اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه تزریق پلاستیک

تزریق پلاستیک یکی از صنایع بسیار پردرآمد در دنیای امروز است. اما ساخت قطعات پلاستیکی بدون داشتن یک دستگاه تزریق خوب ممکن نیست. خرید دستگاه تزریق پلاستیک با کیفیت، نیازمند آشنایی با انواع دستگاه تزریق و تشخیص اشتباهات رایج و تفاوت های دستگاه های نو و کهنه است. با ما همراه باشید تا با نکات مهم خرید دستگاه تزریق پلاستیک آشنا شوید.

انواع دستگاه تزریق پلاستیک و کاربرد هر کدام

دستگاه تزریق پلاستیک بر اساس مکانیزم و سیستم فعالیت به چند گروه مختلف دسته بندی می شود. با اینکه هر یک از این گروه ها به روش مشخصی فعالیت می کنند اما در نهایت نتیجه ی کار برای تمامی گروه ها یکسان خواهد بود و همگی یک قطعه ی پلاستیکی به خصوص را تولید می کنند.

با این حال مکانیزم هر یک از این دستگاه ها می تواند بر قیمت دستگاه تزریق پلاستیک و هزینه های تولید تأثیرگذار باشد. برای آشنایی هرچه بیشتر شما با انواع ماشین های تزریق پلاستیک مدل های گوناگون آن را در ادامه بررسی می کنیم:

هیدرولیک

ماشین های تزریق هیدرولیکی در اواخر دهه ی 1930 وارد بازار شدند و اولین دستگاه هایی بودند که پلاستیک ذوب شده را به قالب های گوناگون تزریق می کردند.

با اینکه این دستگاه ها در دهه ی 1980 جای خود را به دستگاه های تزریق الکتریکی دادند، اما همچنان ابزارهایی بسیار کارآمد و پرطرفدار هستند که می توانند مذاب پلاستیک را با کمک سیلندرهای هیدرولیکی به قالب ها منتقل کنند.انتخاب این نوع از دستگاه های تزریق پلاستیک کاملا به سلیقه ی کاربر، هزینه های مصرفی برق و همچنین نوع تولیدات پلاستیکی بستگی دارد.

- الکتریکی: ماشین تزریق الکتریکی برای اولین در 1984 و توسط مهندسین ژاپنی تولید شد. با این که دستگاه تزریق پلاستیک الکتریکی تا مدت ها دستگاهی بسیار جدید و کمتر شناخته شده بود، اما امروزه نیمی از آمار خرید دستگاه تزریق پلاستیک را به خود اختصاص داده است.

این دستگاه با کمک سرووموتورهای کاملا دیجیتالی و پر سرعت تمامی مراحل عملیات تزریق را انجام می دهد و سرعت کار را تا حد چشمگیری افزایش می دهد. چرا که می توان با تنظیم تایمر دستگاه مراحل تزریق را به طور کاملا اتوماتیک و یکی پس از دیگری انجام داد.

هیبرید

دستگاه تزریق هیبریدی تلفیقی از دستگاه های هیدرولیکی و الکتریکی است. درواقع این دستگاه تلفیقی، ترکیبی از قدرت بی نظیر تزریق دستگاه هیدرولیکی و دقت، سرعت و تکرار هوشمند دستگاه های الکتریکی است.

به همین خاطر برای تولید انواع قطعات پلاستیکی با ضخامت های متفاوت مناسب است. سادگی عملکرد این دستگاه و کیفیت بالای تولیدات نهایی آن موجب شده است که این دستگاه انتخاب بسیار خوبی برای کارگاه ها و کارخانجات صنعتی باشد.

راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک نو

خرید دستگاه تزریق پلاستیک کار چندان پیچیده و دشواری نیست. کافی است برای خرید مناسب ترین ماشین تزریق موردنیاز خود نکات زیر را در حین خرید مد نظر قرار دهید:

اندازه ی هر شات

اندازه ی شات به حجم قالب های پلاستیک اشاره دارد و موضوع بسیار مهمی در خرید دستگاه تزریق پلاستیک است. چرا که این موضوع به طور مستقیم با حجم تولیدات شما در ارتباط است.برای رسیدن به بهترین نتیجه، شما باید پیش از هرچیز اندازه ی شات موردنیاز خود را به خوبی شناسایی کنید. اما اگر از این اندازه آگاه نیستید بهترین پیشنهاد برای شما دستگاه هایی هستند که حجم شات آنها 30 تا 40٪ بالاتر از سایرین باشد.

تناژ

تناژ دستگاه به نیروی وارد بر پلاتین ها اشاره دارد. هرچه این نیرو بالاتر باشد، قالب ها بهتر در کنار یکدیگر نگه داشته می شوند و نتیجه ی نهایی تزریق بسیار باکیفیت تر خواهد بود.

اندازه ی پلاتین

پلاتین ها بازوهایی هستند که با چندین تن انرژی قالب های تزریق را در کنار یکدیگر نگه می دارند. فشار ناشی از صفحات پلاتین موجب گرمایش محیط تزریق می شود و در زمان خنک شدن مذاب پلاستیک نیز می تواند در شکل دهی به قطعه کارآمد باشد. بنابراین اندازه ی آن تأثیر به سزایی در نتیجه نهایی کار دارد.

فاصله ی بین میله های رابط

تمامی دستگاه های تزریق پلاستیک از میله های رابطی تشکیل شده اند که به صورت افقی درون دستگاه قرار دارند. فاصله ی بین این میله ها روی فاصله ی پلاتین ها تأثیرگذار است و می تواند شکل نهایی محصول را تغییر دهد. برای انتخاب فاصله ی مناسب حتما باید از متخصصین این امر مشورت بگیرید.

