اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاهش هزینه ماشینکاری cnc

این که شما به عنوان صاحب یک کارگاه به دنبال کاهش هزینه ماشینکاری CNC باشید یک موضوع طبیعی است و به طور مستقیم روی روند کلی کارگاه شما تأثیر می گذارد. هزینه کار با دستگاه های CNC به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و اگر شما این فاکتورها را به درستی بشناسید، در مدیریت هزینه های کارگاه خود هم موفق عمل می کنید.

با توجه به این که بحث اقتصادی برای کارگاه ها بسیار مهم است، در ادامه به برخی از راهکارهای ساده و اصولی برای کاهش هزینه ماشینکاری CNC اشاره خواهیم کرد که طبیعتاً برای شما هم کارآمد خواهد بود.

اهمیت انتخاب متریال در کاهش هزینه ماشینکاری CNC

انتخاب متریال هم به عنوان ماده اولیه قطعه کار و هم از نظر چگونگی کار روی آنها تأثیر گذار است. شاید شما برای خرید یک ماده اولیه هزینه چندانی نپردازید، اما اگر ماشینکاری آن سخت باشد به احتمال زیاد هزینه ماشینکاری cnc به قیمت ماده خام گران تر تمام می شود.

به عنوان یک قانون کلی کار روی مواد نرم با دستگاه فرز CNC و دستگاه تراش CNC راحت تر است و طبیعتاً وقت کمتری از دستگاه شما می گیرد. در ضمن حذف مواد خطرناک که نیاز به اقدامات احتیاطی ایمنی اضافی دارند می تواند به کاهش هزینه ماشینکاری CNC کمک کند و از لحاظ اقتصادی برای کارگاه شما مناسب باشد.

روی فاکتور های کمی در محاسبات خود متمرکز باشید

اینکه شما چه تعدادی از یک قطعه کار را به کمک دستگاه فرز CNC برش دهید مستقیماً بر هزینه کلی واحد تأثیر می گذارد. مثلاً اگر شما به فکر استفاده از دستگاه CNC چوب باشید و یک قطعه اختصاصی برای سرویس مبلمان طراحی کنید، که در جای دیگری از کارگاه یا در سایر محصولات شما کاربرد ندارد و این منجر به افزایش هزینه ماشینکاری دستگاه CNC می شود.

اما اگر شما به فکر خرید دستگاه منبت کاری باشید و کار منبت روی سرویس مبلمان را انجام دهید، تولید قطعات چوبی در کارگاه شما افزایش می یابد و می توانید در طول روز قطعات بیشتری به مشتریان خود تحویل دهید. بنابراین می توانیم ادعا کنیم که بالا بردن آمار تولید قطعات یکسان به طور مستقیم در کاهش هزینه ماشینکاری CNC تأثیر گذار است.

ارزیابی دقیق در کاهش هزینه ماشینکاری CNC

همه ما دستگاه های CNC را به عنوان یک دستگاه دقیق و پیشرفته می شناسیم. هر چه مهارت ما در کار با دستگاه CNC بالاتر باشد، محصول نهایی با دقت بیشتری تولید می شود و به همین دلیل نیازی به انجام کارهای اضافی مانند عملیات حرارتی یا انالیزاسیون ندارد.

بنابراین اگر به فکر کاهش هزینه ماشینکاری CNC در کارگاه خود هستید در فاز اولیه و به طور ویژه در مرحله طراحی ارزیابی دقیقی از خواسته مشتری خود داشته باشید. سعی کنید در این مرحله هم در انتخاب مواد اولیه و هم در انتخاب ابزار برشی دقت کافی داشته باشید تا نیازی به انجام مراحل پردازش اضافی نباشد.

اگر حرفه ای نیستید روی قطعه کار های پیچیده کار نکنید

ابعاد یک قطعه کار از جمله اندازه و پیچیدگی شکل هندسی آن تأثیر زیادی در هزینه کار با دستگاه CNC دارد. هرچه اندازه قطعه کار بزرگ تر باشد طبیعی است که مواد اولیه بیشتری مصرف می کند. از طرف دیگر قطعاتی که از لحاظ شکل هندسی پیچیده هستند نیاز به چند بار ماشینکاری دارند یا حتی ممکن است مجبور شوید که از چند دستگاه برای آماده سازی آنها استفاده کنید. از طرف دیگر باید هزینه های برنامه نویسی و راه اندازی دستگاه را هم به این موضوع اضافه کنیم که طبیعتاً بسیار گرانتر از قطعه کارهای ساده تمام می شود.

اگر شما یک تکنسین حرفه ای باشید می توانید قیمت نهایی کار را بر مبنای مدت زمانی که به آن اختصاص داده اید و شرایط پروژه انتخاب کنید. اما برای کسانی که غیرحرفه ای هستند بهتر است که از پذیرش سفارش های با شکل هندسی پیچیده خودداری کنید و از این طریق در کاهش هزینه ماشینکاری CNC نقش داشته باشید.

