اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اضافه کردن رنگ تزریق پلاستیک

فرض کنیم ایده ی ساخت یک محصول پلاستیکی دارید و تمام کارهای اولیه ی تولید را انجام داده اید. حالا وقت پرداختن به رنگ است، چون با رنگ می توانید به قطعه ی تولیدی خود جان ببخشید. به نظرتان کار ساده ای می رسد، نه؟ اما حقیقت این است که آنقدرها هم ساده نیست.

چند نکته هست که باید در مورد ترکیب رنگ ها در تزریق پلاستیک بدانید وگرنه این امکان وجود دارد که نتیجه ی کار برایتان نا امید کننده باشد.اگر اطلاعات لازم در مورد چگونگی اضافه کردن رنگ در تزریق پلاستیک و ترکیب رنگ ها داشته باشید، هم در وقت و پول صرفه جویی میکنید، هم وقتی محصولتان تولید شد، نا امید و سرخورده نمیشوید.

راه های آماده کردن رنگ برای تزریق پلاستیک

قبل از اینکه به چگونگی اضافه کردن رنگ در تزریق پلاستیک فکر کنید، باید رنگ را به روش های زیر آماده کنید:

رنگ های ترکیبی

اولین روش آماده سازی رنگ، رنگ های ترکیبی نام دارد که به آن پیش ترکیب هم میگویند. رنگهای ترکیبی را تامین کننده ی رزین میسازد. روش کار به این صورت است که پیگمنت ها و مواد خام با هم ترکیب می شوند تا حبه ها یا ساچمه های پلاستیکی رنگی تولید شوند.

این ساچمه ها آماده اند و می توان آنها را به قالب تزریق کرد. تولیدکنندگان می توانند رنگ های متداول را به سرعت بسازند و حتی ممکن است که آن را در انبار داشته باشند. اگر رنگی سفارشی در نظر دارید، می توانید به تامین کننده ی رزین سفارش دهید، اما معمولاً باید حداقل سفارشی یک تنی داشته باشید وگرنه برای مقادیر کم از لحاظ قیمتی برایتان به صرفه نخواهد بود.

مستربچ

مستربچ عبارت است از ترکیب یک نوع پودر و یک ماده ترموپلاستیک. رنگ های مستربچ را نیز تامین کنندهی رزین میسازد. مستربچ را می توان به رنگهای استاندارد یا سفارشی تهیه کرد، اما این حبه ها یا ساچمه های پلاستیکی پیگمنت های سنگینی دارند، 50 درصد رنگ و 50 درصد رزین.

مستربچ به همان شکل موجود قابل اضافه کردن به تزریق پلاستیک نیستند، بلکه باید با پلاستیک رنگنشده ترکیب شود تا به نسبت 2 درصد رنگ در مقابل کل حجم برسد. برای حداقل سفارش یک تن، این مستربچ 20 تن پلاستیک قابل ریخته گری می شود؛ بنابراین فقط زمانی منطقی است که قصد داشته باشید قطعه ی نهایی را در مقادیر خیلی زیاد تولید کنید.

رنگ آمیزی حلال

در این روش یک روغن پیگمنتی یا رنگی با یک حلال ترکیب می شود. این حلال قبل از تزریق به طور کامل روی حبه های بدون رنگ پاشیده می شود. در این روش، نسبت رنگ به پلاستیک چندان قابل کنترل نیست.

ترکیب پیگمنت خشک

روش آخر ساده است. در این روش پودر رنگ یا پیگمنت خشک مستقیماً با حبههای پلاستیک ترکیب می شود. نسبت ترکیب باید 2 درصد رنگ به کل حجم باشد. حبه های پلاستیک باید قبل از افزودن پیگمنتها خشک باشند. این ترکیب کردن نیز تقریبی است. بیشتر رنگ های خشک به حبه های پلاستیک می چسبند اما مقداری نیز به دیواره های ظرف و لوله های مربوط خواهند چسبید، بنابراین از غلظت رنگ کاسته خواهد شد.

وقتی ترکیب از ظرف خارج شود، رطوبت هوا نیز جذب آن خواهد شد. با همه ی این توضیحات، برای حجم های کوچک از یک رنگ سفارشی، این شیوه به صرفه است. اما این را نیز در نظر بگیرید که متغیرهای زیادی می توانند باعث شوند که دقیقاً رنگ مورد نظر خود را نگیرید؛ باید ببینید به سودی که میکنید میارزد یا نه.

تغییر رنگ

یکی از مشکلاتی که می توان انتظار داشت در مبحث رنگ در تزریق پلاستیک پیش آید، به دست نیامدن رنگ مورد نظر یا تغییر رنگ است. در تغییر رنگ، رنگ قطعه در کلیه سطح ها یکنواخت نبوده یا با رنگ نمونه های اولیه منطبق نیست.تغییر رنگ به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد:

  • رنگ به صورت مناسب ترکیب نشده است.
  • جنس رنگ با جنس مواد اولیه ی مورد استفاده سازگار نباشد.
  • به سیلندر، حرارت بیش از حد وارد شده است.
  •  فشار وارد شده در حین فرایند تزریق بیش از حد بوده که خود این فشار باعث ایجاد حرارت بیشتر شده است.
  •  هوا به دام افتاده و نتوانسته خارج شود.
  • برای اینکه رنگ دلخواهتان را به دست آورید و تغییر رنگ کارتان را خراب نکند، موارد زیر را رعایت کنید:
  •  مواد در بخش ترکیب رنگ به صورت صحیح و با دقت ترکیب شوند. توصیه می شود از میکسر استفاده کنید.
  • به دمای المنت های سیلندر توجه کنید و در صورت لزوم آن را کاهش دهید.
  •  به دمای المنت نازل دقت کنید و در صورت لزوم آن را کاهش دهید.
  • قالب را به دستگاهی با ظرفیت تزریق پایینتر منتقل کنید.
  • فشار تزریق را کاهش دهید. همچنین فشار نگهداری و بارگیری را کم کنید.
  •  شیارهای خروج هوا را تمیز کنید و اگر شیار وجود ندارد، شیار ایجاد کنید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>