اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از پرکاربردترین ابزارها در حوزه ساخت و ساز، دستگاه فرز می باشد. بدون شک تمام افراد شاغل در حوزه های مختلف صنعت به نوعی به این دستگاه نیاز دارند. در ادامه این مطلب به بیان جزئیات در این مورد می پردازیم. با ما همراه باشید.

frez

دستگاه فرز
همان طور که در بالا گفته شد، این دستگاه طیف وسیعی از کاربردها را پوشش می دهد و به طور کلی می توان گفت افرادی که در زمینه کاری خود به برش و سایش سطوح نیاز دارند، با این وسیله سر و کار دارند. آن چه که در ساختار این ابزار به کار رفته است، یک صفحه دیسک ساینده می باشد که سطح زبر و سختی دارد. این ویژگی آن را به ابزاری مناسب برای سایش سطوح مختلف تبدیل کرده است.

انواع دستگاه فرز

  • فرز سمباده

از این دستگاه به منظور صیقلی کردن سطوحی که از مقاومت بالایی برخوردار هستند، استفاده می شود. در این فرآیند از یک نوار که سطحی سایشی دارد، استفاده شده و برای صیقل دادن و پولیش کردن استفاده می شود.

  • سنگ رومیزی

یکی از قدرتمندترین انواع دستگاه های فرزکاری، سنگ رومیزی می باشد. این ابزار بر روی یک میز با پایه ثابت قرار دارد و دارای یک موتور مرکزی و دو دیسک سایشی می باشد. از این وسیله به منظور ساخت و یا تعمیر ابزارهای مختلف، تیز کردن ابزارها، از بین بردن پوسیدگی و غیره استفاده می شود.

  • فرز سطحی

به احتمال زیاد نام دستگاه سی ان سی زیاد به گوش شما خورده است. این وسیله نمونه از رایج ترین انواع فرز سطحی می باشد که از یک دیسک ساینده، میز چرخان و یک گیره نگهدارنده ساخته شده است.

  • فرز سنگبری با آب

از این دستگاه به منظور صیقلی کردن سطوحی هم چون سنگ و کاشی استفاده می شود و برای جلوگیری از شکستن و آسیب دیدن سطوح آن ها از آب استفاده می کند. نمونه از این دستگاه نیز وجود دارد که بدون آب کار می کند که از جمله می توان به فرز سنگبری ساده و فرز آهنگری اشاره کرد. این ابزارها به منظور فرزکاری سنگ و آهن مورد استفاده قرار می گیرند.

frez

  • فرز انگشتی

همان طور که از نام این ابزار پیداست، ابعاد آن کوچک می باشد و استفاده از آن به منظور تراش دادن و صیقلی کردن اجسام گرد مانند لوله های فلزی صورت می گیرد. این وسیله نسبت به نمونه های بزرگ تر گشتاور پایین تری دارد و از این رو برای کارهای ظریف مناسب می باشد. فرزهای انگشتی که به منظور حکاکی مورد استفاده قرار می گیرند نمونه ای از پرکاربردترین انواع این دستگاه می باشد.

کاربرد دستگاه فرز

  • برش قطعات ساخته شده از جنس های مختلف
  • سایش بیرون زدگی های سنگ و فلز
  • تیز کردن ابزارآلات
  • ایجاد سطوح صیقلی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>