اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تولید قطعات صنعتی

بررسی روش های تولید قطعات صنعتی و انواع قالب های صنعتی

در سال های اخیر صنعت رشد بسیار خوبی داشته است و به همین دلیلی لزوم تولید قطعات صنعتی در شرکت ها افزایش داشته است. استفاده از ماشین آلات مختلف استفاده از قطعات صنعتی مختلف را در پی داشته است. این کار به منظور سرعت و کیفیت انجام کارها و پروژه ها امری ضروری به نظر می رسد و به همین انواع قالب های صنعتی ساخته و تولید شده است.

تولید قطعات صنعتی چیست و چگونه انجام می شود

استفاده از قطعات صنعتی در کارخانه ها و کارگاه ها رشد بسیار بالایی داشته است. تولید قطعات صنعتی با توجه به همین رشد امروزه به یکی از بخش های مهم در صنعت تبدیل شده است و استقبال از قطعات صنعتی باعث شده است که مهندسین از روش های مختلف اقدام به تولید و ساخت قطعات صنعتی بپردازند.

در این بین برای تولید قطعات صنعتی باید دقت، مهارت و تجربه بسیار بالایی را داشته و از آن ها برای ساخت قطعات با دقیق ترین قطعات و قالب های صنعتی استفاده کرد. برای ساخت قطعات صنعتی استفاده از دستگاه های ریخته گری و برش و تراش امری عادی بوده و با استفاده از این دستگاه ها قطعات با دقت کارکرد و عملکرد و ساختار بسیار بالا ساخته می شوند.

تولید قطعات صنعتی باید بر اساس اصول و استاندارد های بالایی باشد چرا که قطعات تولید شده باید دارای مقاومت بالا و استحکام مناسب در برابر سایش و تغییر شکل داشته باشند. امروزه ساخت قطعات صنعتی برای بخش خودرو سازی رونق بسیار بالایی دارد و از قطعات ساخته شده برای تولید انواع خودرو ها استفاده می شود.

انواع قالب های صنعتی و موارد استفاده از آن ها

امروزه از قالب های صنعتی برای تولید قطعات مختلف استفاده می شود. با توجه به اهمیت استفاده از قالب ها انواع مختلفی از آن ها در صنایع گوناگون استفاده می شود. انواع قالب های صنعتی استفاده شده در بخش های مختلف عبارت اند از:

1- قالب های ریخته گری

از این قالب ها برای ساخت قطعات صنعتی خاص استفاده می شود. انواع قالب های صنعتی در زمینه ریخته گری ساخته شده است. این قالب ها برای ساخت ابزار های ساده تا پیچیده ترین بخش های قطعات صنعتی استفاده می شود.

2- قالب های تزریق پلاستیک

قالب های تزریق پلاستیک به عنوان یکی از پرکاربرد ترین قالب های تولید قطعات پلاستیک در دنیا شناخته می شود. امروزه استفاده از قطعات پلاستیک برای بخش های مختلف صنعت رشد و رونق بسیار بالایی داشته است از همین رو ساخت قطعات صنعتی با استفاده از انواع قالب های صنعتی پلاستیکی نیز رشد و رونق بسیار بالایی پیدا کرده است.

قالب های تزریق پلاستیک برای تولید تقریباً تمامی قطعات پلاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد و دارای انواع بسیار گوناگونی می باشد.

3- قالب های آهنگری

قالب های آهنگری با استفاده از چکش کاری و استفاده از چکش برای ساخت قطعات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و این قالب به دلیل سختی زیاد در ساخت، نیاز به دقت بالا و همچنین وجود خطا در آن ها امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

4- قالب های پرس

پیکی از روش های مرسوم در تولید قطعات صنعتی استفاده از قالب های پرس برای تولید انواع قطعات صنعتی است. با استفاده از قالب های پرس می توان به راحتی انواع قالب های صنعتی را ایجاد و قطعات صنعتی مورد نظر را تولید کرد. خود قالب های پرس به چهار بخش زیر تقسیم می شوند.:

  • قالب های برش
  • قالب های کشش
  •  قالب های فرم
  •  قالب های خم

هر کدام از این قالب های پرس بر اساس موقعیت مناسب خود مورد استفاده قرار می گیرند.

بررسی روش های تولید قطعات صنعتی

برای ساخت قطعات صنعتی روش های زیاد وجود دارد. روش های تولید قطعات صنعتی با توجه به ساختار و استفاده از آن ها می تواند متفاوت باشد و بهترین این روش ها عبارت اند از:

1- تولید قطعه صنعتی به روش مکانیکی

در این روش با استفاده از چکش و روش های دستی به فلز هایی که توانایی شکل گیری داشته باشد اشکال را طراحی و ایجاد می کنند. این روش برای ایجاد اشکال پیچیده کاربرد چندانی ندارد.

2- جوشکاری

در این روش با استفاده از سیستم جوشکاری قطعات فلزی را به هم متصل کرده و می توان با استفاده از قطعات ساده قطعات پیچیده را ایجاد کرد. جوشکاری یک از روش های ساده ساخت قطعات صنعتی است.

3- تولید با استفاده از روش ریخته گری

ریخته گری را می توان یکی از قدیمی ترین روش های تولید قطعات صنعتی و از پرکاربردترین آن ها دانست. در این روش ابتدا فلز را به داغ کرده و آن را به صورت مذاب در آورده و وارد قالب های از پیش ساخته شده می کنیم. یکی از مناسب ترین روش های ساخت قطعات صنعتی استفاده از روش ریخته گی است.

4- تراشکاری

برای تولید قطعات صنعتی با این روش باید فلز را بر رو دستگاه های تراش قرار داده و با استفاده از نقشه های از پیش طراحی شده فلز ها را تراش داده و قطعات فلزی را تولید کرد. امروزه استفاده از تراشکاری برای تولید قطعات ظریف بسیار کاربرد دارد.

5- استفاده از دستگاه های لیزر

برای ساخت قطعات صنعتی از دستگاه های لیزر نیز استفاده می شود. امروزه استفاده از لیزر برای برش فلزات با طرح ها و نقشه های دلخواه رشد بسیار بالایی داشته است و تقریباً می توان گفت که دستگاه های لیزر توانسته اند به خوبی جایگاه خود را در بین روش های تولید قطعات صنعتی تثبیت کنند.

مراحل تولید یک قطعه صنعتی از ابتدا تا خط تولید

ساخت یک قطعه صنعتی شامل بخش ها و مراحل گوناگون می شود. مراحل تولید یک قطعه صنعتی بر اساس نوع قطعه و پیچیدگی های آن می تواند متفاوت باشد. امروزه با استفاده از کارشناسان خبره و استفاده از سیستم ها و تجهیزات نوین می تواند فرآیند و مراحل ساخت یک قطعه صنعتی را کاهش داد ه و مدت زمان لازم برای ساخت قطعات صنعتی را کمتر کرد.

پروژه های ساخت قطعات صنعتی معمولاً در ابتدا در بخش های تحقیق و توسعه آغاز شده و با ساخت نمونه های کامپیوتری آن وارد فاز تولید می شود و سپس بخش های مختلف قطعات با استفاده از روش های مختلف تولید شده و در نهایت قطعه به خط تولید ارسال می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>