اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه گرانول ساز چیست؟


بررسی انواع دستگاه گرانول ساز

مواد اولیه ی تولید قطعات پلاستیکی به شکل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که یکی از این اشکال گرانول است. گرانول ها یا دانه های ریز پلیمری که برای ساخت قطعات پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرند از متداولترین انواع مواد اولیه هستند.

این مواد توسط دستگاه های متنوعی به قطعات پلاستیکی تبدیل می شوند و هر یک از این دستگاه ها به شیوه ی مخصوص به خود قطعات را تولید می کنند. در این میان برخی از دستگاه ها به طور خاص برای کار با گرانول های ترموپلاستیک طراحی شده اند که به تولیدکنندگان قطعات پلاستیکی اجازه می دهند تا با کمترین میزان هزینه و دورریز مواد اولیه، قطعات موردنظر خود را به صورت انبوه تولید کنند.

این دستگاه های اختصاصی که با نام دستگاه گرانول ساز یا اکسترودر شناخته می شوند، می توانند شما را در فرآیند تولید قطعات پلاستیکی یکپارچه چندین پله جلو بیندازند و با حذف هزینه های اضافی فرآیند تولید شما را به سودآورترین نوع تولید تبدیل کنند.

حال اگر درمورد این دستگاه کاربردی تولید پلاستیک کنجکاو شده اید و دوست دارید با مشخصات و انواع آن آشنایی بیشتری پیدا کنید و با مقایسه ی مزایا و معایب آن بهترین دستگاه را برای کسب وکارتان تهیه کنید، این مقاله را که درمورد دستگاه ساخت گرانول پلاستیکی است، مطالعه کنید.

دستگاه گرانول ساز چیست و چه کاربردی دارد؟

به زبان ساده دستگاه گرانول ساز یا اکسترودر دستگاهی است که بیشتر در بازیافت مواد پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند با دریافت مواد پلاستیکی گوناگون آن ها را به شکل و اندازه های جدیدی در بیاورد.

کارکرد این دستگاه چندان پیچیده نیست و اگر نگاه دقیق تری به یک دستگاه گرانول بیندازید متوجه می شوید که این دستگاه نیز همچون دستگاه تزریق دارای سیستم بشکه و سیلندر است و شما می توانید با اضافه کردن مواد بسیار گوناگونی از قبیل میله ی فلزی، پلاستیک، لاستیک، پودر خشک و حتی غذا، محصولی ورقه ای یا دارای اشکال مختلف به دست بیاورید.

به این ترتیب شما مواد اولیه ی خود را که اغلب به شکل دانه دانه یا اصطلاحا گرانولی هستند، به دستگاه وارد می کنید و دستگاه گرانول پس از ذوب کردن آن ها، ماده ی مذاب موردنظر را از طریق مجراهای کوچک وارد قالب های مخصوص خود می کند و آن را به شکل دلخواه در می آورد. پس از شکل گرفتن ماده ی مذاب اولیه، دستگاه آن را در قالب قطعه با وسیله ای جدید به شما تحویل می دهد.

انواع دستگاه گرانول ساز

دستگاه گرانول ساز با توجه به نوع مواد مورد استفاده و طراحی دستگاه متفاوت است. برای مثال اگر بخواهیم طراحی دستگاه را ملاکی برای دسته بندی آن قرار دهیم به طور کلی انواع دستگاه گرانول به دو گروه تک پیچ و دو پیچ تقسیم می شوند. دستگاه ساخت گرانول تک پیچ برای پمپاژ حجم بالایی از مواد مورداستفاده قرار می گیرد و دستگاه دو پیچ برای هم زدن و ترکیب مواد مناسب تر است.

اما هنگامی که پای صنعت پلاستیک به میان می آید این دسته بندی های طراحی جای خود را به دستگاه ساخت گرانول عدسی و رشته ای می دهند که قطعا موجب گیج شدن شما خواهند شد، بنابراین ما در این بخش به معرفی انواع دستگاه گرانول ساز پلاستیک بر اساس مواد مصرفی می پردازیم:

دستگاه تولید لوله های HDPE: این نوع از دستگاه ساخت گرانول با استفاده ازگرانول های پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) به تولید لوله هایی از جنس HDPE می پردازد که برای استفاده در کشاورزی، لوله کشی های آب و گاز، سیستم آتش نشانی و... مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه گرانول های HDPE را دریافت می کند و پس از ذوب کردن آن ها را در قالب های لوله ای شکل خنک می کند.

دستگاه تولید ورقه های پلاستیکی: این دستگاه ساخت گرانول با استفاده از پلاستیک خام که می تواند از پلیمرهای گوناگونی تشکیل شده باشد، ورقه های پلاستیکی تولید می کند. این ورقه ها بسته به نوع پلیمر در صنایع متنوعی کاربرد دارند.

دستگاه Film blowing: این دستگاه گرانول های پلی اتیلن را به غشای پلاستیکی تبدیل می کند. غشای پلاستیکی تولید شده در این دستگاه گرانول ساز می تواند به عنوان روکش های پلاستیکی و غشاهای مصرفی در بسته بندی های کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.

دستگاه Raffia Tape Stretching: این دستگاه ساخت گرانول به طور اختصاصی برای تولید اجزا بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با دریافت گرانول های پلاستیکی آن ها را به بسته بندی های گوناگونی از قبیل پکیج کودهای شیمیایی، بسته بندی ضد آب سیمان، برنج و مواد شیمیایی تبدیل می کند.

دستگاه تولیدPET Box Strapping: این دستگاه با استفاده از گرانول های پلی پروپلین تسمه های کاربردی تولید می کند. این تسمه های پلاستیکی برای تولید بست های دستی و عایق های حرارتی دستی و ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>