شدت حرکت اِجِکتور:

اجکتورها یکی از بخش های مهم دستگاه تزریق هستند. این بخش با کمک پین هایی به محفظه ی تزریق کمک می کنند تا از قالب جدا شوند تا مراحل نهایی ساخت قطعه ی پلاستیکی آغاز شود. بدون وجود اجکتور دستگاه شما به درستی کار نخواهد کرد. سرعت و شدت حرکت این بخش می تواند در بازه ی تولید و کیفیت محصول شما اثرگذار باشد.

قیمت

قیمت دستگاه یکی دیگر از فاکتورهای مهم در خرید دستگاه تزریق پلاستیک است. خرید یک دستگاه صنعتی با ظرفیت تولید مشخص یک سرمایه گذاری بلند مدت برای کسب وکار شماست. اگر بتوانید دستگاهی با امکانات بهتری خریداری کنید از شانس بیشتری برای افزایش درآمد خود بهره مند خواهید شد. در هر حالت توجه به بودجه ی فعلی نیز اهمیت بالایی دارد.

محصول

درآمد ماهیانه دستگاه تزریق پلاستیک، به طور مستقیم به نوع و حجم تولید محصول و همینطور زمان تولید طرح های گوناگون وابسته است. بنابراین لازم است تا در هنگام خرید دستگاهی را انتخاب کنید که بتواند با کمترین میزان هدر رفت وقت و سرمایه، بیشترین سود را برای شما ایجاد نماید.

راهنمای خرید دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم

خرید دستگاه تزریق پلاستیک دست دوم، ایده ی بسیار خوبی برای افرادی است که نمی خواهند هزینه ی بالای دستگاه نو را پرداخت کنند. اما خرید یک دستگاه دست دوم به دلیل شرایط ریسک بالاتر، نیازمند رعایت نکات زیر است:

از تفاوت های دستگاه نو و دست دوم آگاه باشید: دستگاه های نو اغلب به گونه ای تولید می شوند که بتوانند چندین سال برای شما کارکنند، اما دستگاه های دست دوم اغلب عمر مفید خود را پشت سر گذاشته اند. پس باید کاملا به تفاوت این دو مورد اشراف داشته باشید.

خوب تحقیق کنید: با تحقیق و بررسی با تمامی بخش ها و قطعات دستگاه و چگونگی تعویض آن ها آشنا شوید. چرا که دستگاه های دست دوم علی رغم قیمت کم تر اغلب نیاز به تعمیر دارند و آشنایی با قطعات آن دردسر کمتری برای شما ایجاد خواهد کرد.

 از فروشنده ی مطمئن خرید کنید: در نهایت پس از پشت سر گذاشتن تمامی این مراحل و انتخاب مدل دستگاه مناسب خود، فروشنده ی مطمئنی پیدا کنید که در فروش دستگاه های دست دوم اصل امانت داری و صداقت را رعایت می کند.

خرید دستگاه تزریق پلاستیک نو به صرفه تر است یا دست دوم؟

برای پاسخ به سوالِ «خرید دستگاه تزریق نو به صرفه تر است یا دست دوم؟» باید نگاه دقیق تری به مزایا و معایب هر یک از این دستگاه ها بیندازیم.

مزایای خرید دستگاه تزریق پلاستیک نو

  •  آن ها دارای گارانتی و پشتیبانی های چندین ماهه هستند.
  •  به دلیل امکانات جدیدتر کیفیت بالاتری را برای شما به ارمغان می آورند.
  • شرایط تعمیر و نگهداری آسان تری دارند.
  •  می توانید قطعات و ابزارهای ویژه ای را برای آن ها سفارش دهید.
  • می توانند مدت زمان بیشتری کار کنند.
  • قطعات یدکی آن ها در دسترس است.

معایب خرید دستگاه تزریق پلاستیک نو

  •  مخارج ماهیانه ی آن بالاتر است.
  • استهلاک سالانه ی دستگاه بیشتر است.
  • به دلیل جدید بودن می توانند شما را با دردسر مواجه کنند.
  • تعمیر آن ها نیازمند آموزش دیدن مهندسین و تکنسین هاست.

درآمد ماهیانه دستگاه تزریق پلاستیک

کار تزریق پلاستیک و تولید قطعات پلاستیکی می تواند شغلی بسیار پردرآمد باشد. اما کسب درآمد ماهیانه ی چشم گیر توسط دستگاه تزریق به موارد بسیار زیادی بستگی دارد.میزان هزینه ی اولیه شما برای تهیه ی کارگاه و ملزومات آن، نوع دستگاه تزریق، انتخاب نوع کالای تولیدی و همچنین بازاریابی و نحوه ی مدیریت سفارشات همگی در افزایش درآمد ماهیانه ی دستگاه تزریق نقش به سزایی خواهند داشت.

دستگاه تزریق پلاستیک اغلب در سه مدل هیدرولیک، الکتریکی و هیبرید تولید می شود که هر یک با توجه به ویژگی های خاصشان می توانند بسیار مفید و کارآمد باشند. برای خرید دستگاه تزریق پلاستیک ابتدا باید با در نظر گرفتن بودجه و همچنین طرح و محصول خود، دستگاهی با ویژگی های متناسب تهیه کنید که توان پاسخگویی به نیاز شما را داشته باشند.

خرید دستگاه تزریق دست دوم نیز می تواند ایده ی خوبی برای افرادی با بودجه ی کم باشد، اما خرید چنین محصولی دارای ریسک هایی است که می توان آن را باانجام بررسی های دقیق و یافتن فروشنده ای خوب برطرف کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>