اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوله برق یا کاندوییت از جمله تجهیزاتی است که استفاده از آن در برق ساختمان بسیار رایج است. این لوله ها به منظور محافظت از کابل های برق در مسیر سیم کشی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر نگهداری و مراقبت از سیم ها، به سیم کشی نظم می بخشند و امنیت آن را تامین می کنند. این محصول برای عبور و پوشش سیم های برق، کابل های مخابراتی، کابل های دوربین مدار بسته و فیبر نوری مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله

کابل های برق و رشته هایی که از لوله ها عبور می کنند رسانا هستند، از این رو به منظور کاهش خطرات احتمالی از این لوله ها استفاده می شود. سیم ها، هادی جریان برق هستند و می توانند منجر به حوادث جبران ناپذیری شوند اما حفاظت و نگهداری از آن ها در لوله میزان خطرات احتمالی را می کاهد و ایمنی ساختمان را بالا می برد.

از لوله های برق برای نگهداری و حفاظت از کابل های برق در طول مسیر سیم کشی استفاده می شود که هم به صورت توکار و هم روکار در ساختمان کاربرد دارند. استفاده از آن ها دوام و ماندگاری سیم کشی ساختمان را بالا می برد و تعمیر، تعویض و یا تقویت کابل ها را آسان تر می کند. لوله برق دارای انواع مختلفی می باشد و از متریال های گوناگون تولید و به بازار عرضه می شود. انواع این لوله ها به شرح زیر می باشند:

اتصالات لوله های برق

  • بوشن

از بوشن برای متصل کردن دو لوله با قطرهای یکسان به یکدیگر استفاده می شود. هنگامی که طول لوله کم باشد و بخواهیم لوله دیگری را به آن متصل کنیم از بوشن استفاده می کنیم. همچنین از بوشن های برنجی برای اتصال لوله به تابلو فیوز، قوطی کلید و جعبه تقسیم های چهارگوش بدون رزوه استفاده می شود.

  • تبدیل

زمانی که بخواهند از جعبه تقسیم سه راهه یا چهار راهه با سوراخ های یک اندازه استفاده کنند و از لوله کم عمق انشعاب بگیرند، ابزاری به نام تبدیل را مورد استفاده قرار می دهند.

  • زانو

اغلب خم کردن لوله ها توسط لوله خم کن کاری غیرممکن محسوب می شود به همین دلیل از وسایلی به نام خم لوله استفاده می کنند. این خم ها باعث سرعت بخشیدن به کار می شوند و قابلیت اتصال دو لوله با زاویه 90 درجه را دارند.

  • اتصالات در دار

از اتصالات در دار مانند دو راهی، سه راهی و زانویی در دار زمان هایی استفاده می شود که مسیر لوله کاری زیاد باشد یا بیش از دو خم در یک مسیر استفاده شده باشد. همچنین برای گرفتن انشعابات لوله نیز از این اتصالات استفاده می شود.

  • جعبه تقسیم گرد

جعبه تقسیم ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن ها جعبه تقسیم گرد می باشد و برای ارتباط دادن لوله ها به یکدیگر و نیز گرفتن انشعابات از سیم ها بکار می رود. جعبه های تقسیم از یک تا چهار راه در اندازه ها و جنس های متفاوت تولید می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>