مورد توجه قرار گیرد، نوع سه نظام و سایز آن می باشد. اندازه ای که در بیش تر پیچ گوشتی های شارژی مورد استفاده قرار می گیرد، 10 و 13 میلی متر می باشند. سایزهای مذکور، حداکثر اندازه سه نظام است که می توان در پیچ گوشتی های شارژی مورد استفاده قرار داد.

انتخاب سایز سه نظام با قدرت موتور و گشتاور ارتباط مستقیم دارد. جنس این المان پلاستیکی و فلزی می باشد. برای مثال در نمونه هایی با اندازه متوسط از انواع پلاستیکی استفاده می شود.

کلید چپ گرد و راست گرد
بر روی این ابزار کلیدی در جهت تعویض جهت چرخش مته تعبیه شده است. از این کلید برای باز کردن و بستن پیچ استفاده می شود. برای مثال در مواقعی که پیچ داخل صفحه گیر کرده و به سختی بیرون می آید می توان با قرار دادن آن به حالت چپ گرد، پیچ را بیرون کشید.

شارژ میکرو USB
برخی مدل های پیچ گوشتی شارژی از طریق سیستم شارژ میکرو USB شارژ می شوند. این ویژگی بیش تر در مدل های کوچک قابل مشاهده می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>