اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دستگاه گرانول ساز چیست؟


مزایای دستگاه گرانول ساز

استفاده از دستگاه ساخت گرانول دارای مزایای بسیاری برای صنایع پلاستیک سازی است که برخی از مهم ترین آن ها را در این بخش مرور می کنیم:

هزینه ی پایین: دستگاه های گرانول ساز به نسبت سایر دستگاه های قالب گیری پلاستیک به صرفه تر و کم هزینه تر هستند. این کم هزینه بودن به دلیل کارآمد بودن فرآیند تولید قطعات با این دستگاه است.

چرا که تمامی این دستگاه ها از پلیمرهای ترموپلاستیک برای تولید ورقه ها یا لوله های پلاستیکی استفاده می کنند که همین مورد نرخ دور ریز مواد اولیه را کاهش می دهد. پسماندهای به وجود آمده در فرآیند تولید به این روش، می توانند مجددا به عنوان مواد اولیه ی تولیدی دیگر مورد استفاده قرار بگیرند که این به معنای کاهش هزینه ی مواد اولیه است.

از سوی دیگر، اگر خرابی های غیرمنتظره و اتمام عمر ماشین را در نظر نگیریم، دستگاه های گرانول ساز امکان استفاده ی 24 ساعته در هفت روز هفته را برایتان فراهم می کنند که به شما اجازه می دهد همیشه محصولی برای فروش داشته باشید و با هزینه های گزاف کمبود محصول مواجه نشوید.

انعطاف پذیری: دستگاه های گرانول برای قالب زدن محصولات پلاستیکی از یک سطح مقطع ثابت استفاده می کنند که همین مورد باعث افزایش انعطاف پذیری در طراحی محصول می شود. برای تصور این سطح مقطع ثابت می توانید یک قالب پنیر گرد را تصور کنید که با هر بار برش آن یک شکل مثلثی حاصل می شود.

دستگاه گرانول ساز نیز به همین صورت عمل می کند و به خاطر داشتن این سطح مقطع ثابت می تواند شکل های پیچیده ای ایجاد نماید. با این حال یک تغییر بسیار ناچیز در این سطح مقطع به شما اجازه می دهد تا شکل ها و طرح های متنوعی ایجاد کنید.

همین موضوع ماشین گرانول ساز را به یک دستگاه مناسب برای تولید ورقه های پلاستیکی و سایر قطعات تبدیل می کند و امکان ایجاد ویژگی های ترکیبی را در اختیار تولیدکنندگان می گذارد.

ایجاد امکان تغییر پس از قالب گیری: معمولا پلاستیک خارج شده از دستگاه گرانول کاملا خنک نیست و هنوز گرمای کافی برای اعمال تغییرات ظاهری را دارد. این موضوع به تولید کنندگان اجازه می دهد تا با استفاده از ابزارهای گوناگونی همچون قالب ها و غلتک ها پلاستیک تولید شده را دستکاری کنند و شکل های متفاوتی در آن ایجاد نمایند. این امکان، تولید قطعات پلاستیکی متنوع را برای کارخانجات پلاستیک سازی ساده و از بروز خطاهای مرتبط با تولید جلوگیری می کند.

معایب دستگاه گرانول ساز

قطعا هر دستگاه یا روش تولیدی در کنار مزایای متعدد یک یا دو نقص نیز به همراه دارد که دستگاه ساخت گرانول هم از این معایب بی نصیب نیست. برای داشتن انتخاب صحیح ما نیز باید واقع بینانه این معایب را بررسی کنیم:

مغایرت در اندازه ی محصول نهایی: هنگامی که قطعه ی پلاستیکی به صورت گرم از دستگاه خارج می شود، بر اثر تغییر دما تا حدودی گسترش پیدا می کند و دچار تغییر در ابعاد اولیه می شود.

از آنجا که این انبساط به شرایط بسیار متنوعی وابسته است، پیشبینی آن تقریبا غیر ممکن است و همین موضوع کار با دستگاه گرانول را به یک چالش جدی بدل کرده است؛ چرا که تولیدکنندگان در حین کار با این دستگاه مجبور به پذیرش تغییر ابعادی زیاد و حتی تغییر در مقاومت محصول نهایی هستند.

قیمت دستگاه گرانول ساز

قیمت دستگاه گرانول ساز به عوامل بسیار متعددی وابسته است و هرچه دستگاه از ویژگی های بیشتری برخوردار باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. برای مثال حجم هر دستگاه با دیگری متفاوت است و هرچه این ظرفیت بالاتر باشد قیمت آن نیز افزایش خواهد داشت.

جنس آلیاژ های به کار رفته در این دستگاه، وجود سیستم های گازگیری و اختلاط و همچنین ساده یا پیشرفته بودن دستگاه همگی در تعیین قیمت دستگاه گرانول ساز تأثیرگذار هستند، بنابراین بهتر است که پیش از خرید این دستگاه با استفاده از نظر متخصصین این عرصه، مناسب ترین دستگاه گرانول را متناسب با نیاز تولیدی خود انتخاب نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>