اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

غلتک

غلتک شبکه ای

سرعت عملکرد این گونه غلتک ها بالا بوده و در حین انجام باعث پراکندگی خاک نمی شوند. از این مدل بیش تر برای خرد کردن خاک های به هم چسبیده استفاده می شود. نیروی متراکم کننده این غلتک ها از نوع وزن استاتیک و به واسطه ضربه ایجاد می شود.

غلتک ارتعاشی
از غلتک های ارتعاشی برای متراکم کردن انواع خاک مانند ماسه، شن و سنگ های درشت استفاده می شود. در این مدل ماشین از ترکیب فشار و ارتعاش برای متراکم کردن خاک استفاده می شود. این مدل غلتک خود به انواع بزرگ و کوچک تبدیل می شود. وزن غلتک های ارتعاشی، نصف انواع غیر لرزنده می باشد و سرعت مجاز عملکرد آن ها به نوع خاک و عمق مورد نظر برای تراکم بستگی دارد.

غلتک کوچک
غلتک های کوچک زیر مجموعه نمونه ارتعاشی بوده و شامل تخماق های دستی، ویبراتورهای صفحه ای و ویبراتورهای دستی می شود. از غلتک های کوچک ارتعاشی به منظور کوبیدن سطوح کوچک خاک و یا قسمت هایی که امکان عبور این ماشین در آن جا نیست، استفاده می شود. آن چه که بر عملکرد بهتر این گونه غلتک ها تأثیرگذار می باشد، وزن آن ها و میزان فرکانس و دامنه ارتعاش آن ها می باشد.

غلتک بزرگ
غلتک های بزرگ که از دیگر زیرمجموعه های انواع ارتعاشی می باشد، شامل انواع پاچه بزی و ویبراتوری، چرخ لاستیکی ارتعاشی، چرخ آهنی صاف ارتعاشی و شبکه ای ارتعاشی می باشد.

انواع ماشین چرخ آهنی صاف علاوه بر متراکم کردن خاک، عملیات خرد کردن ذرات سنگ را نیز انجام داده و از این رو باعث ایجاد یک صفحه صاف می شوند. نمونه غلتک های کوچک و بزرگ که در بالا از آن ها نام برده شد، دارای فرکانس و دامنه نوسان قابل تنظیم هستند. این قابلیت باعث می شود تراکم به میزان دلخواه انجام شده و صورت پذیرد.

غلتک با چرخ فولادی صاف
از این مدل به منظور صاف کردن نهایی کار و مسطح کردن استفاده می شود و با نام غلتک اتو نیز شناخته می شود. استفاده از این نمونه به منظور متراکم کردن خاک های دانه دار از جمله شن، ماسه و خرده سنگ صورت می گیرد. عملکرد این ماشین به گونه ای است که با ایجاد یک لایه و پوسته نازک متراکم در زیر چرخ، مانع از گسترش فشار در لایه های زیرین و تراکم آن ها می شود.

این نمونه از ماشین آلات عمرانی دارای انواع متفاوتی می باشد که از جمله می توان به انواع غلتک سه چرخ (دو محوری)، دو محوری تاندوم و سه محوری تاندوم اشاره کرد. انواع غلتک های سه چرخ عملکرد بهتری در حذف و کاهش ناهمواری های عرضی سطح دارد. در این ماشین عمرانی تمرکز فشار روی چرخ وسط بوده و هنگام عبور ماشین از روی بلندی ها باعث تراکم سطح خاک می شود. این گونه غلتک ها با استفاده از وزن که معمولا برحسب تن می باشد، نیز دسته بندی می شوند.

برای استفاده از غلتک با چرخ فولادی صاف، باید به موارد زیر توجه شود:

  • سرعت این ماشین در هنگام استفاده باید آهسته و یکنواخت بوده و از شتاب و توقف ناگهانی در هنگام استفاده از آن جلوگیری شود.
  • چرخش های ناگهانی نباید صورت پذیرد.
  • در صورت استفاده بر روی سطح داغ و مصالح چسبنده، باید از سیستم آب پاشی استفاده شود.
  • از توقف آن بر روی آسفالت که در حال سرد شدن است باید جلوگیری کرد. چرا که باعث ایجاد فرورفتگی در سطح می شود.

غلتک چرخ لاستیکی
این مدل مسطح بوده و عمل تراکم در آن ها با استفاده از وزن استاتیک و ورز دادن انجام می شود. این غلتک ها دارای هر دو چرخ بزرگ و کوچک می باشند. به منظور متناسب کردن این ماشین برای انجام عملیات تراکم می توان به آن ها وزنه اضافه کرد. انواع غلتک های پنوماتیک که دارای لاستیک بزرگ هستند، از 13.5 تا 200 تن وزن دارند و دو یا چند لاستیک بزرگ در یک محور منفرد مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از غلتک های پنوماتیک که وزن زیادی دارند، برای متراکم کردن خاک با لایه های ضخیم استفاده می شود. از این مدل برای متراکم کردن بستر فرودگاه و خاکریز سدها استفاده می شود. با استفاده از چهار روش می توان قدرت تراکمی غلتک های چرخ لاستیکی را مشخص کرد که این چهار روش شامل وزن ناخالص دستگاه، وزن خالص هر چرخ، فشار باد داخل لاستیک و وزن هر سانتی متر پهنای لاستیک می باشد.

غلتک پاچه بزی
در ساخت این مدل غلتک از یک استوانه مجهز به تعدادی پایه های متصل استفاده شده است. این پایه های متصل تا اندازه زیادی می تواند به عمل تراکم کمک کند. عمل تراکم در این ماشین با استفاده از فشار استاتیکی و عمل ورز دادن صورت می پذیرد. در برخی نمونه های این ماشین از ضربه برای متراکم کردن خاک استفاده می شود که فرکانس ضربه های وارد شده تقریبا به اندازه غلتک های لرزه ای می باشد.

غلتک دارای صفحات فولادی
این نوع از غلتک به انواع پاچه بزی شباهت داشته اما به جای پایه های متصل، دارای صفحات بزرگ فولادی بر روی استوانه غلتک می باشد. در این نمونه، در حین انجام عملیات تراکم اختلال کم تری در سطح خاک نیز ایجاد می شود.

متراکم کننده های شبه بولدوزر
این نوع از غلتک ها، تنها برای متراکم کردن خاک مورد استفاده قرار نمی گیرند و در هنگام هل دادن خاک های سست، خاک های زیرین را نیز متراکم می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>