اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد تزریق پلاستیک در ساخت اسباب بازی

ساخت اسباب بازی با استفاده از تزریق پلاستیک

یکی از کاربردهای ریخته گری تزریق پلاستیک در ساخت اسباب بازی است. اسباب بازی های مختلفی که با استفاده از ریخته گری تزریق پلاستیک ساخته می شوند عبارت اند از عروسک های پلاستیکی، اسباب بازی های چرخ دار و سازه های پلاستیکی مثل لگو. در موارد بسیاری، این پلاستیک ها به گونه ای ساخته می شوند که شبیه به جنس های دیگر مثل چوب، چرم و ابریشم به نظر بیایند.

تاریخچه ی ساخت اسباب بازی دایکستی به اوایل قرن بیستم بر می گردد. البته لازم به ذکر است که اسباب بازی های دایکستی امروزه در برخی اسباب بازی های کلکسیونی به کار می روند. اگر شما هم اهل جمع کردن اسباب بازی کلکسیونی باشید، احتمال زیاد شما هم از این قبیل اسباب بازی ها دارید.

اسباب بازی دایکستی چیست؟

برای ساخت اسباب بازی های دایکستی فقط از پلاستیک استفاده نمی شود و فلز واقعی نیز در آن ها به کار می رود. به همین دلیل این اسباب بازی ها از اسباب بازی های صرفاً پلاستیکی سنگین تر هستند. دلیل نامگذاری دایکستی نیز همین است. خود واژه ی دایکست به ریخته گری در یک قالب با استفاده از ترکیب فلزهای روی، آلومینوم، منیزم و مس گفته می شود.

عموماً بسیاری از تولید کنندگان، پلاستیک به قالب تزریق می کنند تا اسباب بازی سبکی با هزینه ی کمتر بسازند؛ اما جایگزین کردن پلاستیک با فلز ذوب شده شکلی قوی تر و سنگین تر به دست می دهد. عیب آن افزایش هزینه و قیمت اسباب بازی است. به عنوان مثال، برخی از اسباب بازی های ترانسفورم، بدنشان پلاستیکی است اما بخش های خاصی از آنها از فلز درست شده است. بیشترین کاربرد دایکست در نیمه ی پایین اکشن فیگورهاست تا ثبات بیشتری داشته باشند.

تاریخچه ی ساخت اسباب بازی دایکستی

امروزه انواع مختلف اسباب بازی های دایکست وجود دارند. با وجود این، همانطور که گفتیم اولین استفاده از دایکست در اسباب بازی ها به اوایل قرن بیستم بر می گردد که برادران داوست بدنه ی اولیه ی اتومبیل را در امریکا تولید کردند. البته شرکت هایی نیز در اوایل سال های 1900 با استفاده از ریخته گری فلز و فنون مشابه اسباب بازی تولید می کردند.

در سال 1968، ماتل با ورود دایکست گسترده به خط تولید هات ویلز، طوفانی به پا کرد و مسیر آینده ی شرکت های تولیدی اسباب بازی دایکست برای کودکان و کلکسیون داران بزرگسال را هموار کرد. این جریان سالیان سال ادامه یافت و شرکت های دیگر شروع به ساخت و تولید دایکست کردند.

با روش دایکست یا ریخته گری بیشتر چه نوع اسباب بازی هایی ساخته می شود؟

اگرچه در تولید ترانسفورمرهای قدیمی از فلزات دایکست استفاده می شد، اما امروزه کمتر شاهد استفاده از این مواد در تولید اسباب بازی ها هستیم.. بیشتر اسباب بازی های ارزان فاقد فلز هستند؛ حتی بسیاری از ماشین های "هات ویلز" ترکیبی از دایکست و پلاستیک هستند و بخش اعظم فلز را برای خطوط تولید کلکسیونی نگه می دارند.

در اسباب بازی های کلکسیونی دیگری مثل اکشن فیگور از دایکست استفاده می شود تا بتوانند ثابت بمانند. ممکن است در اسباب بازی ها استفاده از دایکست به چشم بخورد، اما در کل دایکست را بیشتر برای اسباب بازی های خیلی گران قیمت و پیشرفته که مخصوص کلکسیون دارها هستند به کار می برند نه برای اسباب بازی هایی که برای بازی کودکان ساخته می شوند.

فرآیند ساخت اسباب بازی با روش دایکستی

در کارخانه، یک ظرف بزرگ حاوی پلاستیک یا فلز درون بشکه ای داغ قرار می گیرد که برای ذوب کردن محتوای ظرف است. وقتی پلاستیک یا فلز ذوب شد، لوله یا پیستون پیچ مانندی شروع به هل دادن آن در نازل هایی می کند که روی قالب یا شکلی خاص برای اسباب بازی مورد نظر قرار دارند.

قالب را یک شبیه قالب یخ بسته یخ های مکعبی در نظر بگیرید. محتوای ذوب شده از یک طرف تزریق می شود تا اینکه تمام فضاها و معکب ها پر شوند. قالب معمولاً در دمای خاصی نگه داشته می شود تا اسباب بازی بتواند سخت شده و وقتی تزریق به اتمام رسید، شکل بگیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>