اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد دستگاه cnc کوچک

دلایل متعددی برای استفاده از دستگاه cnc کوچک در یک کارگاه وجود دارد که برای برخی به عنوان یک دستگاه سی ان سی ارزان شناخته می شود و برای برخی دیگر امکان استفاده از فضاهای کوچک را فراهم می کند. شما ممکن است به عنوان یک جوان بیکار سرمایه کافی برای خرید یک دستگاه سی ان سی صنعتی نداشته باشید و به همین دلیل دستگاه های سی ان سی رومیزی را ترجیح دهید.

اما در طرف مقابل کسانی هستند که از لحاظ فضای کارگاهی محدودیت دارند و به همین دلیل دستگاه cnc کوچک به آنها اجازه می دهد که مشاغل خانگی را راه اندازی کنند. با در نظر گرفتن همه این موارد در ادامه به شما خواهیم گفت که داشتن یک دستگاه سی ان سی رومیزی شما را برای راه اندازی چه کارهایی قادر می سازد.

کلیاتی در مورد دستگاه cnc کوچک

وقتی که از لفظ دستگاه cnc کوچک یا دستگاه سی ان سی رومیزی استفاده می کنیم منظور ما بیشتر ابعاد دستگاه است. در حقیقت این اصطلاح مشخص می کند که دستگاه مورد نظر از لحاظ اندازه چنان کوچک است که می توان آن را روی یک میز استفاده کرده و برای اهداف مختلفی به کار برد. این موضوع هم برای کسانی که هم از لحاظ فضای کارگاهی تحت فشار هستند و هم سرمایه کافی ندارند خبر خوبی است.

اما وقتی که در مورد کوچک بودن یک دستگاه سی ان سی صحبت می کنیم هیچ وقت به معنی محدودیت در توانایی حرکت نیست. در حقیقت ممکن است شما با استفاده از یک دستگاه cnc کوچک 5 محور بسیاری از برنامه های مورد نظر خود را اجرا کنید. در عین حال نباید این حقیقت تلخ را هم فراموش کنیم که اندازه محورها و به طبع آن تعداد اسب بخار الکتروموتور در این دستگاه ها کمتر بوده و این می تواند روی کارایی دستگاه تأثیر بگذارد. اما به طور کلی برای استفاده از این دستگاه ها می توانید زمینه های زیر را امتحان کنید.

دستگاه سی ان سی چوب رومیزی

برای کسانی که به فکر راه اندازی کارگاه چوب هستند دستگاه سی ان سی رومیزی می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد. چوب یکی از محبوب ترین متریال ها برای تولید محصولات مختلف است و به همین دلیل می توان به راحتی از آن در حوزه های مختلف استفاده کرد. اگرچه ممکن است یک دستگاه cnc کوچک چوب در کارگاه مبلمان سازی کاربردی نداشته باشد اما برای کارگاه های کوچک تر انتخاب مناسبی است.

به عنوان مثال، شما می توانید این دستگاه را برای ساخت جعبه کادو چوبی یا حتی برای ساخت تابلو های چوبی به کار ببرید. با توجه به توانایی و قابلیت هایی که دستگاه های مختلف دارند این امتیاز را به شما می دهند که از مدل های مختلف آنها برای اهداف مختلف خود استفاده کنید. شرایط و گزینه برای استفاده از یک دستگاه سی ان سی چوب با توجه به محل جغرافیایی و شرایط بازار شما تعیین می شود و این موضوعی است که شما می توانید به هنگام خرید دستگاه سی ان سی به آن توجه کنید.

صنعت فلزات گرانبها

در مطالب قبل در مورد فلزات گرانبها و نحوه ماشینکاری آنها صحبت کردیم و نشان دادیم که شامل کدام یک از فلزات و آلیاژهای آن ها می شود. معمولاً فلزات گرانبها مانند طلا و جواهرات در اندازه های بسیار کوچک و با ظرافت خاصی تولید می شوند. این نشان می دهد که برای تولید و برش دادن این قطعات نیازی به استفاده از یک دستگاه سی ان سی بزرگ نیست و در حقیقت بیشتر فضای کارگاه را محدود می کند.

تجهیزات و جواهرات مختلف و متنوعی را می توان به کمک دستگاه cnc کوچک ماشین کاری کرد. تنها چیزی که باید در اینجا به آن توجه داشته باشید این است که در مورد فلزات گرانبها باید میزان تولید ضایعات به حداقل برسد و دقت برش در بهترین سطح ممکن باشد. پس حتی اگر شما دستگاه سی ان سی رومیزی را انتخاب می کنید باز هم به این نکته توجه داشته باشید که در وهله اول دقت و صحت کار دستگاه در اولویت است.

