اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قالب صنعتی

صنعت، عبارت است از گروه شرکت هایی که فراورده های آن ها جایگزین نزدیکی برای هم می باشند. هر آنچه که در صنعت تولید می شود به عنوان محصول صنعتی شناخت می شود. برای اینکه محصولات صنعتی با یک شکل خاص به تولید انبوه برسند نیاز به یک قالب دارند. تعریف قالب های صنعتی از اینجا شکل می گیرد که محصول صنعتی با شکل، حجم و ویژگی مد نظر تولید کننده توسط قالب به وجود آید.

نحوه ساخت قالب های صنعتی در اروپا به 1000 سال پیش حدود قرن بیستم بر می گردد زمانی که از چوب و کنده کاری چوب به عنوان قالب استفاده می شد. شرکت قالب سازی فن آور پلاستیک یکی از بهترین شرکت ها درزمینهٔ خدمات طراحی و ساخت قالب های صنعتی می باشد. این شرکت از سال 1379 در راستای ساخت قالب های صنعتی تأسیس گردید، و پس از 5 سال با افزودن واحد طراحی و مدل سازی به مجموعه، به فعالیت خود ادامه داد.

این مجموعه در حال حاضر با تکیه بر دانش و تجربه نزدیک بر دو دهه حضور خود درزمینهٔ طراحی و قالب سازی صنعتی و با به کارگیری متد های روز جهانی توانسته جایگاه خوبی در عرصه صنعت کشور و قالب سازی مدرن کسب نماید.

طراحی قالب های صنعتی

برای تولید یک قالب صنعتی به طور کل دو مرحله تعریف می گردد، مرحله طراحی قالب صنعتی و مرحله ساخت قالب صنعتی. در مرحله طراحی انواع قالب های صنعتی ابتدا با کمک سفارش دهنده قالب یک طرح اولیه ساخته می شود که در صورت تائید از روی آن یک مدل سه بعدی تهیه می گردد.

مدل سازی قالب های صنعتی با استفاده از نرم افزار های مهندسی مانند CATIA استفاده می گردد. باید در نظر داشت خدمات طرحی قالب های صنعتی نیز مهم است خدماتی چون طراحی انواع ابزار کنترلی قطعه نظیر پانل گیچ.

برای قالب سازی مدرن صنعتی باید از جدید ترین نرم افزار ها و مدرن تر دستگاه ها بهره برد که دقت و حساسیت طراح نیز خود از اهمیت بالایی برخوردار است. نرم افزار مهندسی CATIA یکی از نرم افزار های مهم در زمینه طراحی، تولید و تحلیل به کمک کامپیوتر یا CAD/CAM/CAE در جهان است. شرکت فرانسوی Dassault در سال 1969 دستگاهی به نام CATI برای نقشه کشی دوبعدی با کمک رایانه تولید کرد.

در سال 1975 نوع سه بعدی این محصول را به تولید رساند و در همان زمان پروژه یک شرکت هواپیماسازی را در طی 4 هفته به پایان رساند در حالی که مهندسین زمان انجام این پروژه را بدون این نرم افزار به 6 ماه تقریب زده بودند. شرکت Dassault با تولید این نرم افزار تحول بزرگی را در دنیای طراحی، ساخت و تولید ایجاد کرد. شرکت های بزرگی از نرم افزار مهندسیCATIA استفاده می نمایند

فرایند تولید قالب های صنعتی

امروزه قالب سازی صنعتی روز به روز در حال پیشرفت است، یکی از پیشرفت های این صنعت جایگزینی دستگاه CNC است که در سریع ترین زمان بالا ترین کیفیت را ارائه می دهد و بهره بردن از این دستگاه ها برای یک قالب ساز صنعتی نکته ای مهم و غیر قابل انکار است. مدل طراحی شده در مرحله قبل مبنای ماشی کاری قال صنعتی وسیله ماشین CNC قرار می گیرد.

سپس بعد از اتمام این مرحله عملیات ماشین کاری و فرایند مونتاژ قالب انجام می شود در مرحله تولید ماشین کاری اجزای قالب روی چوب به وسیله ماشین فرز CNC صورت می گیرد. برای ماشین کاری اپراتور با نرم افزار POWERMILL برنامه ماشین کاری را روی مدل سه بعدی که طراح به او داده است در کامپیوتر اجرا می کند، سپس این برنامه به ماشین CNC داده می شود و به صورت اتوماتیک روی چوب اجرا می شود.

سپس این اجزا به ریخته گری فرستاده می شوند تا از روی آن قطعه فلزی ساخته می شود سپس این اجزا تنش گیری می شوند تا از دفرم شدن و تاب برداشتن آنها پس از عملیات ماشین کاری جلوگیری شود. پس از ماشین کاری روی اجزای فلزی قالب این اجزا توسط مونتاژکار قالب، مونتاژ می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>