اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کوپلر

انواع مختلف کوپلر
کوپلرها انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • کوپلر تبدیل
  • کوپلر پیچی قفل شونده
  • کوپلر انتهایی
  • کوپلر گروتی
  • کوپلر جوشی میلگرد و سازه
  • کوپلر استاندارد یا رزوه راستگرد
  • کوپلر با رزوه چپ و راست
  • کوپلر موقعیت
  • کوپلر برای آرماتورهای فشاری

استفاده از هریک از انواع کوپلرها با توجه به مکان و شرایط قرارگیری، زمان و موقعیت بستن آرماتور متفاوت می باشد. چرا که هریک از آن ها برای استفاده در شرایط مختلف طراحی شده اند.

کوپلر تبدیل
کوپلر تبدیل دارای دو سایز مختلف بوده و امکان اتصال دو آرماتور با قطرهای متفاوت را فراهم می کند. این گونه کوپلرها معمولا در ابتدا به آرماتوری که قطر بیش تری دارد بسته می شود.

کوپلر پیچی قفل شونده
این نوع کوپلر نوعی خاص از وصله های مکانیکی است و استفاده از آن در زمان هایی که طول آرماتور در حدود 20 سانتی متر باشد، صورت می گیرد. این نوع اتصال مکانیکی بهترین روش برای ادامه دادن میلگردهای انتظار کوتاه، تعمیر و مقاوم سازی بتنی می باشد.

کوپلر انتهایی
کوپلر انتهایی جایگزین مناسبی برای خم های انتهایی تیر و ستون بوده و می تواند فضا را برای آرماتوربندی و بتن ریزی به میزان 60 درصد فراهم کند.

کوپلر گروتی
استفاده از کوپلر گروتی بیش تر برای سازه های پیش ساخته استفاده می شود. ساختار این گونه بتن ها به گونه ای است که از یک طرف دارای رزوه و از سمت دیگر دارای محفظه ای برای ریختن بتن گروت می باشند. استفاده از این کوپلر در قطعات پیش ساخته مانند تیر، ستون یا دیوار امکان پذیر می باشد.

کوپلر جوشی میلگرد و سازه
استفاده از کوپلر جوشی میلگرد و سازه امکان اتصال آرماتور به سازه فلزی را ایجاد می کند. جوشکاری این نوع کوپلرها نیاز به گرمایش نداشته و قابل جوشکاری می باشند.

کوپلر استاندارد
کوپلر استاندارد که با نام کوپلر رزوه راستگرد نیز شناخته می شود، در همه قسمت های سازه بتنی قابلیت استفاده دارد. از کوپلر استاندارد در مکان هایی که حداقل یکی از آرماتورها امکان چرخش داشته باشد، استفاده می شود. برای تولید این کوپلرها از میلگرد به عنوان مواد اولیه استفاده می شود.

کوپلر با رزوه چپ و راست
از این کوپلر در مکان هایی که هیچ از یک آرماتورها امکان چرخش نداشته باشند، استفاده می شود. نحوه ساختار این گونه کوپلرها به گونه ای است که با چرخاندن کوپلر رزوه های دو آرماتورو با کوپلر درگیر شده و رزوه ها تا انتها درون کوپلر بسته می شوند.

کوپلر موقعیت
استفاده از کوپلر موقعیت در مکان هایی که دو آرماتور قادر به حرکت نبوده و به صورت مجزا در دو قسمت سازه بتنی قرار گرفته اند، صورت می گیرد. کوپلر موقعیت از یک قسمت نر و ماده و یک مهر قفل کننده تشکیل شده است.

کوپلر برای آرماتورهای فشاری
از کوپلر فشاری برای آرماتورهایی که تحت بار فشاری هستند استفاده می شود. استفاده از این کوپلر به منظور انتقال بار فشاری بین دو میلگرد که انتهای آن به صورت قائم بریده شده است، صورت می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>