اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تأسیسات ساختمان

نکات لوله کشی تأسیسات ساختمان

  • لوله کشی آب سرد و گرم

در ساختمان های بزرگ و چند واحدی معمولا برای لوله کشی، از یک یا چند مسیر برای بالا بردن لوله آب گرم و سرد استفاده می شود. هر کدام از لوله های بالا رونده بایستی در اول مسیر خود، یک شیر فلکه قطع دستی داشته باشند.

دقت کنید که لوله انشعابات نیز در طبقات باید به شیر فلکه قطع و وصل، به منظور کنترل آب گرم و سرد، متصل باشند. پس از رعایت کردن نکاتی که ذکر شد، پخش و توزیع آب سرد و گرم در تمامی طبقات و واحدها به صورت جداگانه و بدون هیچ مشکلی، مانند لوله کشی ساختمان های قدیمی، انجام می پذیرد.

  • لوله کشی شوفاژها و پکیج ها

برای لوله کشی شوفاژها حتما باید از لوله های پلاستیکی استفاده شود. به دلیل فشار و گرمای زیاد آب، ممکن است که لوله های فلزی دچار خوردگی و زنگ زدگی شوند. اما این اتفاق برای لوله های پلاستیکی اتفاق نمی افتد.

  • لوله کشی فاضلاب

در لوله کشی فاضلاب باید یک کف شو در بالکن، تراس، محل نصب پمپ ها و مخازن نصب کنید. نصب گریل با کف شو در تمام رمپ هایی که با فضای آزاد ساختمان منتهی می شوند، ضروری می باشد. اگر منطقه ای که ساکن هستید دارای سیستم فاضلاب شهری می باشد، اتصال کف شوهای تراس، پارکینگ، زیرزمین، حیاط و تمامی خطوط آب باران ساختمان شما به فاضلاب شهری، مجاز نمی باشد.

شما اجازه اتصال مستقیم کف شوهای کولر، هواساز و ایرواشر را به شبکه های فاضلاب شهری ندارید. همچنین اتصال فاضلاب آشپزخانه ها به فاضلاب سرویس بهداشتی ممنوع می باشد.برای جلوگیری کردن از هر نوع پس زدگی بوی بد فاضلاب، برای چاه های داخل ساختمان که آب باران مستقیم وارد آن نمی شود، یک ونت تعبیه کنید.

  • لوله کشی گاز

برای لوله کشی گاز داخل ساختمان، دقت به یکسری نکات ضروری می باشد. در صورتی که در ساختمان شما قطر لوله بیشتر از قطر استاندارد باشد، باید این لوله ها را برش داد. باید یک شیر قفلی در ابتدای لوله کشی ساختمان نصب شود. حداکثر طول لوله اصلی گاز از علمک تا کنتور 25 متر می باشد.

اجرای لوله به صورت بارفیکسی نباید اجرا شود. لوله از بعد از کنتور نباید در بیرون از ساختمان قرار گرفته باشد. تعداد اتصالات پشت سر هم نباید از 2 عدد گذر کند. لوله رابطی که بین علمک تا کنتور قرار دارد، باید به صورت روکار نصب شود.

مراکز فروش انواع لوله های ساختمانی

  • در تهران

در تهران انواع لوله را می توان در محل های متعددی خریداری کرد. شاد آباد خیابان 17 شهریور، بازار آهن غرب تهران، خیابان حاجی لو، فدائیان اسلام خیابان شهید اکبری و اقدسیه از جمله این محل ها هستند.

  • در اصفهان

در اصفهان نیز مراکز خرید لوله های تأسیساتی بسیار متعدد می باشند اما شما می توانید در خیابان شیخ صدوق، خیابان شیخ بهایی، خیابان اشراق، خیابان بابوکان، خیابان سپهسالار، خیابان سجاد و خیابان احمد اباد این محصولات را خریداری نمایید.

سخن پایانی
در این نوشته سعی کردیم شما کاربران عزیز را با کلیه انواع لوله های آب و لوله های تأسیساتی آشنا کنیم. به این نکته دقت کنید که برای انتخاب بهترین نوع لوله آب باید ویژگی های مختلف لوله از جمله اتصالات، مقاومت، میزان رسوب زدگی و فاکتورهای دیگر را در نظر بگیرید.

امیدواریم این مطلب پاسخگوی شما دوستان گرامی بوده باشد و تمام اطلاعات مورد نیاز شما عزیزان را فراهم کرده باشد. نظرات و انتقادات خود را در مورد این مبحث از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>