اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دستگاه فرز cnc

ویژگی های فرز CNC

دستگاه CNC فرز در مقایسه با ماشینهای تراش و فرزکاری از قیمت بالاتری برخوردار است. بنابراین صرف هزینه برای خرید و یا استفاده از آنها باید باید قانع کننده باشد. بخشی از مهم ترین ویژگی های این دستگاه که مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته است، در ادامه بیان می شود:

  • سرعت پردازش و آماده سازی قطعه در مقایسه با دستگاه های تراشکاری بالاتر است.
  • با توجه به دقت بالای کار، احتمال خراب شدن قطعه کمتر خواهد بود.
  • در این دستگاه هزینه ی تولید یک قطعه ی پیچیده به مراتب پایین تر از کار با دستگاه های مختلف تراشکاری و فرز است.

مزایای تراش با فرز CNC

همانطور که پیش از این بیان شد، هریک از دستگاه های CNC بر حسب محورهای آن ها قابلیت های متفاوتی دارند. اما در مجموع استفاده از این روش برای ساخت قطعات دارای مزایای زیر است:

  • امکان پردازش طیف وسیعی از قطعات نظیر چوب، فلز و پلاستیک
  • تطابق کامل نمونه پردازش شده با نقشه اولیه و تکرار پذیری بالا
  • کنترل حرکت محورها توسط رایانه و برنامه های پیش نوشته منجر به کاهش خطاهای انسانی و افزایش بازدهی دستگاه خواهد شد

معایب تراش با فرز CNC

در مقابل مزایای این دستگاه، باید معایب آن ها را هم در نظر داشته باشید:

  • گران قیمت بودن دستگاه CNC و در نتیجه بالا بودن هزینه ی تولید قطعات نسبت به سایر روش ها همچون پرینت سه بعدی
  • محدودیت در ماشینکاری قطعات بسیار پیچیده
  • تولید بالای مواد زائد در اثر فرایندهای تراشکاری و افزایش هزینه خرید مواد اولیه

قیمت دستگاه CNC فرز

با توجه به تنوع دستگاه CNC و رتبه بندی آن ها از ساده تا پیشرفته، قیمت های متفاوتی برای آن ها در نظر گرفته شده است. قیمت یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در خرید دستگاه CNC فرز است. پیش از انتخاب دستگاه مورد نظر ابتدا باید چند مسئله را در نظر بگیرید:

ابتدا میزان بهره وری که از این دستگاه انتظار دارید را برآورد کنید: چه تعداد ساعت در روز؟ همچنین عمده قطعاتی که در دستگاه پردازش می شوند را بررسی کنید: از چه میزان سختی برخوردارند؟

 مورد بعدی این است که دستگاه را برای تولید چه قطعاتی نیاز دارید؟ به عبارتی تا چه میزان دقت و حساسیت در کار شما اهمیت دارد. پاسخ این سوال به شما کمک می کند مناسب ترین دستگاه را انتخاب کنید.

نکته ی دیگر میزان بودجه ای است که برای خرید دستگاه در نظر گرفته اید. در حال حاضر شرکت های مختلفی تولیدکننده ی دستگاه های CNC هستند. از جمله معروف ترین این کمپانی ها برند Fadal، HASS و Mazak است که هریک در قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. برند Fadal به عنوان مقرون بصرفه ترین محصول و Mazak گرانترین آنهاست.

مبحث دیگر، میزان پیشرفته بودن دستگاه است. مسلما دستگاه های سه محور ارزان تر از نوع چهارمحور آن هستند. به همین ترتیب مدل دستگاه CNC فرز پنج محور گران ترین نوع این دستگاه هاست.سرعت پیشرفت صنعت سبب شده است هر روزه شاهد ساخت ماشین آلاتی با قابلیت های پیشرفته تری باشیم. این ماشین آلات با تکنولوژی پیشرفته بدون هیچ دردسری قادر به تولید قطعات پیچیده خواهند بود.

استفاده از این دستگاه ها برای هر صنعتی نیاز است. اما باید توجه داشت که کدام روش ساخت در عین کیفیت بهتر، صرفه ی اقتصادی خواهد داشت. در حال حاضر استفاده از دستگاه CNC فرز به دلیل بالا بودن قیمت آن، برای تولید قطعات روش گران قیمتی است.

بنابراین بسیاری از صاحبان صنایع تنها برای ساخت قطعات ویژه که با دیگر روش ها امکان ساخت آن وجود ندارد، از این روش استفاده می کنند. در مجموع می توان گفت این دستگاه هرآنچه را که در طراحی مد نظر داشته باشید با بیشترین دقت بر روی قطعه ی خام اجرا می کند. بنابراین روشی کاملا قابل اعتماد برای ساخت قطعات پیچیده و بسیار حساس نظیر قطعات توربین است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>