اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

داربست

داربست انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی و ارائه نکاتی در زمینه آشنایی با آن ها می پردازیم.

داربست فلزی
داربست فلزی یکی از انواع داربست می باشد. آن چه که در تشکیل داربست فلزی مورد استفاده قرار می گیرد، لوله های فولادی با قطر 3/48 میلیمتری می باشد که اصطلاحا به آن ها لوله های 5 سانتی متری گفته می شود. ضخامت این لوله ها 4 میلیمتر می باشد و به وسیله بست داربست، به یکدیگر متصل می شوند.

داربست چوبی
داربست های چوبی نمونه ای از داربست های ثابت شناخته می شود. در تشکیل داربست های چوبی از تخته، خرک و پل موقت استفاده می شود. برای ساخت این داربست ها از نردبان های مخصوص استفاده می گردد.

داربست معلق
نحوه اجرا و برپایی این گونه داربست ها به گونه ای است که به دیوار ساختمان تکیه داده می شوند. به واقع استفاده از این مدل داربست در قسمت هایی که امکان برپایی آن بر روی سطح زمین امکان ندارد، صورت می گیرد. از آن جایی که داربست های معلق به شکل سکوهای بیرون زده از ساختمان دیده می شوند، به آن ها داربست معلق می گویند.

داربست مثلثی
آن چه که در تشکیل این گونه داربست ها مورد استفاده قرار می گیرد، فریم های مثلثی شکلی هستند که به صورت نر و ماده به یکدیگر متصل می شوند. از مزایای استفاده از داربست های مثلثی می توان به سهولت باز و بسته شدن و سرعت در اجرای آن، امکان باربری بسیار بالا به دلیل دارا بودن اجزای مورب ثابت و عدم نیاز به فرد ماهر در داربست بندی اشاره کرد.

داربست چکشی ستاره
در اجرای داربست چکشی ستاره از پایه های قائم و مهارهای افقی استفاده می شود. اتصال پایه های داربست به یکدیگر با مغزی و پین امکان پذیر می باشد. از مزایای استفاده از این داربست می توان به سهولت در باز و بسته کردن آن، قابلیت اجرا در ارتفاع های مختلف، قابلیت استفاده در داربست بندی نمای شاختمان و تأسیساتی هم چون تأسیسات پالایشگاهی، سهولت در انتقال آن و سرعت بالا در مونتاژ آن اشاره کرد.

داربست چکشی کاسه ای
داربست چکشی کاسه ای نمونه ای دیگر از انواع کاسه هایی است که می توان از آن ها در ساختمان سازی استفاده کرد. همانند داربست های چکشی ستاره ای، در مونتاژ این داربست نیز از پایه های قائم و مهارهای افقی استفاده می شود.

داربست مدولار چیست؟
در بالا به توضیح درباره داربست مثلثی و چکشی ستاره و کاسه ای پرداختیم. این داربست ها در دسته داربست مدولار قرار می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>