اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قالب صنعتی

امروزه استفاده از قالب برای تولید قطعات صنعتی کاربرد فراوانی پیدا کرده است.به عنوان مثال استفاده از قالب تزریق پلاستیک یا قالب آلومینیوم پرکاربردترین روشهای تولید قطعات در دنیای صنعت امروزه است. استفاده از هر کدام از این قالبها بر اساس نوع و نیاز قطعه امکان پذیر است.

در خصوص تولید قالب صنعتی شرکت های زیادی وجود دارند که خدمات تولید قالب را انجام می دهد. گروه صنعتی هادی در زمینه قالب سازی صنعتی به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید قالب تزریق آلومینیوم دایکاست و همچنین تولید قالب تزریق پلاستیک در کشور می باشد.

تولید انواع قطعات صنعتی با استفاده از قالب تزریق پلاستیک

با استفاده از تجارت مهندسین و تکنسین ها خود و با استفاده از دانش و تجربه تولید قالب در سال های اخیر به بررسی تفاوت تولید قالب تزریق پلاستیک و قالب آلومینیومی دایکاست پرداخته ایم.

فرآیند تولید قطعه با استفاده از قالب تزریق پلاستیک و یا قالب دایکاست

اساساً تولید قطعه صنعتی با استفاده از قالب تزریق پلاستیک و قالب دایکاست به یک صورت است. در هر دو این موارد شما باید مایع مذاب موجود را با فشار به داخل قالب تزریق پلاستیک و یا قالب دایکاست وارد کنید.به این کار تزریق مایع گفته می شود و سپس با استفاده از روشهای سردسازی نسبت به سرد سازی قطعه مورد نظر اقدام نمایید.

در هر دو این روشها روش تزریق به داخل قالب به یک صورت است. همچنین فرایند خنک سازی و سردسازی قطعات نیز در اساس به یک صورت است. تنها تفاوت عمده در این رو روش تولید قطعه نوع ماده مذاب تزریقی است.

ماده تزریقی در قالب تزریق پلاستیک

در روش تولید قطعه با استفاده از قالب تزریق پلاستیک ماده مذاب تزریقی یک نوع ماده پلیمری از جنس پلاستیکی است.در روش تولید قطعه با استفاده از قالب تزریق دایکاست ماده تزریقی بهصورت آلومینیوم مذاب می باشد که وارد قالب شده و با فشار بالا به داخل قالب تزریق می شود.

با توجه به تعاریف بالا می توان به این نکته رسید که برای تولید یک قطعه پلاستیک باید از قالب تزریق پلاستیک استفاده شود برای تولید یک قطعه آلومینیومی باید از قالب تزریق دایکاست استفاده شود.شما می توانید با مشخص کردن نوع قطعه تولیدی از قالب مخصوص به آن استفاده کنید.

مزایای استفاده از قالب تزریق پلاستیک برای تولید قطعه

قطعه سازی با استفاده از قالب تزریق پلاستیک سریعتر انجام می شود و زمان کمتری برای تولید قطعه سپری می شود.مواد پلاستیکی مورد استفاده برای قالب تزریق پلاستیک انواع مختلفی دارند. شما می توانید از انواع پلیمرها برای تولید قطعات پلاستیکی استفاده کنید.قطعه صنعتی تولید شده به وسیله قالب تزریق پلاستیکی بسیار دقیق تر و کارآمدتر از قطعات تولیدی به روشهای دیگر می باشد.

مزایای استفاده از قالب تزریق دایکاست برای تولید قطعات صنعتی

مواد تزریقی برای تولید قطعات در قالب تزریقی دایکاست بسیار محدود بوده و تنها می توانید از آلیاژ های مس و آلومینیوم استفاده کنید.در صورت استفاده از آلومینیوم دقت قالب سازی دایکاست بسیار بالا می رود.

ساخت قطعه با استفاده از قالب تزریق دایکاست بسیار کامل بوده و نیازی به عملیات ثانویه برای تولید قطعه ندارد.با استفاده از قالب تزریق دایکاست قطعات صنعتی فلزی با کیفیت و دقت، مقاومت بالاتر ساخته می شوند.

ساخت قالب تزریق دایکاست مقرون به صرفه تر است یا قالب تزریق پلاستیک

در صورتی که برای تولید یک قطعه صنعتی هم بتوان از قالب تزریق پلاستیک استفاده کرد و هم از قالب تزریق دایکاست، باید دید که کدام یک از این دو روش برای شما به عنوان تولید کننده مقرون به صرفه تر خواهد بود.در واقع اگر شما بخواهید قطعات صنعتی را با قیمت بسیار ارزان تر تولید کنید و تعداد قطعات بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری تولید کنید باید از قالب تزریق پلاستیک استفاده کنید. در غیر این صورت شما می بایست از قالب تزریق دایکاست استفاده نمایید.

رد استفاده از قالب تزریق پلاستیک باید این نکته را در ذهن داشته باشید که شاید قالب تزریق پلاستیک و مواد اولیه تولید آن قیمت کمتری داشته باشند اما دستگاه تزریق پلاستیک و لوازم جانبی آن خود دارای قیمت بسیار بالاتری است و هزینه های زیادی را برای شروع کار طلب می کند.

در عوض در خصوص قالب تزریق دایکاست باید این نکته گفته شود که اگر در طراحی قطعه صنعتی مورد نظر خود ابهامات زیادی دارید باید از این قالب استفاده کنید.شما می توانید با استفاده از قالب تزریق دایکاست یک قطعه صنعتی با پیچیدگی های خاص را در کوتاه ترین زمان ممکن تولید کنید. همچنین برای تولید قطعاتی که در محیط ها و شرایط سخت مثل قطعات موتور خودرو و یا هواپیما استفاده می شود استفاده از قالب تزریق دایکاست بسیار بهتر می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>