اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما بیمه شخص ثالث تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
بیمه شخص ثالث از دم قسط
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

کشتی های خود ران

ساخت کشتی های هوشمند و ناوبری الکترونیکی امروزه به یکی از چالش های اصلی جامعه دریایی تبدیل شده است. اگرچه کارشناسان و تحلیلگران از آن به عنوان یک تحول یاد می کنند، اما 63 درصد از پاسخ دهندگان در یک نظر سنجی اعلام کردند نمی توان به کشتی های خودران اعتماد کرد.

در حالی که IMO استراتژی ناوبری الکترونیکی را به منظور کمک به صنعت کشتیرانی آغاز کرده است و حمایت از آن را در اولویت قرار داده است اما همان گونه که اشاره شد تحلیلگران و کارشناسان می پرسند قابلیت اطمینان پذیری در مقابل ناوبری الکترونیکی و کشتی های خود مختار را تا چه حد می توان تضمین کرد.

در ادامه این گزارش آمده است در حال حاضر صنعت کشتیرانی از پروژه های نوین و ایده های نوآورانه پشتیبانی می کند و به پیش بینی مؤسسه بیمکو تا اواخر سال 2021 نسل اول کشتی های خودران حامل کالا در آب های برخی کشورها فعالیت خواهند کرد.

در این میان نظر سنجی سایت safety4sea.com نشان می دهد بسیاری از افرادی که از صنعت دریایی پشتیبانی می کنند نمی توانند به یک سیستم خودران اعتماد کنند.در این میان 63 درصد پاسخ دهندگان معتقد بودند دریانوردان نمی توانند به سیستم های خودران اعتماد کنند در حالی که 37 درصدِ افراد پاسخگو مخالف این موضوع بوده و پشتیبانی خود را از آن اعلام کردند.

"Dimitrios Lyrakos" مدیر ارشد اجرایی ASCOT Consulting LTD با اشاره به ارتباط چالش برانگیز بین دریانوردان و فنّاوری های خود مختار یاد آورشد حتی اگر ناوبری الکترونیکی مخالفینی هم داشته باشد اما تغییر و تحول در صنعت کشتیرانی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: اعتماد سازی گام مهمی است که صنعت حمل و نقل دریایی باید بر آن متمرکز شود و دریانوردان باید به این موضوع پی ببرند که از این پس راه حل های هوشمندانه در صنعت دریایی و همچنین پذیرفتن تغییرات در ادامه روند کار یک موضوع واقعی است که باید نسبت به آن تن بدهند.

به گفته وی آنچه صنعت ناوبری الکترونیکی به آن نیاز دارد آموزش نیروی انسانی با تمرکز بر مسائل فنی و ذهنی ناشی از تغییرات فنّاوری است در این ارتباط آموزش تضمین می کند که دریانوردان برای تغییرات آینده آماده شوند.

بدین ترتیب با ادامه روند آموزش و یادگیری آنها می توانند به سیستم های خودران اعتماد کنند البته به شرطی که آموزش های لازم را ببینند تا از مزایا و معایب آن مطلع شوند آنان باید بدانند که دریانوردی یک فعالیت سنتی نیست و باید به یک حرفه در حال پیشرفت مداوم تبدیل شود.

مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>