اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کارگاه قالب پلاستیک

امروزه یکی از رایج ترین روش ها برای تولید قطعات پلاستیکی استفاده از قالب تزریق پلاستیک است.برای ساخت انواع قطعات پلاستیکی از دستگاه های تزریق استفاده می شود.در واقع مهم ترین بخش کارگاه های تولید قطعات پلاستیکی قالب تزریق پلاستیک و دستگاه های تزریق هستند.

امروزه کارگاه های تولید قطعات پلاستیکی از دو بخش تشکیل شده اند. بخش اول شامل دستگاه تزریق پلاستیک است و بخش دوم شامل تولید قالب تزریق پلاستیک است.قالب ها در انواع گوناگون با اندازه و کاربری های مختلف ساخته می شوند و سپس بر روی دستگاه تزریق نصب می شود تا فرآیند تزریق و قطعه سازی به صورت کامل انجام شود.

امروزه دستگاه های تزریق پلاستیک از روش ها متفاوتی برای استفاده از قالب تزریق پلاستیک استفاده می شکنند.یکی از متداول ترین روش ها روش تزریق پرفشار است که با استفاده از آن مواد مذاب پلاستیک به داخل قالب قطعه با فشار زیادی تزریق می شوند و باعث می شوند که قطعه پلاستیکی مورد نظر شکل گرفته و ساخته شود.

معیارهای مناسب شناسایی و بررسی کارگاه قالب سازی برای قالب تزریق پلاستیک

امروزه برای شناسایی و انتخاب یک کارگاه تولید قالب تزریق پلاستیکی معیار ها و روش های زیادی وجود دارد. ما در اینجا سه مورد از مهم ترین این معیار ها را به شما اعلام می کنیم.

1- در ابتدا شما باید هزینه تولید قالب تزریق پلاستیک، کیفیت و جنس قالب را مورد بررسی قرار دهید.در واقع یکی از مهم ترین بخش های تولید قطعات صنعتی هزینه اولیه تولید قالب است.این نکته را باید به خاطر داشته باشد که هزینه قالب سازی اولیه مخصوص قالب تزریق پلاستیکی به هیچ عنوان ارزان قیمت نیست.چرا که فرآیند تولید قالب بسیار سخت و پیچیده است و اگر حتی در اندازه و مقیاس ها اشتباهی رخ دهد قطعات تولید شده مناسب کار شما نخواهند بود و به اصطلاح قالب مناسب تزریق نیست.

2- انتخاب یک کارگاه با تخصص مناسب شما برای استفاده از قالب تزریق پلاستیک و فرآیند تزریق پلاستیک. امروزه کارگاه های تزریق پلاستیک هر کدام به صورت تخصصی برای تولید یک محصول استفاده می شوند.به عنوان مثال کارگاه های تولید محصولات دارویی هیچ وقت بر روی تولید اسباب بازی فعالیت نمی کنند.شما باید بر اساس قالب تزریق پلاستیک خود و محصولی که مد نظر دارید مناسب ترین کارگاه را انتخاب کنید. همچنین دستگاه های تزریق پلاستیک نیز در هر کدام از این کارگاه ها متفاوت است.

3- مهارت قالب سازی برای تولید قالب تزریق پلاستیک از مهم ترین بخش ها است. شما برای بررسی مهارت کارگاه تولید قالب تزریق پلاستیک خود باید نمونه کار های قبلی آنها را مشاهده کنید.این نکته را به یاد داشته باشید که کارگاه تولید قالب شما باید در زمینه ساخت قالب تزریق پلاستیک مشابه نمونه کار داشته باشد.مهارت قالب ساز باعث می شود که قلب شما با بهترین کیفیت و دقت ساخته شود و در نتیجه محصول نهایی شما که با استفاده از این قالب ساخته می شود نیز دارای کیفیت و ظرافت بالایی باشد.

موارد تشخیص یک کارگاه قالب سازی مناسب

برای انتخاب یک کارگاه مناسب برای تولید قالب تزریق پلاستیک باید به موارد زیر نیز توجه کنید.سطح دانش نفرات و متخصصین کارگاه قالب سازی باید بر اساس دانش روز بالا باشد. ساخت قطعات پیچیده به طرح های هندسی خاص نیازمند دانش بالایی در زمینه علوم ریاضی و هندسه دارد.

تجهیزات مورد استفاده برای تولید قالب تزریق پلاستیک نیز باید بروز باشند استفاده از تجهیزات قدیمی و مستهلک باعث می شود که کیفیت قالب ساخته شده برای شما کاهش پیدا کند.توانایی فنی و دانش فنی تخصصی کارگاه تولید قالب تزریق لاستیک و تست آنها بر نرم افزار های طراحی و سه بعدی بروز دنیا مانند Solidworks و Catia نیز باید در حد بالای باشد.

بررسی رزومه و تجربه قالب ساز نیز یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. قالب سازی مورد نظر برای تولید قالب تزریق پلاستیک مد نظر شما باید از تجربه و توانایی کافی برخوردار باشد.استفاده از مراکز آزمایش و تست قالب ساخته شده در کارگاه نیز یکی از مواردی است که شما باید مد نظر قرار دهید. قالب تزریق پلاستیک ساخته شده باید در شرایط مختلف تست و بررسی شود تا در صورت بروز مشکل و خطا بتوان رفع عیب نمود.

پرس و جو از مشتریان سابق کارگاه های تولید قالب تزریق پلاستیک نیز می تواند به شما کمک کند تا از کیفیت نهایی قالب های ساخته شده توسط آنها اطمینان حاصل فرمایید.بعد از اینکه کارگاه مورد نظر خود را پیدا کرده اید باید در هنگام سفارش قالب تزریق پلاستیک خود موارد زیادی را مد نظر قرار دهید. ما در اینجا موارد ضروری و مناسب را به شما اعلام می کنیم.

در ابتدا باید با استفاده از واحد مهندسی کارگاه مورد نظر بخش های طراحی اولیه و نقشه قالب تزریق پلاستیک را بررسی کنید و بخش های مختلف و بخش های هندسی خاص قالب را مورد بررسی دقیق قرار دهید.تماماً خطاها باید در این بخش رفع شوند تا شکل نهایی آماده قالب سازی شود.

بعد از اینکه شکل نهایی قالب مورد تائید قرار گرفت باید فرآیند تولید قالب نیز آغاز گردو برای این کار باید بر اساس نوع استفاده قالب تزریق پلاستیک از جنس و مواد اولیه مناسب استفاده شود.طبیعی است که استفاده از مواد اولیه با کیفیت باعث می شود که طول عمر قالب افزایش پیدا کرد و هزینه های تولید قالب نیز کاهش پیدا کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>