تولید سنگ های قیمتی

سنگهای قیمتی از دیگر بخش های جواهرات هستند که معمولاً برشکاری آنها با استفاده از دستگاه سی ان سی سنگ کوچک انجام می شود. انواع مختلفی از سنگهای قیمتی در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها ممکن است در بخش خاصی کاربرد داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است شما به فکر ماشینکاری سنگ عقیق برای انگشتر باشید یا بخواهید که سنگ های فیروزه را برای اهداف دیگر آماده کنید.

چیزی که در اینجا اهمیت دارد این است که استفاده از یک دستگاه cnc کوچک به شما اجازه می دهد که کارگاه خود را با هزینه کمتری تجهیز کنید و فضای کمتری از کارگاه را به دستگاه اختصاص دهید. مثلا اگر شما یک مغازه کوچک در یکی از نقاط شهر داشته باشید با دستگاه cnc کوچک یا دستگاه سی ان سی رومیزی سنگ به راحتی می توانید کارهای مختلف را تراش دهید و بفروشید.

دستگاه cnc کوچک در مشاغل خانگی

کسانی که به فکر راه اندازی مشاغل خانگی هستند و احساس می کنند که فعالیت آنها در یک زمینه خاص به صورت محدود است، بهتر است که دستگاه cnc کوچک را به عنوان اصلی ترین دستگاه کارگاه خود به کار ببرند. مشاغل خانگی معمولاً در فضاهای بسیار کوچک مانند یکی از اتاق های منزل یا در کارگاه انجام می شود و به همین دلیل محدودیت در فضا برای آنها موضوع مهمی است.

در ضمن باید به این نکته توجه داشته باشیم که میزان تولید کارگاه های خانگی بسیار محدود است و به همین دلیل نیاز به یک دستگاه بزرگ و پیشرفته ندارند. بنابراین به کسانی که به فکر راه اندازی مشاغل خانگی هستند توصیه می شود که کارگاه خود را با یک دستگاه سی ان سی رومیزی تجهیز کنند و بخش مهمی از سرمایه خود را به تامین مواد اولیه اختصاص دهند.

تولید قطعات کامپیوتری

قطعات کامپیوتر در عین حالی که بسیار حساس و دقیق هستند جزئیات زیادی دارند و اندازه آنها کوچک است. اگرچه برای تولید قطعات می توان از دستگاههای بزرگ استفاده کرد و تولید را در حجم وسیعی پیش برد، اما دستگاه cnc کوچک هم انتخاب خوبی است. در حقیقت اگر دستگاه مورد نظر از لحاظ دقت و صحت عملکرد در سطح مطلوبی باشد می توان آنها را جایگزین دستگاه های سی ان سی بزرگ کرد.

این یک واقعیت است که قطعات کامپیوتر چندان بزرگ نیستند و می توان آنها را با یک دستگاه رومیزی هم برش داد. بنابراین برای کارگاه های کوچک استفاده از دستگاه های سی ان سی کوچک توصیه می شود و برای کارگاه های بزرگ همان دستگاه های صنعتی بهترین انتخاب ممکن هستند.

لوگو سازی و تبلیغات

احتمالاً در فضای کارگاه یا در محیط کار خود نمونه های مختلفی از لوگو و برند شرکت ها را دیده اید که با استفاده از دستگاه های سی ان سی برش داده شده اند. در حقیقت دستگاه های سی ان سی بخش مهمی از برنامه های تبلیغاتی را انجام می دهند و تولیدات آنها به شکلی است که می توان روی کیفیت آنها حساب کرد. با توجه به اینکه بخش مهم و اصلی تبلیغات مربوط به جلب توجه و ایجاد جذابیت برای مشتریان است و به راحتی می توان از یک دستگاه cnc کوچک برای ساخت لوگو استفاده کرده و از این طریق مشتری بیشتری به دست آورد.

حکاکی روی تابلوها به کمک دستگاه cnc کوچک

آخرین بخشی که به عنوان پیشنهاد ما برای استفاده از دستگاه سی ان سی رومیزی قابل اجرا است این است که به دنبال ساخت تابلو از جنس مواد مختلف باشید. مثلاً شما می توانید از یک دستگاه سی ان سی چوب برای ساخت و حکاکی تابلو های چوبی و از یک دستگاه سی ان سی سنگ برای تولید تابلوهای سنگی استفاده کنید.

همین وضعیت در مورد تابلو های فلزی و ساخت استیکر های فلزی و پلاستیکی هم وجود دارد و در حقیقت بهانه خوبی برای کسب درآمد هستند. در واقع شما می توانید از یک دستگاه cnc کوچک برای حکاکی روی مواد مختلف استفاده کنید و از محصولات آن برای کسب درآمد کمک بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>