اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه cnc فلزات

دستگاه cnc آلومینیوم یکی از دستگاه های قدرتمند است که تنوع بالایی به تولیدات کارگاه شما می بخشد و می تواند یک دستگاه مستقل برای کسب درآمد باشد. آلومینیوم به عنوان یک ماده پرکاربرد در صنایع مختلف شناخته می شود که قدرت ماشینکاری آن بسیار خوب است و می تواند یک انتخاب ایده آل در صنایع تولیدی باشد.

خواص حرارتی و مکانیکی آلومینیوم باعث شده که کار با دستگاه سی ان سی روی آن ما را به اهداف مختلفی برساند.البته در اینجا منظور ما از دستگاه cnc آلومینیوم دستگاه هایی است که امکان کار روی آلیاژهای سایر فلزات مانند منیزیم و تیتانیوم را هم به ما می دهد.

اهمیت ماشینکاری با دستگاه cnc آلومینیوم

آلومینیوم یک نوع فلز نرم، سبک، رسانا، منعطف و بادوام است. شکل ظاهری این فلز به رنگ نقره ای یا خاکستری است و سطح آن زبر است. نبود خواص مغناطیسی و همچنین غیر قابل اشتعال بودن از دیگر ویژگی های فلز آلومینیوم محسوب می شود که در 640 درجه ذوب می شود و چگالی آن 2.68 است.با توجه به این که آلومینیوم یک ماده پر کاربرد در صنایع مختلف مانند هوافضا و صنایع پزشکی و همچنین صنایع نظامی است، دستگاه cnc آلومینیوم یک انتخاب ایده آل برای کار روی این فلز محسوب می شود.

معرفی گرید های آلومینیوم

کسانی که به فکر کار با دستگاه cnc آلومینیوم هستند باید با گریدهای مختلف آن آشنایی داشته باشند تا در شرایط مختلف و با توجه به ویژگی آنها یکی از این گرید ها را انتخاب کنند. با توجه به خصوصیاتی که برای هر گرید وجود دارد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آلومینیوم 6061: این درجه از خواص مکانیکی عالی و قابلیت جوشکاری عالی برخوردار است. این خصوصیات موضعی آن را به یکی از درجه های اکسترود شده تبدیل می کند. این به دلیل استحکام خوب، ماندگاری متوسط، مقاومت در برابر خوردگی عالی در شرایط سخت، آندیزاسیون کم و قابلیت خم شدن است. آلومینیوم 6061 معمولاً برای ماشینکاری 5 محوره CNC استفاده می شود.
  • آلومینیوم 7075: این درجه به دلیل استحکام خستگی استثنایی شناخته شده است. این درجه آلومینیوم برای جوشکاری مناسب نیست؛ گران است و از این رو برای قطعات سخت مانند بدنه ها، قطعات دوچرخه، کیت های صخره نوردی و بال های هواپیما بهتر است. این آلیاژ مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارد.
  • آلومینیوم 2024: این آلیاژ عمدتا در بخش نظامی و هوافضا مورد استفاده قرار می گیرد. این به دلیل خواص مکانیکی آن، مانند مقاومت در برابر فرسودگی زیاد و استحکام بالا است. آلومینیوم 2024 از نظر مقاومت در برابر خوردگی وحشتناک است و قابل جوش نیست.

تولیدات دستگاه cnc آلومینیوم در چه بخش هایی به کار گرفته می شود؟

آلومینیوم به دلیل شرایط خاص و ویژگی هایی که در بند قبلی به آنها اشاره کردیم بسیار پرکاربرد است و با تغییر آلیاژ آن می توان این زمینه ها را هم بهبود بخشید. بنابراین کسانی که به فکر استفاده از این دستگاه ها هستند با توجه به سرمایه خود می توانند در حوزه های مختلف کار کنند. در مقیاس صنعتی از این دستگاه ها می توان برای ساخت قطعات آلومینیومی در حوزه های پزشکی و حوزه های نظامی استفاده کرده و در بخش هایی مانند صنعت خودروسازی و صنعت هوافضا هم کاربرد وسیعی دارند.

اما اگر به فکر استفاده از دستگاه cnc آلومینیوم در مقیاس های کوچک تر مانند کارگاه های خانگی هستید می توانید از این دستگاه برای تولید قطعات آلومینیومی کوچک در حوزه خودرو و همچنین تولید قطعات کامپیوتری فعالیت داشته باشید. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که آلومینیوم یک نوع ماده نرم و ظریف است و به همین دلیل برای کار با این ابزار باید مهارت کافی داشته باشید.

چگونه از تغییر شکل آلومینیوم در حین ماشینکاری جلوگیری کنیم؟

نرم بودن آلومینیوم باعث شده که نگرانی هایی در مورد تغییر شکل آن در جریان پیاده سازی ایده های مختلف وجود داشته باشد. بنابراین در وهله اول در بیشتر صنایع از آلیاژهای آلومینیوم استفاده می شود که میزان سختی آنها نسبت به آلومینیوم خالص بیشتر بوده و در برابر تغییر شکل مقاومت می کند.

اما نکته مهم تری که در مورد دستگاه cnc آلومینیوم وجود دارد این است که نوع ابزار برشی انتخابی باید با نوع آلیاژ همخوانی داشته باشد. طبیعتاً هر چه ابزار به کار گرفته شده تیزتر باشد و کار دستگاه با سرعت بالاتری انجام شود، ماشین کاری سطح آلومینیوم هم با دقت بیشتری انجام می شود و پیاده کردن جزئیات در آن ساده تر است.

یکی از موارد مهم در جریان ماشینکاری آلومینیوم، کنترل حرارت و جلوگیری از متمرکز شدن حرارت در حین برش است. این وظیفه بر عهده ماده کولانت دستگاه سی ان سی یا همان خنک کننده دستگاه سی ان سی است که در حین فعالیت ابزار برشی وارد محیط شده و از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند. بنابراین عملاً توزیع دما و حرارت به شکلی است که احتمال تغییر شکل آلومینیوم به حداقل می رسد.

اهمیت استفاده از یک دستگاه سی ان سی پنج محور در کار روی آلومینیوم

یکی از مهم ترین انتخاب هایی که برای ماشینکاری آلومینیوم می توانید انجام دهید این است که به سراغ یک دستگاه cnc آلومینیوم 5 محور بروید. به طور کلی دستگاه های 5 محور قابلیت های جالبی دارند و به ما اجازه می دهد که الگوهای دو بعدی و سه بعدی را با بهترین کیفیت ممکن و در سریع ترین زمان آماده کنیم. طبیعتاً هم این ویژگی هم در مورد دستگاه آلومینیوم هم وجود دارد.

اما نکته ظریفی که در مورد آلومینیوم مطرح است این است که معمولاً به صورت ریخته گری برای حوزه های مختلف آماده می شود. این در حالی است که برای حوزه هایی که از یک قطعه آلومینیومی استفاده می شود لازم است که ظرافت در طراحی و ماشینکاری حفظ شده و به همین دلیل وجود یک دستگاه سی ان سی پنج محور ضروری است. البته باید این حقیقت را هم بپذیریم که در برخی موارد می توان از دستگاه های چهار محور و سه محور هم استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>