اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع کامپوزیت ونیر دندان در بهبود شکل، اندازه و رنگ دندان های بیماران به بهبود ظاهر کلی آن ها کمک می کند. از آن ها به عنوان یک درمان مؤثر برای انواع مختلف کارهای دندان پزشکی مانند تغییر رنگ و تراشه های جزئی و ترک های دندانی بیمار استفاده می شود.

یکی از تفاوت های اصلی بین روکش های کامپوزیتی و پرسلن، مدت زمان آماده سازی آن ها است، زیرا کامپوزیت ها به سوراخ کاری دندان کمی نیاز دارند. این بدان معنی است که در اکثر موارد، درمان می تواند در یک جلسه تکمیل شود.

در حالی که کامپوزیت ونیر معمولاً ارزان تر از روکش های چینی هستند، روکش های کامپوزیت ماندگاری کمتری دارند و به مرور زمان مستعد رنگ گرفتن و تغییر رنگ هستند. با مراقبت صحیح از دندان و جلا دادن منظم می توان این مشکل را برطرف کرد، اما شما همان تأثیری را که با روکش های چینی به دست می آورید، نخواهید داشت.

این درمان به خودی خود شامل استفاده از مواد کامپوزیتی در سطح جلوی دندان ها می شود، پس از آن دندانپزشک مواد را به شکل دلخواه و مورد نیاز تغییر می دهد. این بدان معناست که نتیجه تا حد زیادی توسط مهارت دندانپزشک مشخص می شود، بنابراین کمتر دندان پزشکان زیبایی وجود دارند که به جای روکش پرسلن، از روکش کامپوزیتی استفاده کنند.

دندان

انواع ترمیم های کامپوزیتی دندان:

تاج های دندان کامپوزیتی
تاج های کامپوزیتی به اندازه تاج های طلا، زیرکونیا یا چینی با دوام نیستند و نیاز به تعویض بیشتر دارند. تاج های کامپوزیتی می توانند دارای پوسته فلزی باشند اما در شرایطی وجود دارد که امکان ساخت تاج کامپوزیت کامل وجود دارد.

تاج های فلزی کامپوزیتی اغلب با روکش جزئی ساخته می شوند که فقط جنبه های تاج قابل رویت را در بر می گیرند. هنگامی که خواسته های زیبایی شناختی زیاد باشد، می توان همه طرف تاج را با کامپوزیت پوشاند. این مورد برای افراد زیر کاربرد دارد:

بیمارانی که توانایی مالی برای تامین انواع تاج های گران قیمت تر را ندارند
بیماران با حساسیت فلزی شدید که قادر به تحمل چینی کامل نیستند (بسیار نادر)
موقت یا به عنوان گزینه موقت برای بیماران با میزان پوسیدگی بالا

پل های دندانی کامپوزیت فلزی
همانند تاج ها، پل های دندانی کامپوزیتی می توانند دارای یک پوسته فلزی باشند که روی آن کامپوزیت قرار می گیرد، به طور معمول به شکل روکش هایی که قسمت های قابل مشاهده را می پوشاند. پل های کامپوزیتی فلزی ساختار مشابه تاج دارند و معمولاً در مواردی استفاده می شوند که بیماران نتوانند گزینه های گران قیمت دیگر را تامین کنند یا امکان دسترسی به آن ها را نداشته باشند.

پل های کامپوزیتی چسبنده
در هنگام از دست دادن یک دندان منفرد (به طور معمول دندان جلویی) از پل های کامپوزیتی چسبنده استفاده می شود. این روش شامل اتصال دندان کامپوزیتی کاذب است که توسط دندانپزشک در مطب یا تکنسین دندان پزشکی به دندانهای مجاور با تکنیک اتصال بکار می رود.

