اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از ابزارهایی که که از آن به منظور کنترل هم راستا و هم تراز بودن استفاده می شود، تراز لیزری است. آن چه که باعث محبوبیت استفاده از این دستگاه شده است، دقت بالای آن نسبت به سایر نمونه های سنتی می باشد. در ادامه این مطلب به معرفی ویژگی های این ابزار و نکات مهمی که در هنگام خرید باید مورد توجه قرار دهید، خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

تراز لیزری

ویژگی های یک تراز لیزری خوب
بهتر است قبل از خرید با ویژگی های یک تراز لیزری خوب آشنا شوید تا در انتخاب خود اشتباه نکنید. نکته اول که باید در نظر داشته باشید هماهنگی کارایی ابزار با پروژه ای است که قصد انجام آن را دارید. نیازهای هر پروژه با دیگری متفاوت می باشد و این ابزار نیز متناسب با عملکردهای خاص طراحی شده است. از این رو نیاز پروژه باید با عملکرد دستگاه هماهنگی داشته باشد.

از دیگر فاکتورهایی که باید مورد توجه قرار داد می توان به نوع لیزر، درخشندگی و رنگ لیزر، دامنه اندازه گیری، زاویه تابش پرتو لیزر، دامنه خود ترازی، دقت خط، مدت زمان مصرف باتری و درجه حرارت کارکرد اشاره کرد. در ادامه به بیان جزئیات بیش تر در این زمینه خواهیم پرداخت.

نوع لیزر
نوع لیزر در این ابزار دارای دو کلاس یک و دو می باشد. لیزرهای کلاس یک با نام لیزرهای آزاد نیز شناخته شده و تابش پرتویی لیزر آن خطرناک نیست. لیزرهای کلاس دو از دیگر انواع لیزر در این ابزار بوده که توان خروجی آن 1 میلی وات می باشد.

درخشندگی و رنگ لیزر
ترازهای لیزری دارای دو پرتو سبز و قرمز هستند که قیمت نمونه هایی که دارای پرتوی سبز رنگ هستند با انواع قرمز رنگ متفاوت می باشد. پروژه هایی که در محیط باز انجام می شوند، نیاز به قدرت بیش تر لیزر دارند. از این رو تراز لیزری با پرتو سبز رنگ برای این کار مناسب می باشد. نمونه هایی که دارای نور لیزر قرمز رنگ هستند، رایج تر بوده و از قیمت کم تری برخوردار هستند. تفاوت نور سبز و قرمز نیز در نمایان بودن آن ها در محیط های مختلف می باشد. تراز نور سبز نور بیش تری داشته و امکان مشاهده آن در محیط های مختلف بیش تر می باشد.

دامنه اندازه گیری
میزان پرتاب نور با استفاده از دامنه اندازه گیری مشخص می شود و از جمله فاکتورهایی است که باید در هنگام خرید با توجه به محل پروژه و میزان نور اندازه گیری شود.

زاویه تابش پرتو لیزر
این ویژگی زاویه پرتاب نور در زاویه افقی و عمودی را مشخص می کند و از 30 الی 360 درجه متغیر می باشد.

دامنه خود ترازی
میزان زاویه خودترازی نسبت به سطحی که ابزار بر روی آن قرار گرفته است، به عنوان دامنه خود ترازی محسوب می شود. هرچه دامنه خودتراز تر باشد، دستگاه بهتر می تواند در سطوج شیب دار خود را تراز کند.

دقت خط
دقت تراز لیزری یکی از فاکتورهای مهم در هنگام خرید این ابزار می باشد. هرچه دقت دستگاه بالاتر باشد، از کیفیت بالاتری برخوردار است.

درجه حرارت کارکرد
برخی مدل های تراز لیزری امکان استفاده در دمای بالا را ندارند. از این رو در هنگام خرید باید به این نکته توجه شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>