اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دوربین مداربسته

انواع دوربین مدار بسته از نظر ظاهر و کاربرد

  • دوربین مداربسته دام یا Dome

واژه دام به معنای گنبد می باشد و این اسم به دلیل نوع بدنه و طرز قرارگیری این محصول، بر روی آن گذاشته شده است. این نوع دوربین معمولا در زیر سقف نصب می شود.

  • دوربین مداربسته باکس یا Box

این نوع دوربین به شکل جعبه ای مستطیلی شکل و از جنس پلاستیک می باشد و لنز آن به صورت جداگانه بر روی دوربین نصب می شود. دوربین باکس معمولا در فضاهایی که زاویه بسته وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد.

  • دوربین مداربسته بولت یا Bullet

بولت به معنای گلوله می باشد. این نوع دوربین ها بدنه ای استوانه ای شکل دارند و معمولا از جنس فلز هستند. دوربین های بولت ضد آب هستند و برای نصب در شرایط محیطی نامناسب، استفاده می شوند.

  • دوربین مداربسته اسپید دام یا Speed dome

این دوربین را با نام های دیگری از جمله Fast dome، Speed dome، PTZ و دوربین گردان نیز می شناسند. دوربین اسپید دام را می توانید به هر جهتی که می خواهید بچرخانید. از این نوع دوربین در اماکنی که به نظارت دقیق نیاز است، استفاده می شود.

  • دوربین مداربسته مینیاتوری یا mini camera

این دوربین ها در واقع همان دوربین های مخفی هستند که برای ضبط نمودن تصاویر در روز به نور کافی نیاز دارند و نمی توانند تصاویر را در شب با وضوح کافی دریافت نمایند.

دوربین مدار بسته مینیاتوری یک دوربین با لنز بسیار کوچک است که می توان آن را پشت یک سوراخ تعبیه نمود. لنز این دوربین ها ثابت است و نصب آن به عنوان دوربین مخفی با مهارت خاصی صورت می گیرد.

  • دوربین مداربسته حرارتی یا Thermal

دوربین های مدار بسته حرارتی از دیگر انواع دوربین های مداربسته می باشند که تصاویر را با توجه به شکل حرارتی محیط می سازند نه با توجه به میزان نور. این نوع دوربین ها کارکرد ردیابی و تشخیصی دارند و برای مکان هایی با حساسیت بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع دوربین مدار بسته از لحاظ نوع سیگنال خروجی

  • دوربین مداربسته آی پی یا تحت شبکه

دوربین های آی پی نسل جدیدی از دوربین های مداربسته به شمار می روند که تکنولوژی بالایی در ساخت آن بکار گرفته شده است. دوربین های آی پی براساس پروتکل های شبکه عمل می کند و اطلاعات مختلف را از طریق آن انتقال می دهد. در این نوع دوربین دستگاه DVR موظف است تا سیگنال های ویدیویی را ضبط و رمزگزاری کند.

دوربین های آی پی به کابل جهت انتقال تصاویر نیازی ندارد و این کار به وسیله شبکه صورت می پذیرد. همچنین دوربین های آی پی تصاویر را با کیفیت بالا و وضوح فوق العاده خوب تولید می کنند.

از معایب این محصول می توان به قیمت بالای آن اشاره کرد که البته با توجه به کیفیت و کاربردی که دارد، این قیمت بالا قابل چشم پوشی می باشد. همچنین به دلیل انتقال اطلاعات در شبکه های عمومی، احتمال هک این دوربین ها وجود دارد.

  • دوربین مداربسته آنالوگ

مدل آنالوگ از جمله قدیمی ترین انواع دوربین مداربسته محسوب می شود که هنوز هم در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع دوربین توسط امواج آنالوگ کار کرده و تصاویر را با استفاده از DVR دیجیتالی ثبت می کند و به فرمت دیجیتالی در می آورد. در این دوربین ها از سنسورهای CCD استفاده می شود.

دوربین های آنالوگ از قیمت پایین تری نسبت به مدل تحت شبکه یا آی پی برخوردارند. همچنین طول عمر بالایی داشته و به راحتی قابل نصب می باشند. این دوربین ها معایبی نیز دارند از جمله اینکه در صورت عدم استفاده از کابل های مناسب، امکان دارد که دوربین ها تحت تأثیر نویزها قرار بگیرند و در نهایت کیفیت تصاویر پایین بیاید.

  • دسته بندی های دیگر دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته دسته بندی های دیگری نیز دارند که در ادامه به صورت خلاصه آن ها را بیان می کنیم. این دوربین ها از لحاظ نوع سنسور به دو دسته سنسور CCD و سنسور CMOS، از نظر نوع انتقال تصاویر به دو دسته بی سیم و سیم دار و از نظر محل استفاده به دو دسته محیط داخلی و محیط خارجی تقسیم بندی می شوند.

انواع لنز دوربین های مدار بسته

  • لنز varifocal یا فاصله کانونی متغیر
  • لنز motorize یا موتور دار
  • لنز fix
  • لنز fix مینی کمرا
  • لنز fix صنعتی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>