اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تراز لیزری

انواع تراز لیزری
تراز لیرزی انواع مختلفی دارد که از جمله می توان به انواع خودتراز و تراز لیزری با تنظیم دستی اشاره کرد.

  • تراز لیزری خود تراز

همان گونه که از نام این دستگاه پیداست، تراز در محل ثابتی قرار داده شده و به صورت خودکار تراز می شود و نور لیزر را بر روی سطح کار می اندازد. این مدل دارای محدودیت زاویه خود ترازی بوده و از این رو باید بر روی سطحی که تا اندازه ای تراز می باشد، قرار گیرد.

  • تراز لیزری دستی

عملکرد این دستگاه به گونه ای است که کاربر با استفاده از ترازهای حبابی قرار گرفته بر روی دستگاه نسبت به تراز کردن اقدام می کند. از معایب استفاده از این دستگاه می توان به وقت گیر بودن استفاده از آن ها و حساسیت بالا اشاره کرد. حساسیت این دستگاه به گونه ای است که ممکن است با کوچک ترین ضربه از حالت تراز خارج شود. این مدل دارای ضریب خطای بالایی می باشد و از این رو برای پروژه هایی با حساسیت بالا مناسب نیست.

انواع تراز لیزری بر اساس نوع خطی و نقطه ای
تراز لیزری بر اساس نوع خطی یا نقطه ای نیز تقسیم بندی می شود. رایج ترین انواع تراز لیزری خطی انواع دو خط، سه خط، ترکیب دو خط با دو نقطه و سه خط و دو نقطه می باشد. هریک از این مدل ها ویژگی های خاص خود را دارند که در ادامه به بیان آن ها خواهیم پرداخت.

  • تراز خطی

استفاده از تراز خطی در پروژه هایی که نیاز به هم ترازی دو سطح افقی و عمودی می باشد، صورت می گیرد. در این مدل، ابزار بر روی یک سطح ثابت قرار داده می شود. این مدل نسبت به انواع نقطه ای از طول عمر بیش تری برخوردار بوده و قیمت بالاتری هم دارند. تراز لیزری دو خط و سه خط از انواع این مدل محسوب می شوند.

  • تراز لیزری دو خط

در این مدل زاویه قرار گیری خط ها به گونه ای است که دقیقا در مقابل تراز، یک نقطه گونیا قرار می دهد. هر یک از این خط ها به تنهایی توانایی خاموش و روشن شدن دارند و می توان از هرکدام به تنهایی استفاده کرد. این نوع تراز برای استفاده در کارهایی مانند سنگ کاری بسیار مناسب می باشد.

  • تراز لیزری سه خط

این مدل نمونه ای از کامل ترین ترازهای لیزری است که دارای دو خط عمودی در دو زاویه و یک خط لیزری افقی است. استفاده از این دستگاه در مواردی که نیاز به تراز کردن دو یا چند سطح در زاویه های مختلف نسبت به یکدیگر است، مناسب می باشد.

  • ترکیب دو خط با دو نقطه و سه خط و دو

در برخی از ترازهای لیزری علاوه بر خط، نقاط لیزر نیز وجود دارد که این نقاط می تواند به عنوان شاقول نیز مورد استفاده قرار گیرند. خطوط عمودی نیز کار شاقول را انجام داده و برای تراز کردن مورد استفاده قرار می گیرند.

  • تراز نقطه ای

ترازهای نقطه ای نمونه ای از ترازهایی هستند که چندین نقطه مقابل هم و با زاویه عمود بر هم می باشند و برای فعالیت هایی مانند نصب کلید و پریز مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان گفت این نوع ترازها برای فعالیت های ساده مورد استفاده قرار می گیرند.

  • تراز روتاری یا چرخشی

تراز روتاری نمونه ای از ترازهایی هستند که دیود لیزر آن ها مانند چراغ های گردان به وسیله موتور الکتریکی دائما در حال چرخیدن است و نور آن به صورت 360 درجه دیده می شود. از این مدل در موارد تخصصی استفاده شده و کاربرد چندانی ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>