اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بازار جهانی

چگونگی کار در بازار جهانی:
میزان کل trade بازار جهانی به 19 هزار میلیارد دلار می رسد و این عدد نشان دهنده فرصت هایی است که در دنیا وجود دارد. حدود 2 درصد از trade بازار جهانی، متعلق به آمریکا است، 3٫5 درصد متعلق به آسیا، 3 درصد متعلق به اروپا و 0٫5 درصد هم به خاورمیانه تعلق دارد.

البته نیم درصد عدد کوچکی نیست، بلکه فوق العاده بزرگ است. این اعداد براساس آمار واردات کشورها بیان شده؛ یعنی کشورها چنین حجمی را وارد می کنند و نیم درصد از این مقدار متعلق به خاورمیانه است.

ممکن است گمان کنید نیم درصد عدد کوچکی است، اما وقتی آن را با رقم های بسیار بزرگ حساب می‌کنید، می بینید همین نیم درصد چقدر تأثیرگذار است و چه تحولی می تواند ایجاد کند.

ما می توانیم به شکل های مختلف ارتباطات بسیار خوبی با اروپا برقرار کنیم، خاورمیانه از ایده آل های ماست و با آسیا هم روابط بسیار خوبی داریم که این روابط به شکل های مختلف در تفاهم نامه ها، عهدنامه‌ها، توافق‌ها و قراردادهای حمل و نقل دریایی و کشتیرانی نمود پیدا می کند. همچنین، بی اعتنایی آن ها نسبت به مسائل سیاسی و بحث تحریم ها، برای ما فرصت های بیشتری ایجاد می کند.

تجارت

بهترین روش برای تجارت در بازار جهانی:
ما می خواهیم امسال یعنی سال 2019 در چنین بازاری فعالیت کنیم، اما چگونه؟ امروز بازار جهانی در حال توسعه است و به همین دلیل می خواهد برای پیدا کردن تامین کننده و تولیدکننده کمترین هزینه ممکن را بپردازد. راحت ترین و بهترین روش برای پیدا کردن چنین داده هایی اینترنت است.

وقتی ما می گوییم اینترنت بهترین و راحت ترین روش برای تجارت است، منظور ما استفاده از اینترنت برای فروش آنلاین نیست، بلکه اینترنت را به عنوان محلی برای کسب اطلاعات درباره تامین کنندگان و تولیدکنندگان در نظر می گیریم. در بازار جهانی بسیار معمول است که فروشنده و خریدار به سراغ اینترنت بروند؛ خریدار می خواهد اطلاعات کسب کند و فروشنده می خواهد محصولش را عرضه کند و این تعامل در اینترنت اتفاق می افتد.

انتخاب مقصد صادرات:
برای کار کردن در بازار جهانی ابتدا باید هدف خود را پیدا کنید. پس از تحلیل کالای شما، بازار هدفی هم مشخص خواهد شد و به شما می گوییم که هر کالایی بیشتر در کدام منطقه از دنیا مورد نیاز است و اهمیت دارد.

پیدا کردن مناطق تجاری مستعد:
پس از شروع صادرات و مدتی کار کردن، متوجه می شوید مکان خاصی، بورس و مرکز خرید و فروش کالای شماست. مثلا ممکن است سنگاپور یا امارات بورس کالای شما باشد، اما منظور این نیست که این کشورها تامین کننده یا تولیدکننده این کالا هستند، بلکه نشان می دهد چه استعداد تجاری و توانی در این زمینه دارند. با گذر زمان متوجه خواهید شد که بورس کالای شما در کدام منطقه است و چه کشوری می تواند بهترین مکان برای کار شما باشد. ممکن است ترکیه، اوکراین، روسیه، امارات، آلمان یا هر کشور دیگری باشد، به هر حال پس از مدتی متوجه می شوید که بورس کالای شما کجاست.

 باز کردن دفتر نمایندگی:
بعد از پیدا کردن بورس کالا، لازم است در کارتان جهشی داشته باشید، یعنی از اینجا به بعد باید در منطقه‌ای حضور پیدا کنید که بورس کالای شماست؛ اما چرا باید این کار را بکنید؟ چون بسیاری از کسانی که این کالا را تجارت می کنند، برای انجام معاملات سنگین تر، بزرگ تر و با رقم های بالاتر، باید شما را در منطقه ببینند؛ بنابراین برای تجارت کردن لازم است در آنجا حضور داشته باشید.

مثلا اگر می خواهید با محصولی کار کنید که فقط در حجم بالا و عددهای بزرگ معامله می شود، باید دفتری در سنگاپور، امارات یا هر منطقه ای که مرکز خرید و فروش آن کالاست، داشته باشید، در غیر این صورت کسی با شما معامله نمی کند.

اما در مورد کالاهای دیگر، نیازی نیست از همان ابتدا دفتر داشته باشید؛ چون تاجران تازه کار به سراغ معاملات کوچک تر می روند و در رده های پایین تر تجارت می کنند. بر همین اساس می بینید که در ابتدای کار، معاملات سبک بدون جلسه حضوری و دیدن شما انجام می شود.

اما اگر می خواهید جهش بزرگ تری بکنید، از یک بازه زمانی به بعد باید در محلی که قطب تجارت کالای مدنظر شماست، دفتر باز کنید و نمایندگی داشته باشید.

اگرچه صرف داشتن دفتر در امارات موفقیت شما را تضمین نمی کند و ممکن است موفق نشوید. بلکه باید بورس کالای خود را پیدا کنید و در آنجا دفتر بزنید تا به موفقیت برسید. بعد از آن برنامه و هدف جدیدی تعریف می کنیم، عددهای متفاوتی در معاملات تعریف می شود و چشم انداز کار تغییر می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>