اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دستگاه وایرکات چیست؟

دستگاه وایرکات چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

وایرکات یا ماشین کاری تخلیه ی الکتریکی سیمی، فرآیند ماشین کاری فلز است که طی آن یک ابزار هزاران جرقه را از یک قطعه ی فلزی تخلیه می کند. این نوع از ماشین کاری که فرآیندی غیر قراردادی است، روی مقاومت قطعات در مقابل فرآیندهای ماشین کاری کار می کند، اما فقط در صورتی که این قطعات رسانای برق باشند.

قطعات وایرکات معمولاً غیر آهنی هستند و شامل استیل، تیتانیوم، آلیاژها، برنج و بسیاری فلزهای دیگر می شوند. در وایرکات، فلز را نمیبرند بلکه آن را ذوب یا بخار می کنند و ضمن اینکه خط خیلی دقیقی ایجاد می کند، خرده های کمی باقی می گذارد.

از آنجا که وایرکات مورد استقبال عظیم صنایع مختلف قرار گرفته، کاربردهای متنوعی برای ماشین کاری تخلیه ی الکتریکی ایجاد شده است. وایرکات چند کاره است، می تواند فلزهای سخت را ببرد و فضای کار چندان وسیعی نیز نمی خواهد.

تفاوت های بین وایرکات و ماشین کاری تخلیه ی الکتریکی قراردادی

دو نوع ماشین کاری تخلیه ی الکتریکی وجود دارد: قراردادی و سیمی. ماشین کاری تخلیه ی الکتریکی سیمی، همانطور که در بالا گفته شد، از یک ابزار برای پخش کردن جریان برق استفاده می کند. این ابزار که کاتد محسوب می شود، در قطعه ی فلزی که آند باشد، جاری می شود و جریان الکتریکی واکنش نشان می دهد.

بدین ترتیب فلز را ذوب یا بخار می کند. در نتیجه ی جریان دی الکتریک، خرده های ریزی که ایجاد می شوند از روی سطح قطعه شسته می شوند. وایرکات یا ماشین کاری تخلیه ی الکتریکی سیمی، جریان برق را به وسیله ی یک سیم باریک فشرده تخلیه می کند که به عنوان کاتد عمل می کند و در امتداد مسیر برش مورد نظر هدایت می شود.

یک جریان دی الکتریک که جرقه ها را فیلتر و هدایت می کند، سیم و قطعه فلزی را در بر می گیرد. سیم باریک دقت در برش را ممکن میسازد. عرض برش ها سه اینچ بوده و دقت قرارگیری 0.0002-/+ است. این دقت بالا برش های پیچیده و سه بعدی را ممکن میسازد و در این روش، سوراخ ها، قالب ها و صفحات نواری با دقت بالایی تولید می شود.

تجهیزات وایرکات به صورت کامپیوتری با ابزارهای کنترل دیجیتال کار می کنند؛ این ابزارها می توانند سیم را بر محوری سه بعدی کنترل کنند تا انعطاف بیشتری داشته باشند. در حالی که ماشین کاری تخلیه ی الکتریکی قراردادی همیشه نمی تواند گوشه های سخت یا الگوهای خیلی پیچیده را تولید کند، دقت بالای روش وایرکات، ساخت الگوها و برشهای پیچیده را ممکن میسازد.

به علاوه، این روش می تواند فلزها را به عرض 0.004 اینچ برش بزند. در ضخامتی مشخص، وایرکات فقط باعث تبخیر فلز می شود و در نتیجه از ایجاد خرده براده جلوگیری می کند.

سیم واحدهای وایرکات به همه طرف جرقه میپاشند، این یعنی که برش باید کلفت تر از خود سیم باشد. به بیان دیگر، چون سیم با حلقه ای از جریان احاطه شده است، کوچک ترین و دقیقترین مسیر برش قطر افزوده ی حلقه و سیم است. تولید کنندگان سیم های باریکتر و باریکتر تولید می کنند تا بتوانند برش های کوچک تر با دقت بیشتر انجام دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>