مهم ترین مزیت این روش این است که سایش دندان های مجاور وجود ندارد. بنابراین دندان های مجاور آسیب نمی بینند. این بدان معنی است که بیمار در هر زمان می تواند به دندان های طبیعی خود برگردد. یک پیوند با رزین بهتر از یک دندان مصنوعی قابل جابه جایی به نظر می رسد و عملکرد آن بسیار خوب است اما به اندازه پل ثابت نیست و به طور معمول کارایی ندارد و تقریباً به اندازه کاشت دندان باقی نمی ماند. این روش در موارد زیر استفاده می شود:

در صورت عدم وجود استخوان کافی که کاشت ایمپلنت امکان پذیر نباشد
هنگامی که تراش و آسیب دیدن دندان های مجاور برای به کار گیری یک پل طبیعی دندان پزشکی توسط بیمار پذیرفته نشود
وقتی هزینه درمان های جایگزین برای بیمار خیلی زیاد است

طلاکوبی
طلا کوبی یک روش بازگردانی غیرمستقیم از ماده جامد (مثل طلا، چینی یا رزین کامپوزیت) است که در یک حفره در دندان جا داده شده و در محل سیمانی می شود. برخلاف طلا و چینی، درزهای کامپوزیتی با تکنیک اتصال به داخل حفره ها وصل می شوند. اگرچه اینلایل های کامپوزیتی به دلیل تکنیک اتصال بهتر در محل نگهداری می شوند، اما از لحاظ استحکام، دوام و طول عمر از اینلایل های طلا و چینی کمتر است.

ونیر یا روکش
ونیر یا روکش دندانی یک لایه نازک از مواد قرار داده شده بر روی دندان است که برای بهبود زیبایی دندان یا برای محافظت از سطح دندان در برابر آسیب استفاده می شود. دو نوع اصلی از مواد برای ساختن روکش استفاده می شود: پرسلن کامپوزیت و پرسلن دندانی.

دندان

ونیرهای رزین کامپوزیت مصنوعی (مشابه مواد مورد استفاده برای ترمیم حفره ها) همچنین گاهی به عنوان "پیوند کامپوزیت" شناخته می شوند. اگرچه ونیرهای رزین کامپوزیت می توانند در آزمایشگاه دندان پزشکی تولید شوند، اما اکثر مراحل آن شامل مهارت دندانپزشک نشسته "صندلی" در یک روش زنده است. ونیرهای رزین کامپوزیت معمولاً "مستقیماً" روی دندان بیمار ساخته می شوند. این بدان معنی است که بیماران از زمان های درمانی سریع تر بهره مند می شوند (یک روش معمولی می تواند در یک ملاقات واحد انجام شود). کاهش مشارکت در آزمایشگاه دندان پزشکی به کاهش هزینه کمک می کند. همچنین بسیاری از دندان ها را می توان در یک جلسه با هزینه کمتر درمان کرد.

دندانپزشک شما قبل از انجام انواع کامپوزیت از جمله کامپوزیت های درشت دانه (ماکروفیل) و یا کامپوزیت ریزدانه (میکروفیل) دندان، اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار می دهد. بر اساس تجربیات متخصصین زیبایی دندان کامپوزیت های ماکروفیل مقاومت بیشتری در برابر فشاری که به دندان وارد می شود دارند. اما استفاده از نوع و نحوه انجام کامپوزیت با تایید دندانپزشک می باشد.

کاربرد انواع ونیر کامپوزیت دندان
روکش های کامپوزیت به عنوان گزینه ای مناسب برای روکش های سنتی مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند برای درمان طیف گسترده ای از مشکلات دندانی از جمله موارد زیر استفاده شوند:

ونیرهای کامپوزیت ممکن است برای درمان بسیاری از موارد زیبایی از جمله موارد زیر استفاده شوند:

رنگ دندان: دندان پزشکان از یک سیستم درجه بندی برای نشان دادن رنگ - یا سایه - دندان ها استفاده می کنند. چهار دسته وجود دارد که دارای برچسب A، B، C و D هستند و طبیعی ترین سایه ها بین محدوده A3 تا B1 قرار دارد (با B1 طبیعی ترین سایه). دندانپزشک توضیح می دهد که چگونه ونیرها می توانند مسائل مربوط به تغییر رنگ دندان را به طرز چشمگیری بهبود بخشند.
موارد متداول در تراز یا شکاف بین دندان ها: قرارگیری نادرست و ناهماهنگ دندان ها در کنار هم (و شکاف) در جایی اتفاق می افتد که مال اکلوژن دندان ها وجود داشته باشد، که می تواند به طور طبیعی یا به دنبال آسیب دیدگی رخ دهد. مال اکلوژن به معنای نادرست بودن نسبی بین دندانهای مخالف فوقانی و تحتانی است. دندانپزشک توضیح می دهد که چگونه روکش ها می توانند به بازگرداندن لبخند در مواردی که مشکلات تراز یا شکاف وجود دارد، کمک کنند
بهبود شکل ظاهری دندان: دلایل ناهنجاری یا نادرست بودن دندان ممکن است به عوامل محیطی مربوط شود (مثلاً آسیب دیدگی) یا ممکن است به دلیل مشکلات ژنتیکی مربوط به رشد ژنتیکی باشد (به طور معمول در مناطقی از نیش شامل دندان های پرمولر دوم، دندانهای خرد و قسمت فوقانی اثر می گذارد). ونیرها می توانند تراز طبیعی بسیار بهتری داشته باشند و هرگونه شکاف را ببندند.
بازگرداندن و بهبود دندان در نتیجه آسیب (به عنوان مثال دندان های خرد شده): در مواردی که بیمار یک تراشه جزئی به مینای دندان ارائه دهد، دندانپزشک احتمالاً با استفاده از مقدار کمی از رزین کامپوزیت، بازگرداندن دندان را از طریق "اتصال" انجام می دهد. با این وجود، در صورتی که تراشه یا آسیب بیش از اثربخشی یک اصلاح جزئی باشد، دندانپزشک ممکن است روکش را به عنوان روشی برای بازگرداندن شکل و ظاهر طبیعی دندان توصیه کند.
ترمیم آسیب های ناشی از موارد غیر ضربه ای مثل آسیب های ناشی از به هم خوردن دندان ها: به هم خوردن دندان یک وضعیت نسبتاً شایع است که به آن بروکسیسم (bruxism) نیز می گویند. عمل به هم خوردن دندان ها با پاسخ به استرس هنگام بیدار شدن یا به عنوان یک عمل ناخودآگاه در هنگام خواب مرتبط است. ونیرهای کامپوزیت می توانند ظاهر طبیعی دندان های آسیب دیده را ترمیم کنند اما برای جلوگیری از آسیب رساندن به روکش ها باید علت اصلی به هم خوردن دندان را بررسی کرد

تعداد جلسات گذاشتن انواع کامپوزیت دندان
در جائی که بیمار تصمیم به ادامه کار با روکش های رزین کامپوزیت گرفته است، دندانپزشک دندان را آماده کرده و روکش را در یک جلسه واحد روی دندان او اعمال می کند. رزین کامپوزیت در لایه ها، تراش ها، تنظیم و صیقل داده شده برای رسیدن به یک توافق نهایی استفاده می شود. این بدان معناست که، بر خلاف روکش پرسلن، بیمار تا پایان مراحل قادر به دیدن روکش نیست.

مراقبت از کامپوزیت ونیر دندان
به منظور طولانی شدن طول عمر مورد انتظار روکش ها، بیماران باید در نظر داشته باشند که به یک خمیر دندان غیر ساینده توجه کنند. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان دو بار در روز به طور معمول برای به حداقل رساندن خطر ضعف بهداشت دندان، تغییر رنگ و عفونت کمک خواهد کرد. آسیب به روکش ممکن است در نتیجه دندانپزشک باشد که کار تاج را توصیه کند، جایی که دندان به شکلی شکل گرفته و دارای پروتز کامل است.

ونیرهای چینی و روکش های رزین کامپوزیت چه مدت دوام خواهند داشت؟
بسته به انتخاب و شیوه زندگی، انتظار می رود روکش چینی بین 10 تا 15 سال دوام داشته باشد، در حالی که روکش های رزین کامپوزیت با طول عمر حدود 5 تا 7 سال پیش بینی می شوند. در صورت ضعیف نگه داشتن روکش، روش های سفید کردن دندان ها به عنوان یک روش ترمیمی مورد استفاده قرار نمی گیرد و نباید به عنوان یک شبکه ایمنی از آن استفاده کرد.

آیا روند اندازه کردن روکش ها باعث ایجاد درد می شود؟
روند اندازه کردن روکش ها (چه روکش پرسلن یا روکش های رزین کامپوزیت) یک تجربه دردناک تلقی نمی شود. اما اگر یک بی حسی موضعی اعمال شود ممکن است ناراحتی جزئی و موقتی از سوزن ایجاد شود. بی حسی ناشی از عمل باید ظرف چند ساعت پس از اتمام عمل از بین برود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>