از کار روی نمونه کار های با دیواره نازک خودداری کنید

قطعات با دیواره های بسیار نازک - که اغلب به عنوان نازک تر از 0.794 میلی متر (با 1/32 اینچ) تعریف می شوند - گزینه خوبی برای ماشینکاری CNC نیستند. دیوارهایی که نازک هستند می توانند باعث تحریف شوند و حفظ تحمل را دشوار می کند. آنها همچنین می توانند باعث کندتر شدن سرعت دستگاه شوند. هر دو منجر به هزینه های اضافی در زمان دستگاه و اپراتور می شوند.در عوض اگر به فکر کاهش هزینه ماشینکاری CNC هستید می توانید از ورقه های فلزی برای ساخت دیوارهای نازک و باریک تر استفاده کنید که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند.

برای کاهش هزینه ماشینکاری CNC از حکاکی داخلی دوری کنید

یکی از اصلی ترین دلایل برتری چاپ سه بعدی و ریخته گری نسبت به کار با دستگاه CNC، مربوط به کار روی قطعات با ابعاد بزرگ و با عمق زیاد است. یک اپراتور برای کار روی قطعات بزرگ نیاز دارد که از ابزارهای برشی با اندازه های مختلف استفاده کند و حجم بیشتری از قطعه کار را برش دهد. این یعنی ساعت های زیادی باید به ماشینکاری اختصاص یابد تا به اندازه کافی از قطعه کار جدا شود.

حالا اگر شما از هدر رفتن مواد و مشکل در تراشیدن و حکاکی قطعات بزرگ فراری هستید، بهتر است که این پروژه ها را انتخاب نکنید. اگر سفارش حکاکی به شما می رسد برای کاهش هزینه ماشینکاری CNC می توانید از این استاندارد استفاده کنید که عمق سوراخکاری و حکاکی باید حداکثر چهار برابر عرض برش باشد.

گوشه های داخلی را به صورت گرد برش دهید

به جز در برخی موارد خاص مانند تولید قطعات کامپیوتری یا در زمینه تولید جواهرات، شما به عنوان اپراتور دستگاه CNC می توانید گوشه نمونه کارها را از حالت شارپ و تیز خارج کنید و ترجیحا آن ها را به صورت گرد و دوار برش دهید.انتخاب این سبک در ماشینکاری به این دلیل است که نیازی به نگهداری ابزار برشی در گوشه ها نیست. وقتی که نسبت طول به قطر در حین ماشینکاری افزایش یابد، طبیعی است که زمان ماشینکاری هم افزایش پیدا می کند و احتمالاً مجبور به تعویض ابزار برشی هستید. در این وضعیت بهترین پیشنهاد برای کاهش هزینه ماشینکاری CNC این است که گوشه های داخلی را به صورت گرد برش دهید.

تولرانس حرکتی را به حداقل برسانید

نه تنها انتخاب هر سبک از طراحی نیاز به زمان بیشتری دارد، وجود برخی مواد غیرضروری هم هزینه کلی کار با دستگاه CNC را افزایش می دهد. در اینجا پیشنهاد ما این است که در انتخاب مواد اولیه برای قطعه کار و برش های غیر ضروری دقت بیشتری به خرج دهید و سعی کنید که ابزار برشی را متناسب با نوع ماشینکاری انتخاب کنید تا کمترین فشار به آنها وارد شود.

از مته های استاندارد برای کاهش هزینه ماشینکاری CNC استفاده کنید

طرحی که به صورت استاندارد برای برشکاری روی قطعات مختلف پیاده شود نیاز به اندازه های مته استاندارد دارد تا از این طریق هزینه ماشینکاری مدیریت شود. سوراخ های کوچک تر از اندازه 2-56 اینچ نیاز به بهره برداری از دست، اضافه کردن زمان و هزینه کار دارد، بنابراین باید از آنها جلوگیری کرد. اندازه های استاندارد شیر، مانند شیپور خاموشی های معمولی 4-40 معمولاً از شیرهای 3-48 استفاده می شود. حداکثر سه برابر قطر سوراخ ها یک قاعده خوب از انگشت شست هستند و حتی نسبت های پایین تر نیز بهتر هستند.

برای سوراخ کاری استفاده از اندازه استاندارد ابزار برشی در از بین بردن بسیاری از هزینه های غیر ضروری تأثیر گذار است. در واقع شما می توانید قطعه های استاندارد را با توجه به نیاز برشکاری هر کدام از بخش های قطعه کار انتخاب کنید و از این طریق در کاهش هزینه ماشینکاری CNC نقش داشته باشید.

از صحت طراحی خود مطمئن شوید

مشاوره با یک مهندس یا یک تکنسین با تجربه در مرحله طراحی برای بررسی صحت نقشه و برنامه نویسی دستگاه CNC می تواند هزینه کارگاه شما را افزایش دهد. اما این کار در بلندمدت منجر به کاهش هزینه کار با دستگاه CNC می شود. نقشه ها و برنامه هایی که ناقص یا نادرست هستند منجر به تولید قطعات اضافی و به درد نخور می شوند که هم از لحاظ زمان و هم از لحاظ هزینه برای شما خبر خوبی نیست.

. به همین ترتیب مشاوره با تکنسین های حرفه ای در مرحله طراحی به شما کمک می کند تا از طراحی قطعات دشوار و پیچیده خودداری کنید. بنابراین هم در مدیریت زمان خود موفق عمل کرده اید و شانس خود را برای کاهش هزینه ماشینکاری CNC بالا برده اید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>