اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما بیمه شخص ثالث تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
بیمه شخص ثالث از دم قسط
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

رادیاتور 

صادرات رادیاتور ایران:
ارزش معاملات بازار رادیاتور گرمایشی در سال 2018، مبلغ 1/5 میلیارد دلار بوده است که این عدد، قطعا در سال اخیر و حتی امسال، بسیار بالاتر رفته است و پیش بینی می شود همچنان رشد داشته باشد.

از این رقم بسیار بالا در بازار جهانی رادیاتور، کشور ایران تقریبا هیچ نصیبی نداشته است و تنها دو شرکت به صورت محدود در این بازار حضور داشته اند.

میزان رشد این بازار در آینده:
پیش بینی می شود بازار این محصول در بازه سال های 2019 تا 2025 با افزایش cagr به میزان 8/8% همراه باشد که عدد و رشد بسیار بالایی به حساب می آید. Cagr محصولات، معمولا در بهترین حالت، رشد 3% دارند اما رادیاتورها، آینده بسیار درخشان تری دارند.

یکی از مهم ترین دلایل رشد و بزرگی این بازار در دنیا، این است که تجهیزات و قطعات این محصول بعد از مدتی، نیاز به بروز رسانی و تعویض دارند و کشورهای بزرگ و پیشرفته ای که از این محصول به عنوان سیستم گرمایش خود استفاده می کنند، نیاز به این خدمات دارند.

دلیل دیگر، تکنولوژی ها و فن آوری های جدیدی است که برای کاهش مصرف انرژی ارائه می شوند. کشورها، تلاش می کنند تا تکنولوژی خود را دائما به روز کنند تا در مصرف انرژی ها، صرفه جویی کنند.

رو آوردن صنایع و پیمانکاران ساختمانی به این محصول به عنوان سیستم گرمایشی، به خصوص در سال های اخیر، سبب شده است تا رادیاتورها، بازار بسیار خوبی به دست آورند.

سرمایه گذاری و تمرکز در رادیاتورها و سیستم های گرمایشی صنعتی، می تواند سود بسیار خوبی به همراه داشته باشد؛ چرا که این بخش، سهم بسیار زیادی از بازار این محصول را به خود اختصاص داده است و روز به روز در حال گسترش است.

رادیاتور

رادیاتورهای برقی:
با توجه به اینکه این نوع از رادیاتورها، زیرساخت های کم هزینه تری دارند و فرسودگی در آنها کمتر است، تقاضای این نوع از رادیاتورها نیز رو به گسترش است.

این نوع از رادیاتورها، نیاز به هیچ گونه سیستم گرمایشی دیگری نیاز دارند و با اتصال به برق، کار گرمایش محیط را انجام می دهند. سهولت استفاده و بهره برداری این نوع از رادیاتورها، این پیش بینی را به همراه داشته که در سال های آینده، با رشد بازار آن مواجه خواهیم بود.

یکی از نقاط ضعف رادیاتورهای برقی، اتلاف انرژی بالایی است که دارند. همین امر سبب می شود تا از لحاظ مصرف انرژی، به صرفه نباشند.

رادیاتورهیدرولیکی

رادیاتورهای هیدرولیکی:
این نوع از رادیاتورها، تفاوت زیادی با رادیاتورهای معمول و رایج ندارند اما به سبب تکنولوژی های خاصی که در آنها به کار رفته است، مصرف انرژی آنها کاهش پیدا کرده است.

این رادیاتورها نیز، با بخار آب کار می کنند و موتورخانه نیز دارند و گرمای تولید شده توسط آنها، با استفاده از لوله، منتقل می شود.اما گرمای تولید شده توسط این نوع از رادیاتورها، به صورت اجباری توزیع نمی شود.

یعنی برای تنظیم حرارت در محیط های مختلف، با توجه به نیاز شما تنظیم می شوند و همه محیط را یکنواخت گرم نمی کنند. علاوه بر این، گرما را توسط باد منتقل می کنند که سبب می شود تا گرمایش، با سرعت بسیار بالاتری صورت بگیرد.

در رادیاتورهای هیدرولیکی، اتلاف انرژی به شدت کاهش پیدا کرده است و صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی صورت می گیرد که سبب می شود این محصول به لحاظ اقتصادی، به صرفه تر باشد.

با مقایسه آمارها، روشن می شود که رشد بازار رادیاتورهای هیدرولیکی نسبت به دیگر انواع رادیاتورها در سال های اخیر، بسیار بیشتر بوده است و در سال های آینده، گسترش بیشتری خواهد داشت.

صادرات

بازارهای صادراتی:
بر اساس آمارها، آسیا و اقیانوسیه جذابترین بازار انواع رادیاتورها هستند. همچنین آمارها رشد حدود 30% این بازار را در سال 2018 نسبت به سال گذشته خود نشان می دهند و پیش بینی می شود متوسط رشد این بازار تا سال 2025، در حدود 11% باشد.

بزرگ ترین تولیدکننده های این محصول، چین و هند هستند. البته کشور چین از بازارهای بزرگ این محصول در دنیا، یعنی اروپا، فاصله زیادی دارد و نزدیکی کشور ما به این بازار، فرصت خوبی را در اختیار ما قرار می دهد.

بازار رادیاتور ایران در جهان:
با وجود 40 تولید کننده رادیاتوری که در ایران وجود دارند، کشور ما در به دست آوردن سهم مناسب از بازار جهانی، بسیار ناکام بوده است.

متأسفانه نگرش تولید کننده های ایرانی، در تمامی محصولات، نسبت به بازار ایران و جهان یک نگرش سنتی است. به عنوان مثال، برای فروش محصولات در داخل کشور، تنها از سیستم نمایندگی بهره می گیرند. در بازارهای خارجی نیز همینطور است و برند سازی و سیستم حرفه ای برای یافتن خریداران صورت نگرفته است.

مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>