اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آیا تاکنون نام ترمووود را شنیده اید و با ویژگی های این چوب آشنا هستید؟ آیا می دانید زیبایی این متریال بی نظیر است و می توان از آن هم برای نماکاری و هم دکوراسیون داخلی استفاده کرد؟ با ما همراه باشید تا در مورد تمام آنچه که کنجکاو هستید آگاه شوید.

ترمو

چوب از جمله متریال های طبیعی است که پیشینه استفاده از آن به هزاران سال پیش باز می گردد. در گذشته بیشتر نیازهای مردم از جمله سرپناه، ابزارهای جنگ و شکار، ظروف غذاخوری، گاری ها، قایق ها و … به واسطه چوب تامین می شدند زیرا این متریال به وفور در جنگل ها یافت میشد و دسترسی به آن آسان بود. وزن چوب نسبت به سایر متریال ها سبک تر است و استحکام و مقاومت آن بالا می باشد. این ماده دارای خواص فیزیکی و مکانیکی فراوانی می باشد از جمله:

  • دسترسی آسان
  • قابلیت برش, کنده کاری و رنگ پذیری
  • عایق صوتی (آکوستیک)
  • عایق حرارتی و برودتی
  • تجدیدپذیری در طبیعت
  • مقاومت مکانیکی بالا
  • مقاومت خمشی
  • سختی زیاد
  • قابلیت شکل پذیری

با گذشت زمان چوب جایگاه ویژه ای در صنایع گوناگون پیدا کرد و با پیشرفت علم و تکنولوژی راه های مقاوم سازی آن کشف شد و امروزه از آن به عنوان متریالی ایده آل برای کاربردهای مختلف خصوصاً طراحی داخلی و طراحی نمای چوبی ساختمان استفاده می شود. در حال حاضر معماران و طراحان از نوعی چوب به نام چوب ترمو وود که نوعی چوب حرارت دیده است استقبال می نمایند زیرا این چوب علاوه بر زیبایی فوق العاده از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

ترمو

ترمووود چیست؟
ترمووود ( Thermowood) که ترمو وود یا چوب ترمو نیز نامیده می شود همان چوب طبیعی است که در اثر حرارت، ساختار سلولی آن دچار تغییر شده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر متوجه شد که اگر چوب با حرارت اصلاح شود ویژگی های مکانیکی و شیمیایی آن بهبود خواهد یافت، از این رو با استفاده از فناوری خاص چوب را در مجاورت بخار آب قرار می دهند تا میزان رطوبت آن کاهش یافته و به زیر 6 درصد برسد. با انجام اینکار میزان رطوبت چوب متعادل می گردد و اسیدی که در بافت چوب وجود دارد تبخیر شده و دیگر اثری ازجانوران میکروسکوپی در آن دیده نخواهد شد. فرآیند اصلاح حرارتی طول عمر چوب را افزایش می دهد زیرا دیگر شرایط مناسب برای رشد قارچ و کپک وجود ندارد. ترمووود بهترین جایگزین انواع چوب طبیعی برای استفاده در فضاهای باز است و مقاومت آن به حدی بالاست که می توان از آن برای پوشش نمای ساختمان استفاده کرد.

فرآیند تولید چوب ترمو
طی فرآیند thermal modification یا اصلاح حرارتی, چوب در معرض حرارت بالا قرار می گیرد و دیواره سلولی آن اصلاح حرارتی می شود. در این فرآیند اجزای دیواره سلولی چوب تخریب می شود و با ساماندهی مجدد, رطوبت آن کاهش می یابد. این امر باعث کاهش واکشیدگی چوب شده و دوام و طول عمر آن بالا می رود. در فرآیند اصلاح حرارتی رنگ چوب تیره می شود و مقاومت آن در برابر تغییرات جوی و رطوبتی نسبت به چوب معمولی بالاتر می رود.

نمای ترمووود
ترمو وود در مقایسه با چوب طبیعی مقاومت بالاتری دارد، از این رو بهترین گزینه برای اجرای نمای چوبی ساختمان و یا دکوراسیون داخلی در نظر گرفته می شود. اجرای نمای ترمووود توسط متخصصین و افراد ماهر صورت می گیرد زیرا آن ها به طور کامل با خواص ترمودد آشنایی دارند و به بهترین شکل نمای ترمو وود را اجرا می نمایند. ترمووود نما از نظر زیبایی بی نظیر است و به دلیل قابلیت جذب پایین آب عمر طولانی دارد، از این رو با خیالی آسوده می توان از آن در مناطق مختلف جغرافیایی استفاده نمود. این نوع چوب در برابر عوامل مختلف جوی مقاومت خود را حفظ کرده و همانند یک عایق دمایی عمل می کند. نمای چوبی ترمو وود از هدررفت حرارت ساختمان جلوگیری می نماید، در نتیجه منجر به حفظ اعتدال دمایی محیط می شود. اگر اجرای نمای چوب ترمو وود به درستی انجام شود، این نما سال ها بدون آسیب باقی خواهد ماند زیرا نه تنها آب در آن نفوذ نمی کند بلکه روند پوسیدگی و فرسایش آن به نسبت سایر چوب ها طولانی تر است. شما می توانید تصاویر زیبای نمای ترمووود را در سایت مشاهده نمائید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>